Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Synemios schreef: 23 sep 2023 19:13 Maar die injectie werkt een tijd door en dan ook nog die prednison pillen erbij?
Ik begrijp er steeds minder van
Tja, ik vroeg: in het weekend dan een kwartje prednison, Cerenia en Mirataz? Dat bevestigde de DA. Dus ik volg dat advies ook alleen maar op.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Synemios »

Ok nou ik zou zeggen bespreek het maandag want ik begrijp er allemaal steeds minder van.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Synemios schreef: 23 sep 2023 19:20 Ok nou ik zou zeggen bespreek het maandag want ik begrijp er allemaal steeds minder van.
Doe ik! Ik weet het ook niet meer. Had al veel eerder willen stoppen met prednison, maar het is een eindeloos afbouwtraject blijkbaar. Ik wil er gewoon vanaf.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Synemios »

heb je de indruk dat het gewerkt heeft?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Synemios schreef: 23 sep 2023 19:22 heb je de indruk dat het gewerkt heeft?
Ik vind het lastig te zeggen. Na haar opname heeft ze prednison en antiobiotica meegekregen. Mirataz en Cerenia heb ik later pas gekregen toen ik erom vroeg (nav wat we hier besproken hadden). 2 weken voor ze naar Lienden ging ging het weer even iets minder en toen heb ik met de DA afgesproken dat ze dus afwisselend kwartje pred en kwartje Cerenia zou krijgen. Daar deed ze het goed op. Ik had me voorgenomen om als ze terug was uit Lienden te stoppen met de medicatie en na een paar dagen ging het dus weer mis. Ik weet dus niet of ze het op alleen dagelijks Cerenia ook goed gedaan zou hebben. Weet ook niet 100% zeker of het weer misging door het stoppen met de meds, maar het is wel toevallig dat het met meds goed ging en toen ik eenmaal gestopt was niet meer.

Wat er nu gebeurt is ook niet helemaal hetzelfde als de vorige keer. Ze komt nu wel steeds kleine beetjes eten ipv dat ze eraan likt en wegloopt tot ik haar weer iets anders voorschotel. Ze heeft vandaag toch bijna een heel bakje paté met kip van Appie op inmiddels en ik zet vanavond het laatste restje neer. Morgen even een nieuw bakje halen.

Maar goed, ik heb m'n vragen en opmerkingen genoteerd voor maandag en hoop dat ze weer goed gaat eten als ze pijnstilling krijgt. Fingers crossed!
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Synemios »

Ja en de cerenia blijft belangrijk.

Het beeld en gedrag is hier ook niet altijd hetzelfde.

Maar ik zou nu wachten tot maandag en dit met een vaste dierenarts bespreken.
Nu naar een andere praktijk bellen heeft denk ik weinig zin, zeker omdat ze nu wel weer wat eet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Klopt! Als ze vandaag helemaal niks had gegeten was het een ander verhaal geweest, maar nu durf ik wel tot maandag te wachten. Ik zie het nu in ieder geval alweer wat positiever in dan vanmorgen ;)

En ik blijf superblij dat het schildklierprobleem opgelost is. Dat is in ieder geval een hele zorg minder. Ik voelde de verdikking die ik eerder voelde in haar keel vandaag ook niet meer.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Vannacht alles goed gegaan. Pippa heeft ook weer brokjes gegeten en zojuist een kwart zakje vetarm voer. Ik ga haar meermaals per dag kleine beetjes geven. Zoals het nu staat hoeft ze morgen niet opgenomen te worden en ga ik het eerst met pijnstilling proberen. Haar ontlasting is niet zoals het hoort, dus dat moet ik wel even in de gaten houden.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Synemios »

dat klinkt beter dan hoe het gisteren ging.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Yep! Vanochtend heeft ze ook beter gegeten. Gelukkig maar, dan kunnen we het hopelijk thuis weer tot rust brengen met medicatie.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Gaat naar omstandigheden nog steeds redelijk met Pippa. Ze heeft vannacht zowel vlees als brokjes gegeten (vleesbakje was helemaal schoongelikt, kon zo weer de kast in ;-)) en vanochtend heeft ze ook al een half kuipje paté op. Heb op de mail gezet wat ik nu wil (afbouwen met prednison (bron erbij gezet), pijnstiller en maagzuurremmer) en dan kijken of ze zich dan weer beter gaat voelen. Moet morgen de hele dag weg, dus ik hoop dat ze vandaag nog contact opneemt en ik dus vandaag nog kan beginnen met de medicatie, anders kan dat pas woensdag. Ik ga voorlopig wel door met meermaals per dag voeren.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Goedemorgen!

Even een Pippa-update. Qua eten gaat het goed met haar. Ze heeft de afgelopen week paté uit de supermarkt gehad en eet dat met smaak op. Vanochtend heb ik haar weer eens Sanimed voorgeschoteld, maar dat liet ze toch weer grotendeels staan (om de paté die ze daarna kreeg toch gewoon lekker wel op te eten). Snap ik wel. Dat Sanimed stinkt en zal ongetwijfeld ook niet superlekker zijn.

Maar haar de supermarktpaté geven vind ik op de lange termijn ook geen goed idee. Hills I/D wil ze ook niet, dus ik zit nu te denken om iets van Renske of Edgard Cooper te proberen. Op de site van de laatste vind ik dat het laag in vet zou zijn en dus geschikt voor alvleesklierontsteking, maar ze adviseren wel om dit met de DA te overleggen. Alleen vermoed ik dat die hier niet veel verstand van heeft en Ik zit natuurlijk ook nog met Pippa haar blaasgruis in het verleden.

Wat zouden jullie doen? Ik heb even gekeken of ik een apart topic zou openen, maar wist niet goed in welk subforum dat het beste paste.

Qua eten gaat het dus goed, maar ik ben nog niet helemaal gerustgesteld. Haar ontlasting is niet goed (was al zo voor ze de paté kreeg) en ik vind haar wat gejaagd overkomen. Niet het knuffelige poesje dat ik terugkreeg uit Lienden. Dus ik kijk nog even aan of dit de komende dagen nog verbetert.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Synemios »

Je gaf toch blaasgruis dieet? of is dit even om haar aan het eten te houden?
Renske is inderdaad vetarm.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Asse-Poes »

Een Nieuw topic is duidelijker voor meelezers

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=57
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Plaats reactie