Factuur dierenarts te hoog

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Ps iemand is bij hem geweest met haar hondje en katje. Alle twee gestorven in zijn praktijk. Daarna is ze niet meer bij hem gegaan. Ze zei ‘telkens mijn dieren gaan dood bij die man, ik ga vanaf nu naar een andere dierenarts’ ’
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Asse-Poes »

Je verhaal is duidelijk en ik hoop dat die 'firma' deze dierenarts aanpakt en een deel van je geld terug kan halen.
Voor nu is het dus afwachten. We blijven duimen!

Kan jij inmiddels wel weer terug naar je oude dierenarts, als er iets met Evy of Nikki aan de hand is?

Ik heb de naam van die dierenarts even gegoogled. Best vreemd, ik kan helemaal niets negatiefs over hem vinden.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Ja, ik ben al bij die oude geweest de twee kittens te laten controleren.
Inderdaad, allemaal goede reviews daarom heb ik ook voor hem gekozen zoals ik al in mijn verhaal vermeld heb. Volgende keer zal ik toch naar iemand zoeken die meer reviews heeft. Mijn oude dierenarts is normaal op pension, vorige keer toen mijn katje ziek werd (die nu overlijden door alvleesklier kanker) ging mijn oude dierenarts 20 dagen op vakantie. Ze was ganse leven van mijn katje was zijn dierenarts.
Bedankt voor duimen, we zullen zien wat het word.
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Oei ik kan mijn oude berichten niet verwerken? Ik zie daar inderdaad ergens zijn naam. Mag dzt wel?
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Waarom denken jullie dat hij zo moeilijk deed over de de gegevens van de chip van Nikki op mijn naam te veranderen?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Synemios »

Ik vind het een duidelijk verhaal en hoop dat ze er nog iets uit kunnen halen voor je.

Als je bij het bericht op het uitroepteken klikt kun je vragen aan het beheer of ze de naam van de dierenarts willen verwijderen.

Over die chip, geen idee.
Zoveel moeite is het niet.
Maar kunnen jullie dat in België niet zelf veranderen?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door OMH »

Wat een verhaal, je schrikt je rot toch? Heb alles gelezen, ook alle reacties en ik ben stomverbaasd dat zoiets kan gebeuren.
Ik wens je heel veel sterkte en ik zal dit topic blijven volgen.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Pikachu »

Jeetje als ik dat hele verhaal zo lees klinkt het allemaal nog veel extremer. Wat een lulverhalen hangt die kerel op. Lijkt inderdaad alsof hij je overrompelt met allerlei cijfertjes die nergens op slaan. En dat hij die boekjes wou weggooien.

Laat je aub niet bang maken dat ze je katjes zouden weghalen! Dat slaat echt nergens op. Je katten hadden misschien gesteriliseerd moeten zijn toen je ze kreeg, maar zelfs als iemand daarachter zou komen is dat niet jouw fout. Dan zou degene waar je hem vandaan hebt mogelijk een boete krijgen.

De chip veranderen kan elke dierenarts gewoon, en dan krijgt de vorige eigenaar een mail daarover. Zodat, stel dat de kat gestolen is en iemand probeert de chip aan te passen, jij dat weet en kan reageren daarop. Maar dat die DA de chip niet zou kunnen aanpassen is echt dikke zever. Hij probeert precies een soort machtsspelletje te spelen.

Maar echt, niemand gaat jouw katten bij je komen weghalen owv een chip die niet in orde is hoor! Hopelijk kan je dat al uit je hoofd zetten. :kissykissy:
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Dank allemaal voor jullie begrip, het doet me goed.
Ik was bang omdat ik haar passport niet had. Als ik haar boekje had dan had ik hem ook niet betaald. Want ik heb niks fout gedaan. Nikki moest niet gesteriliseerd zijn wanneer ze in België aan kwam, dat heb ik in het verhaal gezegd. Ik moest haar wel binnen één maand steriliseren na dat ik haar geadopteerd had, maar toen zei die dierenarts dat ze nog te klein was ( dat was begin december). Ik moest wachten tot april en dan heb ik ook de waardebonnen zei hij.
Ik heb nu foto’s van haar paspoort van de pleeggezin gekregen dus heb ik bewijs, ik hoef niet bang te zijn nu.
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Ik heb vandaag antwoord gehad. De dierenarts heeft niet op de brieven gereageerd, ze kunnen hem niet dwingen tot een betaling. Ik moet een advocaat nemen om dit te vechten. Helaas heb ik niet geld voor een advocaat.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Asse-Poes »

Dat is een wel heel onbevredigende uitkomst.
Bestaat er geen pro deo rechtsbijstand in België?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Ik heb een advocaat benaderd en dit was haar antwoord
Ik heb enkel je word document ontvangen via mail met de foto’s. We hadden daaruit verstaan dat je de Armeense paspoort niet meer had en enkel foto’s. En zij dacht daarom. Uw kansen zijn verkleind omdat je heel veel communicatie via telefoon hebt gevoerd waardoor je weinig bewijsmateriaal hebt over wat er juist is gezegd. Dit maakt dat het woord tegen woord is. Ook het feit dat je de factuur hebt betaald enige tijd geleden maakt dat je die factuur hebt aanvaard en zo dus ook de prestaties die zijn geleverd. Je kan die man aanschrijven hè. Maar de kans dat die daarop reageert is heel klein omdat die ook weet dat je niets hebt om je argumenten op te staven. Hierna kan je hem enkel dagvaarden maar een procedure opstarten kost je veel geld. Meer dan de 800€ die je al hebt uitgegeven. De kans dat de rechter jou gelijk geeft, op basis van de stukken die je hebt gegeven, is dan ook klein
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Asse-Poes »

Ook dit antwoord is erg onbevredigend.

Die dierenarts heeft 2x chipkosten berekend, maar die ene chip ,die Nikki al had, kan je toch bewijzen? Je hebt haar Armeense paspoort met het chipnummer. Ze heeft toch geen 2 chips nu?
En die 2x bonnen van 25,00 euro, dat is standaard in Belgie en die DA heeft dat niet in mindering gebracht op de factuur.

De torenhoge kosten van de sterilisaties zal inderdaad een probleem zijn, maar extra geld vragen voor het verwijderen van draadjes is bij geen enkele dierenarts normaal.

Het blijft een vreselijk verhaal en die DA is een vreselijke man.

Als jouw advocaat een foto/kopie van Nikki's paspoort heeft + van de factuur, had ze dat ook zelf kunnen zien...
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door nellebel »

op een gegeven moment is het ook goed om te kijken wat voor jou goed is. helpt het jou om hiermee bezig te blijven. of is het ook goed om te zeggen ik laat het los. niet om zijn gedrag goed te praten of hem ermee weg te laten komen, maar omdat het voor jou beter is om rust te krijgen. vechten voor je gelijk is prima, maar niet als het ten kostte gaat van jou. die overweging kun jij alleen maken. je hoeft niet de wereld te redden en jij bent er ook niet verantwoordelijk voor om de rest van de wereld tegen deze dierenarts te behoeden. je mag ook kiezen voor je eigen rust en leven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Dank jullie wel, ik ben erover aan het na denken wat ik verder wil doen of gewoon met rust laat en gewoon een review op zijn google pagina plaatsen met de factuur erin. Blijkbaar die man onder de dierenartsen ook bekend om koppig en egoïstisch te zijn ( heb ik gehoord van een dierenarts).
Asse Poes, ik heb die advocaat alle bewijsstukken doorgestuurd en dat was haar antwoord erop.
Plaats reactie