Factuur dierenarts te hoog

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Asse-Poes »

Mama is familie, dat 'telt' niet, want zij is partijdig.

Telefoon meenemen en het gesprek opnemen kan ook:-)

(ik vind Anna-Poes of Anna erg leuk klinken, maar het is Asse-Poes. Nog makkelijker: mijn naam is Marina :lol: voor de rest luister ik overal naar hoor :grin: )
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Ohhh sorry ik heb u naam verkeerd gezegd, Asse-Poes is mooi.
Zal eraan denken wat u me verteld heb, maar dat mag niet wettelijk heb ik vandaag gevraagd. Hopelijk hij geedt me zijn email en ik kan het via email doen, dat is altijd beter en wettelijk.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Rik »

Wettelijk mag je een gesprek waaraan je zelf deelneemt gewoon opnemen zonder toestemming van de andere partij. Zo is het in ieder geval in Nederland. Openbaar maken mag dan weer niet. Maar het is wel een gedoe...

Hopelijk is hij redelijk en komen jullie er wel uit.

https://snkjuristen.nl/stiekem-gesprekk ... g-dat-wel/
(geen idee hoe dat in België is)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Asse-Poes »

Mischa2007 schreef: 24 apr 2023 16:22 maar dat mag niet wettelijk heb ik vandaag gevraagd.
Jawel hoor, het mag wel degelijk

https://www.sociare.be/kennisbank/priva ... echtspraak
En
https://www.declercq.com/kennisblog/188 ... esprekken/

Je moet zelf wel deelnemer in het gesprek. Hetzelfde als wat Rik zei over de Nederlandse wet dus.


geen u tegen mij zeggen alsjeblieft, gewoon 'je' en 'jij' . Anders ga ik me een enorm oude dame voelen :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Haha is goed…ik heb een kennis laten bellen en gevraagd naar zijn prijzen, ze moest na 6 uur terugbellen.
Castratie 240€
Chip 110€
Inclusief btw
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Asse-Poes »

Belachelijk, wat een prijzen :evil:
Maar de castratie is goedkoper geworden zie ik. Jij betaalde 210 + btw = 254

Succes morgen!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Rik »

Zoals ik dus al zei... Een ouderwetse eenpitter van oude stempel die zijn salaris met een paar klantjes moet verdienen. Dan kom je vanzelf op dit soort tarieven terecht.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Pikachu »

Mischa, ik woon zelf in Hasselt :) dus dat zal dicht bij jou zijn. Mocht je een nieuwe DA zoeken, ik ga naar DAP De Kleine Helden, ben ik heel tevreden. Dat is in Hasselt zelf.

Ik ging hiervoor naar DAP De Mol in Bilzen, daar vond ik het ook SUPER, heel fijne mensen. Maar dat was gewoon wat te ver weg met de katten, moesten ze te lang in de auto. Maar mocht je in Bilzen wonen toevallig, echt een enorme aanrader.

Ik vind het trouwens heel goed van je hoe je hier achteraan zit. Ik snap ook goed dat je overdonderd was, je gaat dan toch ook aan jezelf twijfelen en betaalt dan gewoon. Het zit niet in onze aard om de prijzen die mensen maken te betwisten, ik zou waarschijnlijk ook betaald hebben en achteraf pas denken "ik ben ik 't zak gezet". Dus dat is een heel normale reactie, probeer het jezelf te vergeven.

Ik ben nu wel benieuwd welke DA dat was, wil je mij de naam/adres zeggen? Mag evt via PB als je wil. Maar omdat het hier in de buurt is, dat ik weet wie ik moet vermijden als mijn DA ooit op verlof is 😅
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Ik ben naar de dierenarts geweest. Hij heeft de chipnummer veranderd. Zijn uitleg over de chip en bon was gewoon herhalend. Hij kan geen krediet nota maken of een nieuwe factuur.
Ik heb met juridische dienst opnieuw contact genomen. Naar een opname wordt niet geluisterd. Ik kan misschien maximum de waarde van de twee bonnen kunnen krijgen en de chip. Dat is alles. Ik vraag me af of ik verder wil. Dit soort mensen kunnen van alles verzinnen en mijn leven blijven zuur maken. Ik wil het achter de rug hebben. En een review plaatsen op zijn google en gedaan.
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Pikachu bedankt voor de info. Ik heb je een pv gestuurd.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Asse-Poes »

Tja, jij bepaalt of je verder gaat of stopt.
50 euro vind ik de moeite waard + het aanpakken van zo'n dierenarts. Maar dat ben ik. Ik kan me ook voorstellen dat je er geen zin meer in hebt.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Na dat ik beetje me terug goed voelde heb ik toch besloten om ermee verder te gaan. Ik ben ook naar de afspraak van vandaag geweest. Ze gaan zien wat ze voor me kunnen doen. Wij hebben paar dingen afgesproken. Ik hou jullie ook op de hoogte. Ik ga mijn best doen om deze corrupte dierenarts te stoppen zodat niet anderen slachtoffer worden zoals ik en mijn katten.
Vandaag heb ik mijn twee kattinnen voor de zekerheid naar mijn oude dierenarts genomen om ze te controleren. Ene heeft reactie tegen die draad waardoor onder haar huid een bolletje staat, normaal moet dat weggaan na drie weken anders neem ik haar opnieuw... Ik heb ook hun chippen laten controleren, ze zijn op mijn naam geregistreerd.
Het is niet een makkelijke situatie voor me, het heeft de laatste dagen me veel energie, tijd en heel veel frustraties gezorgd.
Mijn oude dierenarts en de vrouw waarmee ik afspraak had deze morgen, waren geschokt nadat ze het factuur gezien hebben. Ene hield haar hand voor haar mond en kon het niet geloven van die dierenarts.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Anne »

Fijn dat je verder gaat, ook al is dat moeilijk💪
Ook fijn dat je ons op de hoogte houdt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Synemios »

Maar had die oude dierenarts ook nog advies?
Waar je eventueel een klacht in zou kunnen dienen?
Want met die dure dierenarts zelf ga je er niet uitkomen.

Ik hoop dat degenen met wie je een gesprek had vandaag meer voor je kan doen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Mischa2007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 sep 2022 23:43

Re: Factuur dierenarts te hoog

Bericht door Mischa2007 »

Ze zei dat ik die geld van chip kan vragen. Wij zijn nu bezig met een ‘bedrijf’ dat dit soort problemen oplost.
Plaats reactie