Kleur ontlasting in orde?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kleur ontlasting in orde?

Bericht door FrankV »

Synemios schreef: 18 apr 2023 11:17 Als je veel natvoer geeft drinken ze wel minder, maar vocht is voor katten met nierproblemen wel extra belangrijk.
Dus hoe meer nat voer je geeft hoe beter, wij hebben hier ook fonteintjes staan.

Ik geef de zieke katten ook altijd nog iets van kattendrink/soep 1x per dag.
Kattovit heeft dat ook voor katten met nierproblemen.

Nog even een aanvulling op je reactie over de angst dat ze niet meer te redden zou zijn.
Ik herken dat gevoel, ik heb het bij Mickey meerdere malen gehad en ook bij Lizzy, nog steeds.
Je weet niet wat de toekomst brengt, maar Mickey had nog veel hogere nierwaarden en heeft het 6 jaar lang heel goed gedaan, wel met ups en downs maar toch.

Ik hoop eigenlijk dat de waarden nu nog steeds ok zijn.
Ik probeer nu zelf zoveel mogelijk te genieten van de goede periodes maar ja ik weet hoe het voelt.
Jeetje, 6 jaar dat is nog best lang. Ik had al het idee dat Puck nooit ouder dan 7/8 zou worden.

Nouja ik moet het maar even afwachten. Blijft lastig.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kleur ontlasting in orde?

Bericht door Synemios »

Niet voor niets zeggen ze kijk naar de kat en niet naar de waarden.
( Hoewel je die natuurlijk ook wel mee neemt in je achterhoofd)
Je weet het nooit zeker maar ik hoop dat jou Puck het nog langer goed doet ;-)

Ik heb Mickey echt nog best lang een katwaardig leven kunnen geven, al vond ik zelf 11 jaar best jong, maar achteraf was het best nog lang ja.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kleur ontlasting in orde?

Bericht door castratenkoor »

Mijn Sjaak was al nierpatiënt vanaf zijn vierde. Dat jaar 2 x in coma geweest omdat zijn nieren plat lagen zeg maar. Tot tweemaal toe daar uit gered met iedere dag spoelen door dierenarts. Hij is uiteindelijk op 3 weken na 16 geworden. Dus ook mijn ervaring met nierkatten is - geef niet te snel op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie