nog tips om pillen te geven?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Asse-Poes »

sandy schreef: 09 apr 2023 15:36 . Gourmet zou ik zelf niet proberen.

Omdat?

(Mijn katten doen een moord voor dat voer :-P )

Voor de rest eens met Annet (Cerna). De 'gewone' methode blijft altijd het handigst, en is na wat doorzetten -zeker bij een jonge kat- te verkiezen. Je loopt bij het verstoppen in iets lekkers altijd een risico dat poes op moment X een pil moet hebben die je niet mag mengen met snoep. Of niet mag verpulveren.

Ik geef pillen trouwens zonder hulp van mijn partner. Dat is voor de kat ook minder stressvol.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Synemios »

Pilletje in bekje geven en meteen een snoepje erachteraan, dan slikken ze het meestal meteen door.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door sandy »

Asse-Poes schreef: 09 apr 2023 18:38 Omdat?

(Mijn katten doen een moord voor dat voer :-P )

Voor de rest eens met Annet (Cerna). De 'gewone' methode blijft altijd het handigst, en is na wat doorzetten -zeker bij een jonge kat- te verkiezen. Je loopt bij het verstoppen in iets lekkers altijd een risico dat poes op moment X een pil moet hebben die je niet mag mengen met snoep. Of niet mag verpulveren.

Ik geef pillen trouwens zonder hulp van mijn partner. Dat is voor de kat ook minder stressvol.
Omdat ik met mijn kat daarmee geen garantie heb dat ze de hele pil binnenkrijgt, met liquid snacks wel. Daarom.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Asse-Poes »

ik zie het verschil niet tussen een vergruisde pil met liquid snack of een vergruisde pil met gourmet.

Maar ik vrees dat ik vandaag een hele blonde dag heb :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door castratenkoor »

Er zijn katten waarbij op de gewone methode geen pil in te geven is, zoals mijn halve wilde Rik. Die is niet te pakken. Laat staan zijn bek open te doen. Bij hem was het een lange weg uit te zoeken welk voer hij zo lekker vindt dat het met versnipperde pil en al naar binnen gaat. De meeste katten en ook Rik, houden van afwisseling, dus elke dag hetzelfde met de versnipperde pil dat werd hem niet. Ik heb nu een heel schema en al maanden gaat de pil er zo probleemloos in. Ik versnipper de pil met een mespunt. Strooi de stukjes op het voer en doe er een laagje voer over, zodat het verstopt zit. Ook geef ik hem eerst maar 25 gram met de pil, zodat ik zeker weet dat hij alles op krijgt. Daarna krijgt hij nog zo'n portie zonder pil.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Nikki74 »

castratenkoor schreef: 10 apr 2023 10:47 Er zijn katten waarbij op de gewone methode geen pil in te geven is, zoals mijn halve wilde Rik. Die is niet te pakken. Laat staan zijn bek open te doen. Bij hem was het een lange weg uit te zoeken welk voer hij zo lekker vindt dat het met versnipperde pil en al naar binnen gaat. De meeste katten en ook Rik, houden van afwisseling, dus elke dag hetzelfde met de versnipperde pil dat werd hem niet. Ik heb nu een heel schema en al maanden gaat de pil er zo probleemloos in. Ik versnipper de pil met een mespunt. Strooi de stukjes op het voer en doe er een laagje voer over, zodat het verstopt zit. Ook geef ik hem eerst maar 25 gram met de pil, zodat ik zeker weet dat hij alles op krijgt. Daarna krijgt hij nog zo'n portie zonder pil.
Welk voer vindt Rik zo superlekker?
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Nikki74 »

Net de avonddosis verpulverd door 1 liquid snack gedaan en het werd netjes opgegeten, dus ik ben superblij! Nadeel is wel dat ze dus vanaf nu 2 keer per dag een liquid snack krijgt. Ik ga het morgen ook nog met de gourmet gold mousse proberen.
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Asse-Poes »

Geweldig!
Let wel op met de liquid snack. Poes mag er max 2 per dag.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Nikki74 »

Asse-Poes schreef: 10 apr 2023 23:14 Geweldig!
Let wel op met de liquid snack. Poes mag er max 2 per dag.
Ok, als het goed is, heb ik er niet meer dan 2 per dag nodig. Er zit wel melk in zag ik. Hoop niet dat ze juist hierdoor weer aan de diarree gaat.
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Asse-Poes »

Voor de zekerheid en om het voor poes aantrekkelijk te houden, kan je afwisselen.

Denise (Synemios) gaf deze tip. Deze snack bevat geen melk en heeft een laag vetgehalte.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... k&i=6&ro=1

Ik heb zelf ook de staafjes van Purina Gourmet Exquisite Puree gebruikt.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... e&i=1&ro=2
Maar daarvan mag poes ook max 2 staafjes per dag.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Nikki74 »

Asse-Poes schreef: 11 apr 2023 00:00 Voor de zekerheid en om het voor poes aantrekkelijk te houden, kan je afwisselen.

Denise (Synemios) gaf deze tip. Deze snack bevat geen melk en heeft een laag vetgehalte.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... k&i=6&ro=1

Ik heb zelf ook de staafjes van Purina Gourmet Exquisite Puree gebruikt.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... e&i=1&ro=2
Maar daarvan mag poes ook max 2 staafjes per dag.
Dank je voor de tip! Zojuist weer gigantisch diarree, terwijl ze gisteren een prachtige keutel had. Kan dat binnen een paar uur door de liquid snack komen? Nou durf ik t niet meer te geven. Die cosma snack is dan wellicht een goede optie.
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Asse-Poes »

He verdorie, dat is balen.
Ja de diaree kàn door de Vitakraft komen. Misschien was een heel staafje teveel voor poes. (Maar het kan ook een andere oorzaak hebben.) Hier op het forum was ook iemand met een kat die diaree door de Vitakraft kreeg.

Probeer de Cosma. En Gourmet Mousse kan je ook proberen.

Het is inderdaad uitproberen wat werkt bij jouw kat.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Nikki74 »

Asse-Poes schreef: 11 apr 2023 02:06 He verdorie, dat is balen.
Ja de diaree kàn door de Vitakraft komen. Misschien was een heel staafje teveel voor poes. (Maar het kan ook een andere oorzaak hebben.) Hier op het forum was ook iemand met een kat die diaree door de Vitakraft kreeg.

Probeer de Cosma. En Gourmet Mousse kan je ook proberen.

Het is inderdaad uitproberen wat werkt bij jouw kat.
Ja, ze reageert vaak slecht op nieuwe dingen.. heeft dan meteen de volgende dag diarree. Maar dat komt natuurlijk ook door de beschadigde darmen die ze ws heeft door de giardia die ik nu met het zoveelste middel probeer weg te krijgen. Morgenochtend maar de tabletten verpulverd door de gourmet mousse doen en op zoek naar de Cosma snack.
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door castratenkoor »

Nikki74 schreef: 10 apr 2023 13:42 Welk voer vindt Rik zo superlekker?
Rik houdt vooral van Voskes cupjes van 25 gram. Die koop ik bij Het Plein. Is er in 5 soorten vis.
Maar dat is uiteraard voor elke kat anders. Hij eet alleen mousse, geen saus met klontjes.
Miamor Forel en Miamor tonijn blikjes gaat ook goed.

Voordat ik de pilstukjes erbij doe prak ik er lauw water bij, tot appelmoes dikte.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: nog tips om pillen te geven?

Bericht door Nikki74 »

castratenkoor schreef: 11 apr 2023 06:57 Rik houdt vooral van Voskes cupjes van 25 gram. Die koop ik bij Het Plein. Is er in 5 soorten vis.
Maar dat is uiteraard voor elke kat anders. Hij eet alleen mousse, geen saus met klontjes.
Miamor Forel en Miamor tonijn blikjes gaat ook goed.

Voordat ik de pilstukjes erbij doe prak ik er lauw water bij, tot appelmoes dikte.
Bedankt voor het delen! Zo kan ik weer nieuwe dingen uitproberen!
groetjes Nikki en de 2 bengels
Plaats reactie