Metacam

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Nou ja dat is wel bizar, er zijn eigenlijk geen goede alternatieven als het gaat om nsaid's want die werken onstekingsremmend.
Qua alleen pijnstilling zijn er wel meerdere alternatieven maar eigenlijk staat er overal een waarschuwing voor de nieren in de bijsluiters.

Ik zal het ook eens vragen als ik eind deze maand bij de dierenarts ben wat nou dan eigenlijk het minst schadelijk is voor de nieren.
Qua nsaid is dat onsior maar qua puur pijnstillings alternatieven weet ik niet wat het beste is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Metacam

Bericht door Dinky »

Toch wel heel bijzondere reactie van die dierenarts dat het sinds kort bekend zou zijn.....
Vooral omdat mensen met nierproblemen ook geen nsaid mogen gebruiken maar dat geldt dan niet als representatief voor dieren wanneer het zelfs in de bijsluiter staat als contra indicatie? Maar proeven met medicijnen op dieren zijn wel representatief voor mensen? Erg bijzonder :eeh:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie