Metacam

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Metacam

Bericht door Miloe »

leuke onderschrift Sandy, sorry off topic
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Die staat er al jaaaaren😆 maar het is wel zo kan ik je zeggen😂
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Eindelijk vakantie, hele week al het akelige gevoel dat er iets niet goed zou gaan. Nou, Jessie is ziekjes, gisteren werkte ze al niet alles naar binnen wat ze normaal wel doet, maar goed, ze is vet zat dus is het ergste niet. Vanmorgen naar beneden voor de puf, en ze wilde niks, ze oogde niet jofel ook. Ben eruit gebleven voor het geval de situatie ineens acuut zou worden en een da bezoek noodzakelijk. Nouja, ze ging later wel kleine beetjes eten. Wat brokjes, soup, vm rosbief gehaald, dat at ze graag op. Heb haar niet veel gegeven want wou haar maag niet overbelasten. Ze was naar de bak en er kwam nog een goeie drol uit, vanmorgen, terwijl ze gisteravond vroeg al goed naar de bak was geweest. Wellicht zat dat dwars, maar ze blijft stilletjes, veel slapen en net op de bak had ze diarree, ze heeft nog nooit diarree gehad. Erna wat later wel mousse aangelengd met water op. Niet gekotst, ik snap het niet helemaal en ik weet ff niet wat ik moet
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Gelukkig knapte ze gisteren weer aardig op, weer praatjes en beter eten, maar veel slapen. Zal wel moe zijn van een niet zo’n lekker lijf. Wellicht toch het rare weer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Metacam

Bericht door Asse-Poes »

:birthday: Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Sandy!

Het mooiste kadootje heb je al van Jessie gekregen: zij is aan het opknappen 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Metacam

Bericht door nellebel »

gefeliciteerd nog
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Gelukkig is ze wat opgeknapt en alsnog van harte gefeliciteerd!
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Och wat lief, dank jullie wel nog 😆 sorry heb vakantie nog dus met andere dingen bezig. En vandaag was het weer helemaal mis, geen idee wat nou de oorzaak is. Er was eerst niks aan de hand, ontlasting gaat over het algemeen goed, soms dagelijks soms om de dag. Om de dag meer, dagelijks minder. Ze was vanmorgen weer geweest maar net dat ik bij appie vandaan kwam had ze weet gepoept. Gewoon normaal. Dus ik alles opgeruimd hoor ik een harde mauw, heeft ze naast de bak gepoept, en flink gekotst op de mat, in mandje weer gepoept, een weinig maar ze kon het niet ophouden, had kramp. Dus mandje boven schoonmaken. En toen ging het nog meer fout, ze was indr huisje maar beviel haar niet denk ik, man zei dat ze ergens ging zitten wat ze nooit doet, toen ik beneden kwam, lag ze op het kleedje waar de brokjes staan, en te krampen, met diarree, wou niet opstaan, ik haar op haar eigen kleedje neergelegd, weer krampen en diarree, washandje halen, was ze wel even opgestaan en weer gekotst, en languit krampen en diarre, toen heb de da gebeld, gelijk langs, maar kon niks bijzonders ontdekken. Het is zo’n episode, alleen zo heftig heb ik nog nooit meegemaakt, injectie cerenia, ze wou metacam geven, die heb ik geweigerd wegens alvleesklier, eigen da gebeld, die gaf me gelijk. Ze voelt zich nu goed, dankzij injectie maar in de gaten houden. Ze vond het heel fijn dat ik haar even ging wassen want ze zat onder de poep mn arme meisje. Ik weet het niet hoe lang dit goed blijft gaan, ik vreesde dat dit niet goed ging komen, maar ze was heel moedig, minder paniekerig en kwam gelukkig gauw bij
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ik hoop dat je een beetje uit hebt kunnen rusten tijdens je vakantie.
Inderdaad geen metacam laten geven was een goede zet.
Dit is wel de 2e keer diarree in korte tijd.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ja hoewel de eerste keer door de extreme benauwde warmte zou kunnen zijn geweest, maar dat blijft natuurlijk gissen. Dit was duidelijk wel zo’n episode die ze wel eens heeft, en daar zit meestal wel wat tijd tussen, maar soms ook korter. Alleen de heftigheid ervan schrok ik van.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ja begrijpelijk dat je daar van schrikt.
Ik hoop dat ze de komende dagen opknapt, wel fijn dat de cerenia werkt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Mja ze is niet helemaal in dr hum, eten doet ze redelijk moeilijk over. Heeft wel al wat ontlasting gehad wat normaal was. Ze heeft gisteren ook veel geslapen, vandaag ook, normaal komt ze elk uur of half uur bietsen voor snoepjes maar momenteel niet. Ik dacht echt ook dat ze er klaar mee was, zoals ze lag met krampen en de diarree die eruit liep. Mischien toch psychisch wel een tikkie gehad, zal dr wat vaker bach druppels geven.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Maar hoe is het nu met de krampen en diarree?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Geen krampen en geen diarree, het is altijd op het moment dat alles fout gaat, daarna is alles weer normaal. De ontlasting van donderdagnacht was ook normaal weer. Niet veel, maar goed ze was ook leeg en meest vloeibaar wat ze wil en snoepjes, snachts eet ze wat brokjes. Maar in maart was ze een paar dagen van de leg, echt ziek, flink krampen op het moment van fout gaan, daarna niet meer en eten moeizaam. Da weet dat aan de alvleesklier. Dat duurde een paar dagen voordat ze weer normaal ging eten. Nu doet ze normaal maar eten is steeds hele kleine beetjes. Wou dat ik wist wat er fout gaat in het lijfje, het is niet iets wat ze al jaren heeft. Alsof er ontlasting blijft hangen in de darmen, ze poept wel regelmatig en soms is het gewoon om de dag goed, en soms elke dag een drol, en dan ineens gaat het fout, paar keer ontlasten, met kotsen, laatste deel altijd diarree. Alleen ze heeft het nooit zo heftig gehad als dit keer. Kan dat wellicht gewoon aan de leeftijd liggen? Ze loopt tenslotte al naar de 19 toe.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Weet je, ik kan wel allerlei onderzoeken laten doen, een echo was een optie, maar op haar leeftijd en de paniek die alles bij haar veroorzaakt, heb ik daar vanaf gezien. Mijn eigen dierenarts is daar ook geen voorstander van, die kent haar al vanaf kitten, dus die weet ook wat haar mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Ik heb dit ook met hem nog besproken en hij gaf me gelijk om de metacam te weigeren. Een opiaat zou een optie zijn maar dat vond ik te heftig. De kramp was er savonds nog wel ff, maar daarna niet meer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie