Metacam

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Alvleesklier is wel een op en af verhaal.
Het was wel het eerste wat ik ook dacht.
Maar als dat het is dan heeft ze pijn en nee metacam moet je zeker niet geven
Een opiaat helpt hier wel heel goed als ze een terugval hebben en iets tegen de misselijkheid en braken.

Maar het gaat gelukkig alweer beter.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ok dus mocht het weer gebeuren, dan toch maar wel een opiaat laten geven? Heb jij een idee wat dan de beste optie is? Want daar ben ik niet in thuis.
Ja ze eist weer genoeg aandacht, kleine beetjes eten is dan niet zo erg, anders raakt haar maag weer overbelast.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

temgesic, oplossen in water, en dan in wangzak spuiten ( zonder naald uiteraard.)
En als ze het spuiten dan buprecare maar je moet even kijken of dat wel kan ook ivm bloeddruk etc.
Dus dat is eigenlijk aan de arts.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Mja ik had dus weer een vreemde arts natruulijk, ik heb daar zo’n hekel aan, daarom had ik later alles besproken met mn eigen da die haar problemen kent. Die andere arts van maart had zich in elk geval een beetje ingelezen voordat ik er was met spoed toen.
Ze was rond half 4 naar bak geweest, heel klein poepje, 5 minuten later weer, 2 poepjes en 5 minuten daarna weer, normale ontlasting. Dat was een hele onderneming dat ze zeker 10 minuten heeft liggen bijkomen op dr kleedje. Kreeg het gelijk op mn heupen, maar ze ging later brokjes eten. En net was soup op. Zit te denken of ik de bak niet dichterbij moet zetten, andere kant is dat ze dan nog minder loopt, maar het is zo’n onderneming voor dr. Ik zal die opties wel noteren mocht de nood weer aan de man komen thnx.
Edit: zie dat buprecare ademhalingsproblemen kan veroorzaken, is dat niet link met haar astma? Dat moet ik anders dan navragen mocht het nodig zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Nou…vanmorgen met dr puffiie niks aan de hand, een staafje vitakraft ging er zo in, en nu wou ik eten voorzetten en ze kokhalst, ze wil niks
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ik weet niet wat er is, maar het gaat niet goed, paar kleine hapjes tonijn en 2 stukjes van een staafje vitakraft en dat was het wel
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Felix senior eet ze wel steeds beetjes, de cerenia met moeite erin, de flexadin kan ik vergeten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Nou ja dat is niet ideaal, maar in ieder geval iets.
Zo lastig als ze niet willen eten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Gisteravond na dr tweede puf ging het wat beter, lurkte ook de saus van de whiskas zo op, vanmorgen ook. Ze eet in elk geval wat meer. Had felix senior gehaald, die vind ze wel lekker, eet ze geregeld wat van en rosbief natuurlijk want dat is altijd goed. Ik hou haar voorlopig op cerenia want optimaal is het niet, maar ze eet. Cerenia is een gevecht, als ze de flexadin niet wil houd het op, die is wegens de grootte gewoon lastig.
Ik leef nu wel meer met de wetenschap dat haar tijd beperkt is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Het lijkt erop dat ze door het ergste heen is, spraakzamer en meer eetlust. Dat van zondag was achteraf gezien gewoon weer hetzelfde als dinsdag, min het kotsen omdat ze cerenia krijgt. En die wil ik er eigenlijk nog wel even inhouden tot ik zeker ben dat ze weer stabiel is. Die zaterdagnacht met 3 keer naar de bak was eigenlijk een teken aan de wand dat het weer fout ging, zo kort op elkaar…en nu lijkt het erop dat de darmwerking zich rustiger hersteld. Heb wel tegen manlief gezegd, ze moet niet weer zo kort erop zo ziek worden, want dan moeten andere beslissing gaan nemen. Een in de paar maanden waren we wel gewend, maar als ze echt zodanig achteruit gaat dat ze steeds ziek word, is niet eerlijk tegenover haar om daarmee door te blijven etteren. De flexadin krijg ik er met veel moeite wel in.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ja met cerenia zou ik zeker door gaan.
Ik begrijp dat je niet wilt dat ze steeds kort op elkaar dit soort periodes heeft.

Maar gelukkig krabbelt ze nu weer op.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Nee weet je, ze loopt al naar de 19, dat lijfje kan ook niet zoveel meer verwerken. Zoals ik haar dinsdag zag heb ik haar nog nooit meegemaakt, wat ik zag was dat ze geen poging meer deed om op te staan. Alleen om te kotsen, en weer languit met de krampen en diarree die eruit liep. Ze was echt acuut ziek. Als er een paar maanden tussen zit, zoals nu, dan valt een en ander nog te overzien. Want ze knapt na een dagje wel weer op. Maar nu 2 keer kort op elkaar met de tussendagen dat ik het idee had dat ze zich wel beter voelde maar niet optimaal, dat moet niet aan de gang blijven.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Zo dat is weer een tijdje geleden. Jessie blijft momenteel stabiel, ik geef haar meer natvoer, mousse van vitakraft, aangelengd met wat water dan wel. Heb het idee dat dat beter valt. Alleen heeft zich nu een ander probleem voorgedaan. De flexadin advanced is vrijwel nergens te krijgen tot ergens in oktober en ik heb nog tot zaterdag. Nu bij zooplus besteld, wat ik eigenlijk niet meer wilde, maar op hoop van zegen dat ik niet weer een bericht krijg dat het niet leverbaar is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ja veel is niet leverbaar helaas, geldt ook voor medicijnen.
Wel fijn dat Jessie stabiel is nu.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Had niet verwachtdat er problemen zouden komen hiermee, zooplus had een voorraad met nog de oude samenstelling, dus ik hoop dat zij nog in huis hebben.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie