Metacam

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Mja alleen het rare is dat ze met het plassen vreemd blijft doen. Ze gaat dan op de bak, draaien draaien graven, en er komt niks. Dus geeft ze het op, gaat op dr kleedje liggen om vervolgens na een paar minuten weer terug te gaan en dan plast ze wel. Dat speelde al voordat ze op de pred ging. Niet goed plassen, wel goed plassen en weer niet goed plassen waardoor we dus weer terug zijn gegaan. Maar geen urineonderzoek…en in het dossier lees ik dat al eerder werd aangeraden een urineonderzoek te doen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Je mag zelf ook dingen aangeven als je iets uit gezocht wilt hebben.
Kun je niet zelf urine opvangen om dat te laten onderzoeken? want dit klinkt ook niet goed

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 56&t=29354

Ik lees dat ze dingen wel overwegen maar vaak niet doen omdat Jessie zoveel stress heeft bij de dierenarts.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Mja dat kunnen ze vinden, maar dat lost voor haar niks op.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Vrijdag toch mn eigen da weer even gebeld, ik had enthousiast kattengras gehaald vanwege de vezels, maar bedacht me dat dat wellicht niet zo’n idee was omdat ze voorlopig nog cerenia krijgt. Dat was dus ook zo, dus die mag ze pas als ze daar vanaf is.
Ze kotst er nooit op maar ze moet maar even geduld hebben. En omdatxze woensdags voor het laatst flink gepoept had zou ze toch wat moeten laten zien die dag.
En anders moest ik zaterdags dan toch maar langskomen voor een klysma. Euh…onnodig te zeggen dat ik dat dus echt niet van plan was te doen, dan kunnen we haar net zo goed gelijk laten inslapen als dat zijn optie is. Die andere jonge arts had dan tenminste wel de optie gegeven voor een laxeermiddel. Maar het zegt mij wel weer dat ik daar niet meer aan het goeie adres ben voor haar
Ze is uiteindelijk vanzelf naar de bak gegaan, vanaf die vroege ochtend tot nu 4 keer opde bak geweest, kleine beetjes maar ze gaat zelf. Ze eet natuurlijk ook geen kilo’s, wel stukken beter, en ze beweegt niet veel dus dat valt te verwachten. Ze krijgt zalmolie om alles een beetje op gang te houden. Blijft wel last houden van haar neus, daardoor kost alles veel energie omdat ze snotterig is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Je kan desnoods zelf lactulose kopen bij de apotheek en dat geven als het echt niet anders kan.
En anders zou ik toch overleggen met die arts uit Odijk ipv deze dierenartspraktijk, zeker als er gezegd wordt dat je daar niet meer aan het goede adres bent.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Een invalclient die een hondje heeft moet ook niks hebben van hun, net als iedereen die ze tegenkomt als ze gaat wandelen.
Voorlopig gaat het aardig goed, *klopt af*, maar als ik iemand nodig heb bel ik Odijk wel.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ik brei maar even verder hier, ik heb bij organimal informatie gevraagd over pea, ik overweeg dit omdat Jes voor geen meter loopt, alleen het noodzakelijke en heel soms zakt ze door een achterppotje. De artrose is toch best wel aanwezig, ondanks zalmolie en als paar jaar royal canin mobility. Ik wil vooral weten of het geen negatief effect gaat hebbn oo haar zenuwstelsel, omdat ze kort geleden kort op elkaar een toeval kreeg. Eerste vrij stevig, tweede 3 dagen later vrij licht. Denk door alles wat ze heeft doorgemaakt. Het is wel restschade van de hersenbloeding 3 jaar geleden. Het duurt altijd kort maar is voor haar heel heftig, doet denken aan partiele epilepsie, is het niet maar ze voelt het aankomen en verliest even controle over haar lichaam. Feedback hierover zeer welkom.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ik zou dit sowieso overleggen met je dierenarts.
Want er kunnen altijd wisselwerkingen zijn met medicijnen.

Ervaringen van mensen die pea gebruiken ivm artrose:

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 6&start=15

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 32#p760332

Algemene info over pea:

https://www.orthokennis.nl/artikelen/pa ... ingsremmer

https://neuropathie.nu/pea-pijnstiller-voor-dieren/

https://www.dierapotheker.nl/pharmox-10 ... a-hond-kat

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palmitoylethanolamide

https://www.huidadviesvoordieren.nl/tag/krabplek-kat/

Ik zelf gebruik ook pea voor 2 katten met een autoimmuunsstoornis.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Thnx ik ga het ff allemaal nalezen, maandag zowiezo Odijk bellen erover. Edit: meeste had ik al gevonden. Maar ik vraag het na bij da Odijk vanwege de amodip en flixotide.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ik zit te denken om de veiligere optie te doen, terug op geria comfort…daar knapeze paar jaar terug enorm van op. Durfde niet meer toen ze op de amodip zat, ondanks dat mn da het geen probleem vond.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Contact gehad met Odijk, niet echt veel wijzer geworden daarvan. Ze vond een pijnstiller op Jes dr leeftijd het ergste niet, ik dus wel, en geria comfort kon ik daarom dus ook wel gewoon proberen. Tja…uiteindelijk dus toch uurtje geleden de praktijk hier gebeld. En ook gezegd ik wil geen nsaids wegens haar maag/darm problemen, of er andere opties waren. En geria comfort gevraagd, zou ze navragen. Maar zei dat ze voor katten van haar leeftijd vaak flexadin aanraden. Ik vond flexadin advanced, omdat zij dus gevorderde artrose heeft en overal zijn de reacties voor het grootste deel wel heel positief. Duur goedje, maar als het haar helpt zijn we een eind verder.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Metacam

Bericht door Rik »

Had je voor gevorderde artrose op hogere leeftijd ook al de mogelijkheid van Solensia onderzocht?

Op een gegeven moment zullen de 'natuurlijke' middelen zoals Pea, flexadin, duivelsklauw en dat soort dingen, toch te weinig verlichting geven.

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 58&t=34976
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Nou het probleem daarmee is dat je dan elke maand naar de da moet voor een injectie, en dat is voor haar een grotere hel dan de artrose.
Ik zit voor nu in dubio of het geria comfort word of flexadin
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Metacam

Bericht door Rik »

Ja, dat is ook weer zo.
Er zijn wel mensen (en dierenartsen die het toestaan) die zelf spuiten.
Maar dat is ook weer een heel gedoe.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ja ik had bewust geen solensia genoemd omdat het voor onderzoek al een probleem is om naar de dierenarts te gaan.
Maar ik wist niet dat je het ook zelf mag spuiten ( in sommige gevallen)

Maar ik zou gaan voor het middel waar ze het in het verleden goed op deed.
Je hebt nooit garanties, en wat Rik zegt is ook waar, op een gegeven moment zijn er helaas zwaardere middelen nodig.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie