Metacam

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5241
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Maar heb jij je oude dierenarts dan nog gesproken?
Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat een andere dierenarts mee kijkt.

Ik neem aan dat het geen stagiaire was.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Na de uitslag heb ik hem nog gesproken ja, meermaals. En aangegeven dat gezegd was dat alles goed was, hij heeft er het zwijgen toegedaan. Wel gezegd met haar blaas dat ze ineens weer goed plaste, dat die jongen daar verder niet naar gekeken had en ik dat wel slecht vond. Dat vondtie nietczo leuk, maar jammer dan, gaat om mijn kat, niet zijn trots.
Hij zei zelf dat hij op de hoogte was.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5241
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Ok dat valt tegen, en jammer dat hij dan niet uitlegt wat de reden dan was waarom er besloten is niets te zeggen over de rest.
Maar ja collega's vallen elkaar zelden af, hoeft ook niet maar ze moeten wel eerlijk zijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

ik heb voor morgen een gesprek gevraagd met de betreffende dierenarts over zijn beweegredenen.
heb contact gehad met odijk, hele lieve vrouw, wil Jessie's volledige dossier hebben om goed door te nemen.
die krijg ik morgen pas, schijnbaar mag een assistente die niet zomaar geven? die Steven moet eerst kijken of alles ergoed in staat en toestemming geven. Ik weet het niet, zij voelt wel een bui hangen, ik ken haar al 18 jaar. heb dus wel gezegd dat zij het zich niet moet aantrekken wat gebeurt omdat ik haar zeer waardeer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5241
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Dat is raar, bij ons worden de dossiers zo opgestuurd als ik er om vraag door de assistente.
Dat er nu gekeken moet worden of alles er wel goed in staat geeft mij ook geen goed gevoel.

Goed dat je wel in gesprek gaat en er een andere arts naar laat kijken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Vind ik ook raar ja, hij weet denk ik niet dat ik de bloeduitslagen al heb. Heb die wel al aan haar doorgegeven en gemeld dat hij eerst moet nakijken of alles er goed in staat. Dan weet ze dat in elk geval. Ik ga vandaag bellen dat ik de pred nu wil afbouwen. Jes heeft restschade van de beroerte die ze gehad heeft 2 en half jaar terug. Zelden nog echt last van maar sinds ze op de pred staat merk ik dat het niet echt lekker gaat iedere keer. Daar pas ik voor, die in Odijk zou ook nooit kiezen voor pred, maar pijnstilling, eetstimulans en anti misselijkheid. Ze vond het ook vreemd dat er geen urineonderzoek is gedaan. Dat zegt mij al heel veel.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Fructosamine was dus wel getest en die was normaal.
Ik hebhet dossier opgevraagd en was op mijn mail vanmorgen.
Ik zie van 2020 ook waardes in het rood staan en info eronder voor eventuele verdere onderzoeken waar nooit wat mee gedaan is. Zal kijken voor uploaden, heb het dossier doorgestuurd naar de nieuwe praktijk
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

krijg geen bestanden toegevoegd, krijg steeds te zien ongeldig
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5241
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Je mag het ook mailen naar mij.

lunalizzyoscar@gmail.com

Maar het is sowieso verstandig om naar een andere praktijk te gaan want ze hebben je meerdere keren dingen niet verteld.
Daarbij ik ben geen dierenarts en kan je alleen een richting op wijzen ;-)

Die in Odijk heeft gelijk, pred geef je pas als het echt niet anders kan, eerst pijnstilling, eetstimulans en anti misselijkheid.
IK denk dat je die wel kunt vertrouwen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ik heb het dossier opgestuurd. Geen erg meer in gehad door nouja, alle gedoe. Vanmorgen belde ineens mn eigen da op om te vragen hoe het met Jessie ging. Ik viel zowat van het trapje af waar ik op stond.
Nouja zondag voor het laatst ontlasting, maar al die tijd weinig gegeten en pas sinds maandag gaat dus beter.
Maar goed ik had al gezien dat er wat aan het werken was, en eerder vanavond eindelijk naar de bak. Ze was ervoor ondanks de cerenia wel misselijk. Eerst klein beetje, weer terug, iets meer, weer terug, een grote hoop, en ze bleef raar doen dat ze zich niet lekker voelde. Toen ging ze weer terug voor het laatste beetje, wat iets smeuiger was. En zag dat ze zat te slikken, dus misselijk. En ze moest een kwartiertje later haar puf en amodip hebben. Die heeft ze dan wel opgelikt in dr vitakraft en om half 9 een halve cerenia. Heb wel de spoeddienst gebeld want ik krijg er ze zenuwen van en altijd op de meest verrotte tijden. Kon een halve doen en kijken hoe het gaat, en anders 2 uur later een halve erbij. Ze zei dat dit wel normaal was, ze zien dit vaker als de darmen weer op gang komen. Nja ok dan, ik wou dat alles weer normaal was..ze voelde zich zoveel beter, hopelijk was dit alleen voor het moment omdat haar darmen weer druk aan het doen gingen.
Oja ze mag van de pred af, 3 dagen halve en dan stoppen en cerenia mocht dus naar halve maar wel nog 2 weken doorgaan hiermee.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5241
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Maar als de cerenia niet goed werkt, wat vaker voorkomt bij een alvleesklier ontsteking of maag/darmklachten kunnen ze ook nog emeprid,/primperid voor schrijven ipv cerenia, dus hou dat in je achterhoofd.

Is ze nu nog misselijk? en ja ik zou sowieso nu niet stoppen met cerenia.

Die dierenarts voelt de bui denk ik al hangen, heb je al iets van Odijk gehoord?

Ik heb je mail ontvangen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5241
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

De dosering van de cerenia is te laag, als ik naar het gewicht kijk van Jessie.
het is 1mg per kg.
Luna weegt iets meer dan 4 kilo en krijgt een kwart van 16 mg

Maar Lizzy krijgt een kwart van 24 mg want die is zwaarder dan 5 kg.

Een halve van 16mg zou dan weer iets meer zijn, maar dat kan verder geen kwaad

Ik hoop dat het dan nu beter werkt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Ik heb niks gezegd maar ik denk dat hij wel wat vermoed. Dat ze dan maar wat meer moeite doen hoor, ik vind dat ze best zelf is mogen informeren naar haar, ze is tenslotte hoogbejaard met de nodige issues.
Nee ik heb de smodip en cerenia er gewoon in gekregen, had spoedkliniek gebeld, die zei dat dit vaker voorkomt als de darmen weer actief worden. Ze heeft natuurlijk ruim een week voor geen meter gegeten, nja heel weinig. Zondag wat ontlasting gehad maar heel weinig wat logisch is, en dan maandag weer beter gaan eten. Ze is er alleen nooit miselijk van geweest, maar ze is wel erg ziek geweest deze keer😔
Ze weegt rond de 5.8 nu maar kan momenteel wat minder zijn dus 8 mg cerenia zou afdoende moeten wezen. Heb ik ook nagevraagd, ik kon een halve meer geven als het niet goed zou blijven, maar ze is inmiddels 2 keer uit dr mandje geweest en gegeten. Ik zal die andere medicatie noteren thnx
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door sandy »

Oja ik heb van Odijk gehoord maar ik moet nu nodig mn bed in dus ik kom daar morgen nog op terug
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5241
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Metacam

Bericht door Synemios »

Gelukkig gaat het wel wat beter, slaap lekker
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie