Niet werkende darmen na obstructie

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
sophie33
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2023 19:27

Niet werkende darmen na obstructie

Bericht door sophie33 »

Mijn kat is sinds donderdag ziek: ze at/dronk niet, was lusteloos, en kreeg koorts. Sinds vrijdag bij de dierenarts, waar ze dachten dat het een alvleesklierontsteking was. De koorts zakte, maar eten wilde ze nog niet. Zaterdagmiddag hebben we haar naar het dierenziekenhuis gebracht. Daar heeft ze ‘s avonds een kijkoperatie gehad, omdat uit een echo bleek dat ze een obstructie had. Er werd uit haar darmen een oordopje gehaald, die ze kennelijk had opgegeten. De arts zei na de operatie dat de kans bijna 100% was dat ze de dag erna alweer naar huis zou kunnen.

Maar helaas. Na de operatie heeft ze weer koorts gekregen. In de nacht 40 graden, inmiddels nu, bijna 24 uur later, is de koorts weg. Helaas blijkt uit een echo die ze net hebben gedaan, dat haar darmen nog niet werken. Ze hebben haar nu een medicijn gegeven die haar darmen zouden moeten activeren. Morgen gaan ze weer een echo maken om te kijken of het werkt.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring met deze situatie heeft en een idee van prognose heeft.

Alvast erg bedankt!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Niet werkende darmen na obstructie

Bericht door Asse-Poes »

Oh wat is dit naar!
Geen ervaring met een obstructie maar ik hoop en duim dat de darmen van je kat morgen weer werken.
Sterkte en beterschap!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet werkende darmen na obstructie

Bericht door Anne »

Hier ook geen ervaring maar wil je sterkte en beterschap wensen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie