Moet ik me zorgen maken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Moet ik me zorgen maken

Bericht door fempie-1990 »

Hallo allemaal

Ik heb even een vraagje. Ik heb 2 katten van ong 6 jaar uit. Broer en zus. Altijd hebben ze een goede band gehad en konden altijd lekker met elkaar liggen en spelen.
Zinds een tijd maak ik me toch een soort zorgen . Mijn kater heeft al een tijd een kale buik van het likken . Dit word ook steeds groter. De dierenarts zegt dat het stress kan zijn. Maar inmiddels heb ik alles al geprobeerd.. feliway stekker, royal canin calm,, puur tranquil, maar hij blijft het nog steeds doen. Gebruik het nu al een aantal maanden . Dit zou dus echt wel resultaat moeten hebben. Zinds een tijdje zijn broer en zus ook wat minder lief naar elkaar ze blazen af en toe naar elkaar en gaat er soms heftig aan toe. Ze hebben telkens wondjes op hun kop. Er is verder niks veranderd in huis. Geen nieuwe katten in de tuin ofzo. Zou niet weten waar de stres vandaan moet komen. Mijn kater heeft ook een tijdje gehoest. Inmiddels is dit wel weer over. Nadat ik hem puur sinus heb gegeven. Maar sinds kort schrikt hij af en toe wakker als hij ligt te slapen . Dan schrikt hij op en blaast uit het niets . Terwijl er niks gebeurd of niks in de buurt is. Ik weet dat het misschien verstandig is om naar de dierenarts te gaan maar hij is NIET te behandelen . ( ik word bang van m'n eigen kat ) hij bijt door de grote handschoenen heen . Hij laat alles lopen echt zielig. Een tijd terug heb ik hem geprobeerd te laten nakijken met behulp van een kalmeringstablet die ik moest geven. Maar ook dit hielp niet en is hij alsnog niet nagekeken. Heeft iemand ervaring met 1 of alle dingen die ik opnoemde. Ik hoor het graag.

Groetjes femke
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1745
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Moet ik me zorgen maken

Bericht door Asse-Poes »

Ik heb hier geen ervaring mee en kan er helaas niets zinnigs over zeggen.

Ik hoop dat iemand anders je kan helpen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5249
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Moet ik me zorgen maken

Bericht door Synemios »

Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie