Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

Oeh, dat zijn wel veel uitzonderingen die de regel bevestigen 😞
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ja, ik heb al Gourmet gold mousse geprobeerd, maar ook dit lustte ze niet, ze wil eenvoudigweg niet likken aan natvoer. Dd dierenarts had me ee, blikje Natural greatness verkocht en zei daarbij dat geen enkele kat daaraan kon weerstaan : Plum wel, weer weggegooid. Ook de brokjes Natural Greatness wil ze niet opeten. De fokker had gezegd dat er geen problemen zouden zijn om met Plum opvakantie te gaan. Met men vorige kat was er geen problleem. We moeten 1000 km ver rijden, stoppen na 500 km en overnachten in een hotel. Met mijn vorige kat verliep dat vlekkeloos: we kwamen op de kamer, ze ging in haar kattenbak, at en dronk en de volgende dag kwamen we in ons vakantiehuis aan en ze was onmiddellijk weer op haar gemak. Vroeger toen ik nog in een huis woonde, had ik 5 katten en die gingen allemaal mee naar het vakantiehuis, we maakten wel geen tussenstop. Thuis kwamen ze nooit buiten daar er teveel verkeer was, maar ginder, eens aangekomen liepen ze eens rond het huis en kwamen dan weer naar binnen. Dagelijks gingen ze een wandelingetje buiten maken maar waren ook veel binnen. Dus, al die problemen die ik nu met Plum heb, vallen me echt zwaar.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

En een klodder van haar favoriete Miamor over de brokjes?

Vakantie met Plum gaat nog een dingetje worden.
Ik snap je zorgen, maar zo ondertussen heb ik geen enkel idee meer hoe nu verder.
De hoop is nu gevestigd op een gedragsdeskundige.
Kan je niet bij een andere een telefonisch consult krijgen?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

De brokjes eet ze toch al en haar snack miamor ook. Wat ik zou willen is dat ze echt natvoer eet.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

Huh? Nou snap ik het niet meer. Je vindt dat ze te weinig brokjes eet en je wilt dat ze zelf gaat eten. Jij wilde toch van het brokje voor brokje voeren af?

Zijn we je nou een hele tijd aan het helpen voor brokjes, terwijl jij je nu druk maakt om natvoer?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

ok, ik had niet begrepen watje bedoelde. Ja, dat zal ik zeker proberen, misschien lukt het.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Ik denk dat het beter is om niet zoveel te focussen op wat jij wilt en beter kan kijken naar wat mogelijk is.
En dat vergelijken met andere katten heeft ook weinig zin.
Met een kat die zo angstig is als Plum, zo lang reizen, andere omgeving zie ik niet werken.

Miamor heeft ook nat voer.
Die filet vonden de meeste hier erg lekker, dan hoeft ze niet te likken zoals met mousse of pate.
En elke kat is anders en elke kat heeft qua eten en/of structuur ook een eigen smaak.

Maar je zegt eerst dat ze niet eet en drinkt en dat de brokjes een probleem zijn en nu eet ze ze weer wel brokjes.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ze eet nu wel de brokjes die ik haar 1 voor 1 geef, verspreid over de dag. Het gaat nu om ongeveer 30 à 35 gram brokjes Royal Canin ragdoll (op de verpakking staat dat ze 49 gr zou moeten eten) Ze weegt nu 4,8 kilo, als ze niet verder afvalt, ze is 100 gr afgevallen op 3 dagen tijd, ben ik tevreden. Daar ze zo weinig drinkt, zijn haar uitwerpselen heel hard en dus geef ik haar om de 2 dagen toch Laxanorm. Dat natvoer van Miamor heb ik ook al geprobeerd maar hetzelfde resultaat als al het andere natvoer. Ik heb zelfs al een paar filletjes in haar muil gestopt en dan het schoteltje met de filetjes aangeboden : niets
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door nellebel »

Misschien is het juist goed als je man terug is. Kun jij afstand nemen. Want ik vrees, zoals assepoes k ook al eerder schreef, dat jouw kat ook heel erg jouw spanning en stress voelt en daar ook op reageert. Als je continue het in de gaten houdt, zelfs een uurtje weg gaan en dan weten wat ze gegeten of gedronken heeft, brokjes tellen pfff Als je kat een slokje water neemt dat zie je echt niet terug hoor in een uur afwezigheid. Ik snel dat je bezorgd bent maar ik vrees dat je het ongewild die je eigen gedrag alleen maar erger maakt. Brokjes, water, natvoer neerzetten op diverse plaatsen en haar gewoon eens met rust laten. En niet voor een uurtje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Overal bakjes met water neerzetten, die staan eral, eten neerzetten : ze blijft gewoonweg liggen en raakt helemaal niets aan. Slechts 's morgens of 's nachts eet ze enkele brokjes, maar voor de rest van de dag eet ze niets van alles wat er staat. Omdat ik dat zie, geef ik haar uiteindelijk na uren geduld, brokjes 1 per 1. Ik moet ze daarvoor zelfs wakker maken. Ze loopt niet rond, ze ligt er maar. Soms, laat 's avonds wil ze een beetje spelen. Ik zal alles laten gaan,gebeurt wat gebeurt, ik ben doodmoe.
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Heeft iemand ervaring met Clomicalm 5 mg? De gedragstherapeut heeft me gisteren gebeld en me gezegd dat ik 1 vierde tablet Clomicalm dagelijks aan Plum moest geven. Daar ik altijd bang ben van bijwerkingen en dat een van die bijwerkingen verminderde eetlust is en Plum al zo moeilijk wil eten, vraag ik of iemand ervaring heeft met deze medicatie;
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Rik »

Jeanine46 schreef: 26 apr 2023 13:39 Heeft iemand ervaring met Clomicalm 5 mg?
Zelf geen ervaring mee maar je kunt ook even rechtsboven zoeken op het forum.
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/sear ... =Clomicalm

(en actieve gebruikers die er ervaring mee hebben komen hieronder wel)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Ja en geen goede kan ik jullie vertellen.
Clomicalm gaven wij aan Nero omdat die bleef krijsen de hele dag en die zat vervolgens de rest van de dag alleen maar te staren, die wilde echt helemaal niks meer, ook niet meer eten.

IK begrijp deze keuze niet zo goed omdat er nog niet eens iets van zylkene, telisen oid geprobeerd is.

Daarbij wordt dit zo van afstand bepaald zonder dat er geobserveerd is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ik heb nog eens naar de gedragstherapeut gebeld en gezegd dat ik toch heel bang ben om haar deze medicatie te geven. Volgens haar is er geen probleem met die medicatie en zou ik die toch aan Plum moeten geven. Ik weet echt niet wat te doen want ondertussen heb ik op deze site gelezen dat er katten zijn die helemaal niets meer willen eten. En mirtazapine mag niet gegeven worden als ze deze medicatie gekregen hebben. Het zijn alle 2 anti- depressieven.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Het zijn inderdaad beiden AD's.
Zij kan leuk zeggen dat er geen probleem mee is maar er zijn wel degelijk dit soort bijwerkingen bekend.
Uiteraard zullen er katten zijn die er niets van merken.

En verder vind ik dit soort middelen voorschrijven voordat er een observatie geweest is raar, maar dat is puur mijn mening.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie