Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1732
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

Maak jezelf nou niet gek Jeanine.
Plum valt niet af, dus Plum eet echt genoeg.

Bovendien kan je dat zo ook niet zeggen; elke merk brokjes heeft zijn eigen advies-hoeveelheid.
Er is niet 1 universele standaard hoeveelheid.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5229
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Als ze niet af valt eet ze niet te weinig.

De hoeveelheden staan achterop de verpakkingen je moet het streefgewicht aanhouden.
Dus een kat van 5 kilo bijvoorbeeld en hou er rekening mee dat de hoeveelheid dat aan gegeven wordt voor de meeste katten veel hoger is dan ze nodig hebben ( wat op de verpakking staat)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ja, dat is net het probleem. Voor Plum staat dat ze 49 gram zou moeten eten en ze eet amper 30 à 35 gram, soms nog minder. Ze is ook 300 gram afgevallen. Ze weegt nu tussen de 4,7 en 4,8 kg. Ik heb haar gisteren kela extra kracht kat gegeven.
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ik heb alles van de voorbije dagen nog eens goed bekeken, in feite eet ze nooit meer dan35 gram, meestal ligt het tussen de 28 en 30 gram. Ik vrees toch dat dit te weinig is en in Kela extra kracht kat zit ook glucose, dus vraag ik me af of dit niet naar diabetis zou leiden. Het enige wat ik wens is dat ze genoeg eet en zeker meer drinkt want momenteel drinkt ze echt heel weinig.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5229
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Je kunt wel overal bang van worden maar dan kun je haar niets meer geven.
Ook geen brokjes want daar zitten koolhydraten in.
35 gram is meer dan mijn Indy eet,

Je blijft een beetje in kringetjes draaien op deze manier, bel je dierenarts als je je nog steeds zorgen maakt, misschien dat die je gerust kan stellen of met nog andere ideeën komt.
Of een totaal andere praktijk, misschien kunnen die er met een frisse blik naar kijken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ja, ik ben bij een dierenarts in Oostende gegaan en die zei : geef haar geen Kela extra kracht en zeker geen Mirtazapine want dat is slecht voor katten. Daar ze een rtgenfoto nodig had na haar val en die dierenarts geen toestel had om röntgenfoto'ste maken ben ik bij een andere dierenarts gegaan en die zei dat ik die Mirtazapine wel mocht geven, wat ik dan ook gedaan heb. Meerdere sites van dierenartsen zeggen echter dat het geven van mirtazapine maar tijdelijk mag zijn, dus, daarom weet ik echt niet meer wat te doen. Ik zal momenteel verder gaan met het geven van haar brokjes en hopen dat ze er toch minstens 30 gram van eet en haar regelmatig wegen. Welk ras is Indy? Hoeveel weegt ze?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5229
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Ik heb het idee dat je je echt te veel zorgen maakt.
Ik lees ook dat je steeds met dingen komt die zouden kunnen gebeuren, zoals nu de diabetes door de kela.
Die dierenarts die zei dat je mirta mocht geven is er denk ik niet vanuit gegaan dat het zo lang ging duren en verder heb ik niets zoveel meer toe te voegen dan de dingen die ik eerder al gezegd hebt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ja, het is waar : ik maak me zeer veel zorgen. Voorbeeld : ik was vanmorgen boodschappen gaan doen, het eten etn drinken van Plum stond er, maar ze heeft niets aangeraakt. Toen ik terug thuis kwam zat ze zoals gewoonlijk op een stoel onder de tafel. Resultaat is dat ze tot nu toe, het os bijna 17 uur slechts een 60-tal brokjes die ik haar een voor een moet geven gegeten heeft. Ze ligt er maar te liggen, drinkt nauwelijks. Ik hoop dat de snack die ik haar 's avonds geef en die ze dan toch oplikit (15 gr) haar voldoende vocht geeft. De katten die ik vroeger had, aten en dronken goed, ik moest maar gewoon hun eten en drinken daar zetten en alles verliep normaal. Een kat zoals Plum maakt me doodmoe en triestig. Ik kan haar toch niet laten verhongeren. Ze wil eenvoudigweg niet alleen eten.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1732
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

Ik geloof je heus wel, maar het kan niet.
Een kat die geen vocht krijgt, droogt uit. Plum is niet uitgedroogd. Dus op de een of andere manier krijgt ze voldoende vocht binnen.

Ik heb geen idee hoeveel gram 60 brokjes is?

Wat je ook kan doen is een camera ophangen in de kamer. Dan kan je op je laptop/pc/tablet/telefoon precies zien wat ze doet als jij weg bent en wat ze 's nachts doet.

Ik heb vorige week eens gekeken hoe ik mijn 2 katten aantrof als ik weggeweest was.
Bellow lag onder de eettafel op een stoel.
Clea lag in het mandje van de krabpaal.
En dat was elke dag, 5 dagen lang.
(Ze lagen daar niet toen ik wegging!)

Ik krijg de indruk dat Plum aandacht tekort komt. Ze eet brokjes als jij ze 1 voor 1 voert.
Speel je met haar? Ligt ze op schoot en aai en knuffel je haar? Praat je gedurende de dag regelmatig tegen haar?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ik weet echt niet of ze voldoende vocht binnenkrijgt, ze drinkt praktisch niets van haar Trinkfein. Zoals ik reeds zei likt ze haar snack van 15 gram volledig op. 4s nachts slaapt ze bij bij aan het voeteneinde van het bed. Ik weet dat 95 brokjes overeenkomt met 23 gram. Nu is het 22 uur en ze heeft 121 brokjes gegeten, steeds als gewoonlijk, ik moet ze haar geven. Ze ligt bij mij op de bank en van tijd tot tijd wordt ze wakker en geef ik haar brokjes. Ikknuffel haar heel veel, aandacht komt ze zeker niet tekort, integendeel. Ik speel met haar, maar ze is niet geinteresseerd. Ze komt nooit op mijn schoot liggen, wat ik wel heel graag zou hebben. Mijn vorige poes lag de hele avond op mijn schoot, dat was werkelijk een heel lieve kat. Ik praat ook veel met haar. Ze rolt zich op de grond en dan moet ik haar buik aaien. Als ze ziet dat ik ga slapen, staat ze onmiddellijk recht en gaat met me mee. Ik ben bang dat wanneer mijn man terugkomt eind mei, ze weer volledig gestresst zal zij . Ik zou dolgraag hebben dat ze alleen eet en zeker voldoende drinkt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5229
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Sommige katten liggen niet graag op schoot, hoe graag je dat ook wilt.
Misschien zit dat bij haar ook niet in haar karakter.
Tommy van mij wil dat ook niet en ik accepteer dat.

Van Lizzy werd ook gezegd dat ze dat niet wilde, bij mij is ze niet weg te slaan en ze wil het liefst 24/7 bij mij zitten maar verder wil ze echt bij niemand op schoot of op getilt worden.
Zij eet ook niet als ik er niet ben ben en als het te onrustig is.

Alle katten hebben nu eenmaal een eigen karakter, dat maakt ze juist zo leuk.

Als je man thuis komt ziet zij hem waarschijnlijk als een vreemde en ja als ze daar normaal ook bang voor is dan zal dat nu ook zo zijn.
Ik zou haar apart eten geven ( andere ruimte) en dan maar brokje voor brokje.

Verder sluit ik mij volledig aan bij Marina ( Asse-Poes)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1732
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

De snack van Miamor vindt ze lekker. Heb je al geprobeerd om wat brokjes op een schoteltje te leggen en daaroverheen een flinke klodder van die Miamor?

Heb je al Gourmet Gold Mousse geprobeerd?
Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die dat niet lust.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door castratenkoor »

Hahaha dan ken jij Maks nog niet Marina. Die lust alleen Voskes cupjes en Miamor mousse forel en tonijn.

Ik heb het ook wel eens gehad dat een nieuwe zak klaarblijkelijk niet goed afgesloten was, gaatje in de verpakking. Geen kat die het at.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5229
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Hier lusten de meeste ook geen gourmet gold mousse.
Alleen Timmy en Tommy lusten het, maar ook niet van harte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door castratenkoor »

Ik kan alles kopen als ik minder gezonde katten aan het eten wil houden. Luuk is net een kliko die ontfermt zich over alles wat over blijft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie