Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Nee, ik heb tegen de gedragstherapeut gezegd dat ze enkel bang is van mensen, de deurbel en de stofzuiger, dus volgens mij is ze niet extreem bang. Ik heb haar ook gezegd dat als ik haar nu Clomialm zou geven ik geen vooruitgang zou merken vermits er niemand bij mijn is, en met mij is ze niet bang.
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Nee, ik heb tegen de gedragstherapeut gezegd dat ze enkel bang is van mensen, de deurbel en de stofzuiger, dus volgens mij is ze niet extreem bang. Ik heb haar ook gezegd dat als ik haar nu Clomialm zou geven ik geen vooruitgang zou merken vermits er niemand bij mijn is, en met mij is ze niet bang.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door nellebel »

ik snap hem ook niet meer .nu zeg je dat ze niet extreem bang is, in je post van vandaag 10:08 type je nog dat je de gedragsther hebt gezegd dat ze extreem bang is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Nee, ik wilde zeggen dat ik tegen de gedragstherapist gezegd had dat ze volgens mij NIET extreem bang was, vermits ze enkel bang is van mensen, aanbellen en stofzuiger. Ze is heel lief met mij, komt bij mij, ligt bij mij, laat zich strelen door mij. Daarom begrijp ik niet goed waarom ze die medicatie zou moeten krijgen. Een feit is dat ze mee moet naar Frankrijk, een overnachting in een hotel en dan naar het huis. En ik denk dat ze daarom Clomicalm wilde geven, maar vermits Plum slecht eet, vandaag helemaal niet omdat ze gisteren diaree had, wil ik haar dit niet geven. Een zeer frequente bijwerking is ; gebrek aan eetlust en op deze site heb ik gelezen dat mensen die dat aan hun kat gegeven hadden, de kat helemaal niets meer wilde eten. En wat dan??? In de post van 10:08 heb ik me verkeerd uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Maar als je dat allemaal al wist wat er in die linkjes staat waarom ben je er dan pas heel laat mee gekomen?
Want dat lijkt mij nogal belangrijk als je het hebt over een kat die heel slecht eet.
En braken hoeft niet perse dat kan een symptoom zijn maar dat hoeft dus niet.
Het staat er allemaal uitgelegd.

Je hebt gelijk dat je geen clomicalm geeft, want ze is dus niet extreem bang maar het is gewoon een solokat die niet van vreemde mensen en harde irritante geluiden houdt.

Maar voor een goede conclusie heb je toch iemand nodig die jullie samen observeert of plum alleen om te kijken wat nu het probleem precies is, of een 2nd opnion bij een dierenarts die echt goed kijkt of er lichamelijk toch nog steeds niet iets speelt.
Dus waar ligt het probleem? lichamelijk, psychisch, interactie of van alles wat.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ik ben gisteren nog eens met Plum bij de dierenarts geweest en een uitgebreid bloedonderzoek laten doen : resultaat : alles in orde. Daar ze enorm vuile oren had, heeft de dierenarts ze grondig gereinigd en moet ik nu, gedurende 7 dagen 2 x per dag een zalfje, Canayral in haar oren duppelen. Ik heb aan de dierenarts gevraagd waarom ik dit moest doen : antwoord : de huid is een beetje beschadigd. Natuurlijk het gevolg is dat ze zich weer verstopt en weinig or niet eet. Indien ze morgen weer niet wil eten, zal ik haar opnieuw een achtste Mirtazapine moeten geven in de hoop dat ze zal eten. Ik geef haar nu ook Zyklene (alle dagen zei de diernarts)Weer afwachten en hopen dat ze eet. Ik heb ook met de dierenarts gesproken over die milde cholangitis maar de dierenarts zei dat ze geen ontstekingen Had.
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ik ben al bij 3 dierenartsen geweest en de conclusie was telkens dat ze fysisch in rde was. Nu i het echt weer een groot probleem : door het reinigen van haar oren en het feit dat ik er 2 x per dag Canaural moet in druppelen, wil ze absoluut niet eten en wil ze ook niet bij mij komen. Wat te doen?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Asse-Poes »

Was Plums oor alleen maar vies of zit er ook een ontsteking?

Oke. Plum is lichamelijk helemaal in orde.
Stop dan met alle handelingen die haar onrustig en gestrest maken.
Ze begon ook juist weer beter te eten.

De dierenarts heeft waarschijnlijk ook gekeken of ze (te) mager is en of ze uitgedroogd is.
Daar lees ik nu niets over, dus ik ga er van uit, dat ook dat allemaal goed is.

Laat Plum een poosje met rust. Ze valt niet af, ze droogt niet uit. Ze krijgt dus echt genoeg binnen.

Ga je haar tegen haar zin in voeren, dan krijgt ze eerder een hekel aan eten, dan dat het gaat helpen. En je loopt ook nog eens het risico dat ze een hekel aan jou krijgt.
Sommige katten vinden natvoer nou eenmaal niet lekker. Als ze 2x een half zakje royal Canin wil eten, prima. Dat is beter dan niets.

Haar stimuleren om zelf te gaan eten is een ander verhaal.
Ik kan niet terugvinden of het geholpen heeft als je die Miamor over haar brokjes doet. Zodat ze elf gaat eten en niet brokje voor brokje gevoerd moet worden.

Wat drinken betreft: kookvocht van kip of vis is misschien een optie?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

cholangitis is een galgang ontsteking dus hoezo ze had geen ontstekingen?

Als een kat echt niks mankeert ga je toch ook geen mirtazapine geven?
maar ik merk ook dat er steeds andere dingen gezegd worden en er zijn al heel veel tips gegeven.

En als jij er ook van overtuigd bent dat er echt niets mis is lichamelijk probeer dan eens wat Marina zegt en laat haar gewoon dan haar eigen ding doen.
zet eten en drinken neer, want ze eet en drinkt genoeg als ze niet uitgedroogd is en niet/amper afvalt

Ik hoop dat anderen nog ideeen hebben en dat er een oplossing komt voor plum en jou.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Er zit prednison in Canaural dat schrijven ze niet voor als het alleen om vieze/beetje beschadigde oren gaat.
En dat verklaard ook niet waarom ze dan eerder niet goed at en dronk.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

IK weet dat er prednisolon in die Caraural zit en heb daarover ook met de dierenarts gesproken. Ik heb haar gevraagd waarom ik dit moest doen, daar ze geen ontsteking en geen oormijt had . Ze antwoordde dat door het schoonmaken van haar vieze oren er toch een beetje huid beschadigd was en dat ik daarom die zalf moest smeren. Miamor snak over brokjes gedaan heb ik geprobeerd en ze liet alles staan. Ik zou haar mirtazapine geven omhaar eetlust terug op te wekken. Vandaag heeft ze amper 20 gram brokjes gegeten, ze heeft dus iets in haar maag maar veel te weinig. Ze is boos omdat ik die zalf in haar oren druppel. Ze is 200 gram afgevallen maar ik ben al blij dat ze niet uitgedroogd is. Uit haar bloedonderzoek blijkt at haar LYM een beetje te laag is, maar volgens de dierenarts is dit te wijten aan de stress die ze had gedurende het onderzoek. Ik zal haar nu dagelijks Zylkene geven. Wat drinken betreft heb ik reeds alles geprobeerd : bouillon trekken van vlees, van kip van vis, ze haalt er haar neus voor op, regenwater, speciaal kattenwater gekocht in Maxizoo, niets wil ze drinken. Volgens de dierenarts is 50 ml vocht voldoende voor een kat, daar ze een beetje, praktisch niets drinkt van dat Trinkfein (vroeger dronk ze een heel blikje) en ze die snack van 15 gr krijgt, heeft ze misschien genoeg om niet uit te drogen. Vanavond voor ze gaat slapen zal ik voor de 2de keer die zlf in haar oren doen, en zal ze zich nadien weer gaan verstoppen. Nee, ze eet een half zakje Royal canin in 2 keer geen 2 keer een half zakje. Verleden maandag had ze een volledig zakje gegeten ( ze wilde haar brokjes niet eten) en kreeg diarree. Die heeft gelukkig maar een dag geduurd.
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ik denk dat de dierenarts wil dat ik die zalf gebruik om te voorkomen dat er een ontsteking in haar oren zou ontstaan. Ze zei dat er toch wat bloed bij het schoonmaken van de oren gekomen was, dus zei ze, de huid is wat beschadigd. Ze krabt niet aan haar oren en schudt haar kopje ook niet veel, enkel sporadisch. Doe ik er goed aan de zalf te druppelen? Ik weet het niet. Die zalf mag niet gedruppeld worden moest er een scheur in het rommelvlies zijn, maar hoe kan ik dat weten? Ze ging heel ver in de oren met een wattenstaafje. Ik was een beetje bang toen ik dat zag, maar ik denk toch dat een dierenarts weet wat ze doet.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Lym bedoel je mee lymfocyten?

Die kunnen verlaagd zijn door stress/cortisonen maar ook als er sprake is van bacteriële ontstekingen.
Wat weer past bij cholangitis ( galgangontsteking)

Maar goed soms hebben dierenartsen goede redenen een andere richting op te denken, iets uit te sluiten.

En over die oren, er zijn mildere middelen als er verder geen ontstekingen zitten, maar ik zou het wel geven, want het zal niet voor niets voorgeschreven zijn.

Ik denk niet dat ze nu door dit dierenarts bezoek een scheur in haar trommelvlies heeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Ja, ik denk dat het lymfocyten zijn. Die zijn verlaagd in vergelijking met het bloedonderzoek dat ze in februari kreeg.
Die zalf maakt dat ze weer niet wil eten, dus zal ik haar morgen toch mirtazapine moeten geven. De dierenarts sluiteen ontsteking uit. Ik heb haar de vraag over die cholangitsis duidelijk gesteld.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Van wie moet je dat geven?

Ik zou juist geen mirtazapine geven, ze mankeert niets dus ik zou haar verder lekker haar gang laten gaan.
Ga je nu de rest van haar leven mirtazapine geven? Lijkt mij geen oplossing voor zo'n jonge kat die verder gezond is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie