Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door nellebel »

Schrijft een gedragstherapeut medicatie voor? En dat zonder de kat gezien te hebben? Daar zou ik echt niet mee in zee gaan. Ik had zo’n dierenarts. Dat ging gruwelijk mis. Voor hem was het jammer en op naar de volgende, ik raakte mijn allerliefste engeltje kwijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

nellebel schreef: 27 apr 2023 11:07 Schrijft een gedragstherapeut medicatie voor? En dat zonder de kat gezien te hebben? Daar zou ik echt niet mee in zee gaan. Ik had zo’n dierenarts. Dat ging gruwelijk mis. Voor hem was het jammer en op naar de volgende, ik raakte mijn allerliefste engeltje kwijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verschrikkelijk Wendy 💜
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door nellebel »

Dank je. Lief van je. Tja dat slijt nooit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Spijtig voor jou, Wendy, een katje verliezen is pijnlijk.Mijn lieve Pussy is vorig jaar doodgegaan en ik mis ze nog steeds enorm. Ze was 16,5 jaar oud maar een lievere kat bestaat er niet. Ik heb Plum gekocht om de leemte die Pussy achterliet te vullen, maar tot hier toe heb ik weinig plezier van haar, toch wil ik haar niet kwijt.
Ja, maar die gedragstherapeut heeft me wel een intake fiche gestuurd die ik dan volledig beantwoord heb. Daar mijn Plum al zoveel medicatie gekregen heeft en moeilijk eet en nog slechter drinkt, durf ik het niet aan haar deze medicaite (Clomiclalm) te geven daar ik gelezen heb dat sommige katten in hongerstaking gaan,, helemaal niets meer eten enik dan, om haar eetlust terug op te wekken geenMirtazapine mag geven daar Clomicalm ook al een anti depressief is en niet compatibel is met Mirtazapine. Ik zal afwachten en toch proberen met haar naar Frankrijk te reizen(met tussenstop in hotel). We zullen pas in september vertrekken, dus heb ik nog enkele maanden de tijd. Ze is nu reeds 11 maanden bijmij, eet haar portie min of meer, brokje per brokje datik har geef, maar drinkt te weinig en daarom stop ik haar nu al 2 dagen een half zakje natvoer in haar muil (wat ze makkelijk toelaat)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Er staat trouwens duidelijk in de bijsluiter alleen in combinatie met gedrags-therapie.
En een lijst invullen is toch echt totaal iets anders dan dat ze de kat en jou geobserveerd heeft in eigen omgeving.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Rik »

Maar er lag aan alle problemen toch een ontsteking ten grondslag?
Waar je Onsior voor kreeg maar mee bent gestopt?

Mij lijkt dat je toch de oorzaak op moet lossen voordat er nog meer medicijnen tegenaan gegooid worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Door verkeerd te vallen, had ze een trauma boven haar longen (röntgenfoto). Eerst moest ze gedurende 10 dagen Onsior slikken en dan weer een röntgenfoto. Het trauma was verminderd maar ze zou nog gedurende 21 dagen Onsior moeten slikken. Ik heb dat gedurende 5 dagen gedaan, dus totaal 15 dagen ipv 31 dagen. Ze was niet in orde na die 15de dag, wilde niet meer eten, nogmaals zoveel vele keren tevoren 1 achtste Mirtazapine. Toen moest ze Omeprozol (capsules van 10 mg- om de dag slikken wat die Onsior had haar maagklachten gegeven. Ik heb er haar 3 gegeven ipv 5 want ze at weinig en moest steeds Mirtazapine errbij slikken. Toen ben ik met alles gestopt en nu eet ze wellisaar brokje per brokje dat ik haar geef, zonder enige medicatie ongeveer 35 gram Royal Canin Ragdoll. Ze drinkt nog altijd praktisch niets en dat baart me zorgen. Daar ze reeds zoveel medicatie geslikt heeft, durf ik haar geen Clomicalm (1/4) geven. Of ik er goed aan doe, weet ik niet, maar ze heeft al zoveel pilletjes moeten slikken.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Het slechte eten was voor het vallen toch al aanwezig?
Dus die ontsteking die ze zagen door die val op de foto was pas later.

Dit is ook niet jou eigen topic, misschien handig om het te laten splitsen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Juist voorhet vallen, was ze begonnen een beetje beter te eten. Nu eet ze reeds veel beter, zonder enige medicatie en het is daarom dat ik bang ben om haar Clomicalm te geven ; frequente bijwerking : gebrek aan eetlust.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Dus even samenvattend:

Ze at slecht, de dierenarts zei na onderzoek dat het gedrag was en niet medisch, ( dat schrijf je op 3 maart) de ene dierenarts zegt dat je mirtazapine moet geven en anderen raden het af.

toen ging ze wat beter eten en na het vallen ging het weer slechter?
Want ik lees pas op 27 maart iets over dat ze gevallen is en toen onsior kreeg, omdat er op de foto een ontsteking te zien was.
wat je niet lang hebt gegeven,

En nu eet ze weer beter, wat trouwens wel positief nieuws is ;-)

Ik zou zelf ook zonder goede observatie geen clomicalm geven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Anne »

Heb je al eens gekeken hoe je kat het doet zonder alle medicatie en dwangvoeding?
Dit kan namelijk een vicieuze cirkel worden waarin je kat weinig eet doordat het te weinig binnen krijgt, daar kunnen ze misselijk van worden, waardoor ze slechter eten enz enz
Ik heb menig kat zien opknappen na 100% dwangvoeding, een paar dagen lang
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Jeanine46
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 jan 2023 14:14

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Jeanine46 »

Wel ja, dit is nu wat ik doe : haar brokjes geven( een per een) , een half zakje per dag Royal canin intense beauty in haar muil stoppen, eens rond 11 uur en rond 18 uur, dit is dan wel dwangvoeden. Wat spijtig is, is dat ze te weinig drinkrt en dus maar om de 2 dagen harde keutels legt. Vandaag heb ik haar weer Laxanorm gegeven in de hoop dat ze toch stoelgang maakt.. Ik ben echt niet te vinden voor al die medicatie. Ik heb haar al gedurende 2 dagen Zylkene vermengd met een beetje miamor snack malt gegeven in de hoop dat dit ook op haar gemoed werkt. Met Plum is het praktisch de hele dag met haar bezig zijn, ze vraagt ten andere ook zelf veel aandacht en aaitjes.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

zylkene heeft wel tijd nodig voor je iets merkt als je iets merkt ( ongeveer 2 weken)
Maar bij zo'n extreem angstige kat zou ik wel uitkijken met dwangvoeren.
en dat doe je ook al best lang terwijl de dierenarts had gezegd haar juist even met rust te laten.

Maar ik begrijp er hoe langer hoe minder van want was nou het slechte eten eerst? of die ontsteking van het vallen?
Als er namelijk nog sprake is van pijn dan zou dat ook nog mee kunnen spelen en dan zul je daar toch iets mee moeten doen.
En al die htk middeltjes kunnen ook weer bijwerkingen geven. ( laxanorm kan buikpijn geven)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Rik »

Jeanine46 schreef: 30 apr 2023 13:38 ... Ik ben echt niet te vinden voor al die medicatie. Ik heb haar al gedurende 2 dagen Zylkene vermengd met een beetje miamor snack malt gegeven in de hoop dat dit ook op haar gemoed werkt.
Wat is er mis met haar gemoed?

Als je dan toch bezig bent met 'dwangvoeren' zorg er dan voor dat ze genoeg water binnen krijgt.

Ik lees ook niets over 'angstige' kat. Ja, ze raakt in paniek als de deurbel gaat maar ik kan je vertellen... dat doet Yuna (en Bono in mindere mate) hier ook. (Ze schieten hier al weg als ze een auto voor horen stoppen.) Dat is in ieder geval geen reden voor medicatie (zonder dat iemand dat gedrag echt persoonlijk beoordeeld heeft).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herplaatsing van een bijna 2 jarige kat.

Bericht door Synemios »

Eens met Rik,

Er is er hier maar 1 die niet bang is voor de bel en andere harde vreemde geluiden en dat is Tommy.

Wat is er eigenlijk precies onderzocht bij de dierenarts?
Is er bloed geprikt? en zo ja waar is er dan op geprikt en is er een echo gemaakt?
Waardoor is Plum eigenlijk gevallen?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie