Maine Coon leeftijd

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door Asse-Poes »

Ik vind Milka ook een superleuke naam. Is ze ook chocoladekleurig?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
LoverOfCats
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2022 12:26

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door LoverOfCats »

Anne schreef: 28 dec 2022 11:55 Ik word hier heel triest van. Heb je nog andere Katten of kittens in huis?
1 kitten hoort niet alleen te zijn
Lees deze link door
https://poezensnuitjes.com/waarom-kitten ... p%20vallen.

Jij kan in je eentje geen kitten vervangen

Jammer dat jouw fokker je hier niet op heeft gewezen
Het zal hun vooral om het geld te doen zijn geweest

Ik hoop dat je een dezer dagen zo gauw mogelijk 1 kitten erbij gaat halen
Jouw kitten zal daar van opfleuren en dan ook beter gaan eten

En haal aub nooit meer kittens bij zulke vermeerderaars als deze
Opvang en asiels zitten helaas al vol genoeg
Mijn kitten is ook niet alleen. Heb hier nog een Europese korthaar van 1 jaar oud en een Maine Coon van 9 maanden. Het gaat prima samen. Ondertussen is de kitten al beter gewend. Hij speelt vrolijk met de andere kat en is heel energiek. Ondertussen ook naar de DA geweest. Voor controle. Naast het lage gewicht is hij als gezond verklaard gelukkig.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door Asse-Poes »

Dat is fijn Lover!
Het is dus een gezond ventje, en toevallig een lichtgewicht 😀
Over een poosje til je je een breuk aan hem, als hij op zijn vader gaat lijken ... :lol:
Heb je al een naam voor hem bedacht?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
LoverOfCats
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2022 12:26

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door LoverOfCats »

Wat ik nu net wel zag ineens. Mijn Maine Coon van 9 maanden liep mijn kitten net constant achterna om hem dan in zijn nekvel te pakken en mee te nemen op mijn tapijt. Terwijl hij hem beet pakt begint de kitten te piepen en grommen heel hard. Net alsof hij vermoord wordt ofzo. Als hij hem dan neerlegt blijft hij gewoon op hem liggen, nog altijd zijn nekvel beet (anders loopt de kitten weg zal die denken??). Uiteindelijk als de kitten dan op zijn buik gedraaid geraakt en uithaalt laat mijn kat los en dan rent de kitten weer snel weg waardoor mijn oudere kat weer achter hem aangaat en zo heletijd opnieuw. Ik kom er dan wel tussen want weet niet waarom hij dit doet? Als de kitten dan bij mij komt liggen komt mijn oudere maine coon hem dan likken en na een poosje pakt die hem weer in zijn nek vast. Ik heb de kitten nu van maandag in huis en dit is tot nu nog niet gebeurd (ik ben altijd thuis geweest met verlof dus ik kan het weten). Mijn oudere maine coon heeft ook nog nooit gegromt of gesist naar de kitten en altijd best voorzichtig geweest tijdens het spelen. Hoe komt het dat mijn oudere maine coon dit ineens doet? Moet ik ze even apart houden? Of gewoon laten doen? Zijn het slechte of goede bedoelingen aangezien mijn oudere Maine Coon dan toch af en toe de kitten likt en ook met hem speelt?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door Asse-Poes »

Ik heb geen ervaring met het gedrag van MCs.
Is de MC van 9 maanden ook een kater en is die al gecastreerd?
Het kan zijn dat de oudere MC het kitten duidelijk wil maken wie de baas is.

Je kitten is pas 2 dagen bij je dus kijk het nog even aan.
Tenzij het echt vechten wordt natuurlijk, maar dat denk ik niet omdat er ook gelikt en gespeeld wordt. Er wordt ook niet gegromd, geblazen, gesist en gemept.
Dat het kitten piept is logisch, die schrikt er van en dat is de bedoeling ook.
Kittens kennen geen grenzen en dat wordt ze dus wel even geleerd door de andere(n).

En welke rol speelt de andere kat (de Europese korthaar) hierin of hierbij?

Geef de namen even, dat praat wat makkelijker.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door Dinky »

Het is wel opletten dat de kitten niet bang wordt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
LoverOfCats
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2022 12:26

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door LoverOfCats »

Asse-Poes schreef: 29 dec 2022 01:41 Ik heb geen ervaring met het gedrag van MCs.
Is de MC van 9 maanden ook een kater en is die al gecastreerd?
Het kan zijn dat de oudere MC het kitten duidelijk wil maken wie de baas is.

Je kitten is pas 2 dagen bij je dus kijk het nog even aan.
Tenzij het echt vechten wordt natuurlijk, maar dat denk ik niet omdat er ook gelikt en gespeeld wordt. Er wordt ook niet gegromd, geblazen, gesist en gemept.
Dat het kitten piept is logisch, die schrikt er van en dat is de bedoeling ook.
Kittens kennen geen grenzen en dat wordt ze dus wel even geleerd door de andere(n).

En welke rol speelt de andere kat (de Europese korthaar) hierin of hierbij?

Geef de namen even, dat praat wat makkelijker.
Sorry inderdaad ik zal de namen gebruiken praat gemakkelijker. De wat oudere MC, Cairo, mijn Europese korthaar, Nala, en de kitten, Argos. Enkel Nala is het er nog niet mee eens dat de kitten hier is. Ze gromt en blaast als Argos te dichtbij komt en haalt wel eens uit. Ze gaat hem niet opzoeken om te vechten ofzo. Met Cairo had Nala dat ook in het begin, maar dat ging na een week al over. Nu ben ik weer bij ze (overdag) en Cairo komt dan gewoon even snuffelen bij Argos en dan gaat hij weer weg. Cairo is nog niet gecastreerd. Da DA zei me dit pas te doen na 9 maanden i.v.m. de groei. Miss heeft hij een “vader” gevoel over de kitten en wilt hij hem een beetje verzorgen? Of inderdaad zoals je stuurt; hij laat zien wie de baas is.
LoverOfCats
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2022 12:26

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door LoverOfCats »

Dinky schreef: 29 dec 2022 08:00 Het is wel opletten dat de kitten niet bang wordt.
Ik hoop van niet. Als Cairo, de oudere MC bij mijn kitten Argos komt snuffelen en likken dan blijft Argos wel gewoon flink zitten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door Anne »

Fijn om te lezen dat je kitten niet alleen is! :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Maine Coon leeftijd

Bericht door Asse-Poes »

Ik zou toch heel snel een afspraak maken om Cairo te laten castreren.
Een kater is geslachtsrijp met 5, 6 maanden. De drang tot voortplanten is er al en dat levert dit 'vechtgedrag' op.
Bovendien wil hij zijn territorium gaan afbakenen en je wilt echt geen kater in huis die urine gaat sproeien!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie