Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Veertje1992
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 aug 2021 18:34

Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Veertje1992 »

Hallo..

Ik heb een kater van 7 maanden
Merkte dat hij de laatste weken heel klagelijk aan het miauwen is. Ik denk zelf dat dat vervelen is ondanks ik 3 a 4 keer per dag met hem speel met een hengel van tabby tijger dit vind hij het leukste en ik heb uitdaag met voerpuzzels achter snoepjes of brokjes aan laat rennen, ik heb alles wat een kat zou moeten hebben. Werk zelf ook waardoor ik er dus voor heb gekozen om er een maatje bij te nemen voor truffel. Hoe kan ik dit het beste aan pakken. Ik heb een aparte ruimte voor de kitten vrij gemaakt maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit verder kan doen?

Dankjewel alvast!
Cerna

Re: Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Cerna »

Ik had je geantwoord, vergeet ik op 'verstuur' te klikken. Weg antwoord. :-(

Wanneer ik een nieuw kitten heb laat ik het altijd eerst alleen de kamer verkennen en zodra ik merk dat het kitten op zijn/haar gemak is, laat ik de andere katten er één voor één bij. Dan wordt er gegromd, geblazen, soms een hoge rug, maar dat geeft allemaal niets. Pas wanneer je merkt dat de oudere kat agressief wordt, moet je ingrijpen, maar dat verwacht ik in jouw geval niet omdat Truffel zelf nog een kitten is.
Je kunt evt. in mijn album kijken hoe dat bij mij afgelopen augustus is gegaan: https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... &start=135

Fijn dat Truffel een vriendje krijgt!
Hou je ons op de hoogte? We zijn namelijk gek op kittens :lol:
Veertje1992
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 aug 2021 18:34

Re: Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Veertje1992 »

Cerna schreef: 25 dec 2022 20:07 Ik had je geantwoord, vergeet ik op 'verstuur' te klikken. Weg antwoord. :-(

Wanneer ik een nieuw kitten heb laat ik het altijd eerst alleen de kamer verkennen en zodra ik merk dat het kitten op zijn/haar gemak is, laat ik de andere katten er één voor één bij. Dan wordt er gegromd, geblazen, soms een hoge rug, maar dat geeft allemaal niets. Pas wanneer je merkt dat de oudere kat agressief wordt, moet je ingrijpen, maar dat verwacht ik in jouw geval niet omdat Truffel zelf nog een kitten is.
Je kunt evt. in mijn album kijken hoe dat bij mij afgelopen augustus is gegaan: https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... &start=135

Fijn dat Truffel een vriendje krijgt!
Hou je ons op de hoogte? We zijn namelijk gek op kittens :lol:
Dankjewel voor je reactie! Denk je dat het klagelijk miauwen wat hij soms doet er mee te maken l heeft dat hij op dit moment nog een solo kitten is? Heb zoals ik al zij een aparte kamer ingericht voor de kitten waar hij zijn eigen brokjes water kattenbak en speelgoed heeft. En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte!
Cerna

Re: Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Cerna »

Geen idee want ik heb nog nooit een solokitten gehad, maar Truffel is 7 maanden. Is hij gecastreerd? Want zo niet, dan kan dat miauwen daar wel eens mee te maken hebben.

Ik snap die aparte kamer niet goed.
Natuurlijk is het leuk wanneer de katten hun eigen kamer hebben, maar dat betekent toch niet dat dat hun enige kamer is?

Ik lees even je berichten van vorig jaar. Daar heb je het over Bink?
Is Truffel nu enige kat of moet het kitten dadelijk met twee katten kennismaken?
Veertje1992
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 aug 2021 18:34

Re: Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Veertje1992 »

Cerna schreef: 25 dec 2022 23:54 Geen idee want ik heb nog nooit een solokitten gehad, maar Truffel is 7 maanden. Is hij gecastreerd? Want zo niet, dan kan dat miauwen daar wel eens mee te maken hebben.

Ik snap die aparte kamer niet goed.
Natuurlijk is het leuk wanneer de katten hun eigen kamer hebben, maar dat betekent toch niet dat dat hun enige kamer is?
Truffel is gecastreerd ja zo’n 6 weken geleden.
Denk dat het miauwen echt door verveling is of een gill om aandacht van hallo vrouwtje ik wil spelen en wel nu! Ik negeer hem eerst en als hij dan stil is speel ik met hem. Dit werkt best goed tot nu toe. De aparte kamer is voor de introductie.. veel gelezen dat dat gedaan word in het begin. Wil graag het allerbeste voor truffel en de nieuwkomer.. en voor mij is dit dus ook de eerste keer dat er een tweede kitten bij komt.. en ze mogen overigens van mij overal komen:grin:
Cerna

Re: Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Cerna »

Ik haak hier af.

Je vraagt advies, maar weet al precies wat je wilt gaan doen en daarom wens ik je veel succes met de introductie.
Ik zou het zo echter niet doen. Niet wanneer twee kittens bij elkaar geïntroduceerd worden.
Veertje1992
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 aug 2021 18:34

Re: Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Veertje1992 »

Cerna schreef: 26 dec 2022 00:14 Ik haak hier af.

Je vraagt advies, maar weet al precies wat je wilt gaan doen en daarom wens ik je veel succes met de introductie.
Ik zou het zo echter niet doen. Niet wanneer twee kittens bij elkaar geïntroduceerd worden.
Ervaringen van anderen horen is nooit verkeerd toch? ;-) oké dankjewel voor je moeite.

Prettige feestdagen nog gewenst!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Asse-Poes »

Ik geloof ook niet in langzame introducties.

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 61&t=35594

Maar waar is Bink nou?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Veertje1992
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 aug 2021 18:34

Re: Kater 7 maanden introduceren aan kitten 12 weken

Bericht door Veertje1992 »

Asse-Poes schreef: 26 dec 2022 01:45 Ik geloof ook niet in langzame introducties.

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 61&t=35594

Maar waar is Bink nou?
Bink heeft een jaar geleden een epileptische aanval gehad waar die niet meer uit kwam we hebben nog geprobeerd om hem te helpen bij de dierenarts daar bleef hij ook aanval naar aanval krijgen we kregen hem niet stabiel en de schade die hij hier aan over zou horen was niet eerlijk naar Bink toe, Bink is het aller mooiste ster aan de hemel. Mis hem iedere dag.
Plaats reactie