Mijn kat valt mij uit het niets aan

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Nala123
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2022 10:19

Mijn kat valt mij uit het niets aan

Bericht door Nala123 »

Hoi allemaal,

Mijn poes is 2 jaar oud en heel af en toe valt ze mij uit het niets aan. Soms in mijn slaap, en soms als ik rustig zit/lig. Meestal ook echt in mijn gezicht, heel gevaarlijk dus. Doet soms ook echt pijn, tot bloedens aan toe.
Verder is ze echt heel aanhankelijk en houd ze van knuffelen. Ze slaapt ook echt in mijn armen. Bij mijn vriend en zijn kindje doet ze dit nooit, alleen bij mij.

Wat kan ik hier tegen doen?
Ze heeft 2 krabpalen en het hele huis ligt vol met speelgoed voor haar.
Ik lees ook dat het helpt om een tweede kat te nemen, alleen ben ik hier bang voor. Wij hebben een periode van 3 maanden bij mijn ouders gewoond tijdens onze verhuizing, en dit ging alles behalve goed tussen onze poes en hun poes.
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Re: Mijn kat valt mij uit het niets aan

Bericht door Nicole V »

Het fijt dat ze het enkel bij jou doet kan zijn omdat ze zich bij jou zelfverzekerd voelt. Geen remmingen ervaart.
Het komt bij mij over als speelsheid of proberen uitdagen tot een stoeipartij,
Dit is inderdaad ongewenst gedrag die afgeleerd moet worden, zeker voordat ze de andere huisgenoten ook eigen heeft gemaakt.
Kattentaal kan hier helpen. Zodra je merkt dat ze je wilt aanvallen zou je net als katten onder elkaar kunnen blazen.
Niet overdreven hard want ze moet ook niet bang van je worden.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Mijn kat valt mij uit het niets aan

Bericht door bmwpiet »

O, jee, doet die van mij ook ineens. Na een verkeerd filmpje van youtube.
Ben net klaar met een kuur en prik gehad. Ontstoken been enz.
Naar ziekenhuis geweest, chirurgie voor controle.
Poekie, mei 2018.
Plaats reactie