Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Nicole V »

Ik ben hier nieuw, mijn naam is Nicole en woon in Belgie.
Ben dit forum nog aan het ontdekken dus misschien vind ik nog waar ik me deftig kan voorstellen.

Maar voor nu zou ik wat dringend advies nodig hebben.

Het verhaal: Ik zal mijn woning moeten verlaten wegens onbewoonbaarheid. Door urgentie kan men mij alleen een appartement aan bieden. Ik woon hier al 16 jaar in een half open woning, dat heet geloof ik 2 onder 1 kap.
Heb hier een tuin van 30 meter diep omringt door sportvelden met veel groen.

Heb hier altijd alleen gewoond met 5 eigen katten. Heel het huis is katvriendelijk ingericht met een veranda vol krabpalen en een kattenren met alles er op en aan. Tot en met een speelzolder vol loopbruggen en klimgelegenheden.
Nu ben ik in de nacht van 15 op 16 oktober mijn laatste eigen katje verloren.

In de winter van 2019 heb ik mij het lot aangetrokken van een zwerfkat.
Hij had niet veel vertrouwen in mensen maar bleef elke dag terug komen om te eten.
Hij kreeg een eigen plekje in het tuinhuis, maakte daar een kattenluikje in.
Sinds mijn katje gestorven is durft hij al binnen te komen om te eten.
Hij bleef ook steeds langer in de kattenren plakken tot hij besloot dat dit zijn nieuwe stek zou worden.
De kattenren is nu ook voorzien van een kattenluik zodat hij vrij kan komen en gaan.

De kattenren geeft toegang tot de veranda door middel van een kattenluik met chipherkenning.
Heb de batterijen er uit gehaald zodat deze nu als een gewoon kattenluik functioneert.
Omdat ik dacht dat hij nu elk kattenluik wist te gebruiken liet ik hem tijden de vorst binnen om daar de nacht door te brengen.
De eerste nacht heeft hij helaas niet weten buiten te komen omdat dit luik alleen open gaat met hard duwen.
(mijn eigen katten hadden daar geen problemen mee)
Maar hij had er een heel slagveld gemaakt. De boeken kast lag om, hij had weten de voerbak en drinkbak met het tapijtje te vermengen en hij had op 3 plaatsen flink gesproeid. Ondanks er ook nog een kattenbak staat.

Hij durfde daarna een hele poos niet meer binnen komen.
Dan ineens hoorde ik het luikje weer regelmatig en hij had zich een thuis gemaakt in de hangmat.
Dit ging een week goed tot er een koerier een pakje kwam bezorgen via de tuinpoort en hard op de verandaruit stond te kloppen en roepen. Dat was de laatste dag dat hij daar nog binnen is gekomen. (pakje kwam nog wel van zooplus, speciaal voor hem :???: ) Nu woont hij weer vast in de kattenren, hij heeft daar een lekker warme iglo mand.
Een paar keer per dag is hij voor 2 uur verdwenen, de tuin uit en heeft een verre loop, zie hem soms eens vanuit de wijk aan de overkant komen. Maar hij woont hier dus.

Het heeft me bijna 2 jaar geduurd voordat hij mij vertrouwde. Hij was altijd charmant als hij honger had maar na een volle buik was je hem geen blik meer waardig. Eens streek ik hem over zijn buikje en hij beet me, niet zo'n beetje ook 2 bloedende gaatjes en nog dagen een flinke blauwe plek. Inmiddels krijg ik kopjes en ik kan hem zoentjes geven op zijn hoofd. Het lukt me ook al om hem voorzichtig met zijn voorpootjes van de grond te tillen om hem een kus te geven.
Menselijk affectie was hem vreemd maar nu komt hij er om vragen. Ik zie hem ook graag, soms zit ik tot laat in de nacht op als hij eens lang weg blijft.

Weet zeker dat hij nooit een thuis gehad heeft, Kwam vorige week even op de bank liggen naast mij. Toen ik de tv aan zette zonder geluid was hij er op gefixeerd en wilde direct weer buiten. Een kattenbak kent hij dus ook niet.

Tijdens het vastleggen van de bouw van de kattenren in 2014 stond hij per toeval op de achtergrond van een foto.
Hij was al volwassen dus minimaal 2 jaar oud dus hij is zeker al 10 jaar of ouder. Hij viel me dus pas op eind 2019 en toen zag ik dat hij reeds een oorknipje had.

Maar na dit lang verhaal dus mijn zorg waarvoor ik me hier kwam aanmelden.
Wat als ik naar een appartement moet straks?
Kan dit katje nooit aan zijn lot overlaten of achterlaten na bijna 3 jaar van zekerheid, een veilige plek en 3 keer per dag een volle buik. Zie hem inmiddels ook veel te graag!!!
Hij is een vrij diertje die elke dag op pad gaat, bang is van huishoudtoestellen en tv, niet weet waarvoor een kattenbak dient.... hij is al zo oud ook,... kan deze oude vos überhaupt nog wel nieuwe streken leren? Ben bang dat er geen binnenkat meer van te maken is. ZO oneerlijk ook voor zo'n vrij diertje.

Weet iemand raad?

Het lukt me niet om foto's bij te voegen om zijn luxe leven een beetje te tonen.
Maar hoop dat het verhaal op zich zo al een beetje beeld geeft.

Dank alvast om door dit verhaal te komen van begin tot eind ;-)

Groetjes en fijne feestdagen,
Nicole en Poeser ( :oops: hij heeft zo'n dikke wollige broek dat het eerst niet te zien was dat het een kater was)
Cerna

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Cerna »

Hoi Nicole en welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat je hem het liefst mee zou willen nemen na 3 jaar zorg en het opbouwen van vertrouwen, maar ik denk niet dat je hem daar een plezier mee doet.
Want wanneer je schrijft dat Poeser een keer de tent afbrak toen hij niet via het kattenluik naar buiten kon dan denk ik niet dat je hem nog kunt laten wennen in een appartement waar hij alleen nog maar op een balkon kan.

Maar wat dan wel?
Heb je geen buren die misschien bereid zijn om de zorg voor Poeser over te nemen of gaat de hele buurt tegen de vlakte? Of kun je hem straks misschien zijn eten gaan brengen en ergens een slaapplekje creëren?
Of kun je niet informeren bij boeren of zij misschien een kat in de schuur willen opnemen? Maar dan moeten ze Poeser wel 6 weken binnenhouden want anders loopt hij zo weer terug (in een grote schuur met verstopplekjes is dat misschien geen probleem).

Lastig.
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Nicole V »

Dank je wel Cerna om op deze avond mee te denken.

Het is inderdaad ingewikkeld, al mijn eigen mogelijke oplossingen zijn ook uitgeput, geen enkele hoe diervriendelijk ook lijkt de juiste.
Ben het eens dat we steeds in het belang van de kat moeten handelen en onze eigen emoties daar van gescheiden moeten proberen houden.

Heb reeds mensen van een kattenopvang voor kansloze zwerfkatten uitgenodigd en mijn verhaal gedaan.
Maar daar zou hij ook in gevangenschap moeten leven met enkel een paar meter grote buitenren.
Ik dacht kan hem dan net zo goed bij mij houden in een liefdevolle omgeving met eventueel een afgeschermd balkon.
Maar het blijft knagen.....Wat is belangrijker een zorgeloos bestaan of de vrijheid waarin hij geboren werd....
Hij wist immer al jaren te overleven voor ik hem zijn lot aan trok.
Op katvriendelijk buren kan je hier in ieder geval al niet rekenen.

Heb al gedacht aan het kattendorp in NL. Maar als die nog bestaat gaan die nooit katten uit het buitenland opnemen.
Hij is reeds steriel enkel nog paspoort, vaccinaties en chip regelen...
Het blijft maar malen tot oneindig... eens je je hart verliest aan een kat ben je eigenlijk zelf al verloren....
Inzicht van buitenaf is daarom gewenst...

Het is trouwens verboden om op openbaar terrein een inrichting te maken nog mag je daar dieren voederen.
Weet ook niet waar men mij nieuw onderdak zal geven, het kan goed in een andere gemeente zijn.
Heb enkel een fiets om mij te verplaatsen.

Hartelijk dank om je warme gebaar op deze datum ;-)
Hoop dat je deze dagen in de gezelligheid kan voort zetten omhelst met warme kattenknuffels ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Anne »

Een fijne kerst voor jou, ondanks deze zorg

Het is wijs om menselijke emoties hier buiten te laten. Voor de kat zelf is het het beste om hem nu al los te laten. Hem mee nemen zal hem doodongelukkig maken en dan zit je straks met een wild dier in huis die alles gaat afbreken
Of ziek wordt van de stress ( blaasklachten)

Ik snap dat het voor mij makkelijk is om zoiets te zeggen
Ik ben niet aan de kat gehecht

De kat zelf moet straks weer wennen aan het feit dat jij er niet meer bent om hem eten te geven ( dat is de enige reden waarom hij bij jou komt)
Je zou daar nu al mee kunnen minderen zodat hij kan wennen en zich los kan maken van jou

Je zou eventueel nog advertenties kunnen plaatsen of bij de lokale dierenbescherming kunnen informeren of er iemand is die hem wat eten kan komen brengen
Misschien dat je hem zelf nog kan komen voeren?

Het is hartverscheurend zoiets, je intenties zijn goed en lief maar komen niet overeen met de natuur van deze kat

Heel veel sterkte, ik kan het allemaal zo makkelijk zeggen maar het doen is een heel ander verhaal
Het siert jou dat je zo lief voor deze kat bent gaan zorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Cerna »

Nicole V schreef: 25 dec 2022 02:13 Hartelijk dank om je warme gebaar op deze datum ;-)
Hoop dat je deze dagen in de gezelligheid kan voort zetten omhelst met warme kattenknuffels ;-)
Maakt niet uit want ik vier geen kerstmis. Toch bedankt voor je wens. :smile:

Waar woon je precies in België?
Misschien dat Belgische forumleden (Carine; Pajottenland??) een oplossing weten?
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Nicole V »

Dank jullie wel Anna en Cerna!

Het verhuizen naar een app. is maar een noodoplossing.
Sta ondertussen ook op de wachtlijst voor een sociale woning.

Poeser verblijft hier al zo lang, het is niet eten en weg, dit is zijn thuis, eigenlijk is het geen straatkat meer.
Zonder eten zou hij ook blijven, hij heeft geen ander onderkomen.
De kattenren is een gezellig ingerichte kamer en deel van het huis.
Het is eigenlijk een overdekte aanbouw en verlengstuk van de veranda vanwaar je uit de keuken binnen stapt.
Een patio vast aan het huis.

Hij komt dus in de keuken eten en loopt daarna door naar de woonkamer waar hij zich heel relaxt gaat zitten wassen.
Hij heeft al vaker uren in de woonkamer geslapen ondertussen.
Durf hem alleen niet in huis te houden als ik ben slapen.
Dan mag hij in de veranda blijven met kattenluik naar de kattenren/patio.
Het ging op deze manier maar 1 keer fout toen hij het kattenluik niet wist te openen.
Tot de dag dat een koerier daar op klopte kwam hij normaal al binnen slapen zonder probleem.

Ga nog eens gaan informeren bij de dienst wonen of ik niet mag blijven tot er een huis beschikbaar komt.
Maar vrees er voor.... vanmorgen opgestaan met enorme lekkage en stukken kalk die van de muur vielen :-|
Normaal moet ik nu nog 3 maanden wachten tot de gemeente de verklaring van onbewoonbaarheid uit geeft.
Het is misschien wishful thinking dat er zo snel een beschikbare woning gevonden word maar dan kan ik hem wel mee nemen. Overal elders waar hij eventueel een nieuw verblijf kan krijgen zal hij 3 weken vast gehouden moeten worden.
Dat kan ik dan zelf ook doen..... misschien mag ik dan de panelen van de kattenren tijdelijk zetten, want probleem blijft dat hij naar buiten moet kunnen alleen al wegens het fijt dat hij een kattenbak wereldvreemd vind.

Het uitzicht op een appartement is eigenlijk het hele probleem :-(

Ga mijn best blijven doen voor Poeser, er is niemand anders voor hem.
Weet ook hoe hard en vreselijk het leven is van een zwerfkat!

:xmas:
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Asse-Poes »

Wat lief dat je je zo om Poeser bekommert!
Soms lukt het wel om een vrije kat op een balkon te houden.
Maar ik snap je twijfel heel goed. Poeser is niet de jongste meer, dus het kàn dat hij het zelf ook wat rustiger aan wil doen.
Maar alleen jij kan dat beoordelen.

Het 2e waar ik aan dacht is Stichting Wetlands Cats. Daar heeft hij alle vrijheid en is toch beschermd.
Het ligt net onder Gouda, maar dat is voor jou wel een flink eind uit de buurt 😞
https://wetland-cats.nl/
https://www.facebook.com/Wetlandcats%20/
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Nicole V »

Ben daar zelf al geweest. Het is inderdaad een heel eind.

Zijn leeftijd heeft zeker mijn sympathie, hij is nog fit maar straatkatjes zijn geen lang leven beschoren.
Ben de enige mens die hij heeft leren vertrouwen.
Alles zou gewoon voelen alsof ik hem gedumpt heb...
Een nieuwe start samen gaan we voor blijven vechten
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Asse-Poes »

Dat begrijp ik helemaal!
Dan zou ik zeggen: neem hem mee en je ziet vanzelf waar het schip strand.
En volgens mij heb je die keuze ook al gemaakt... 😉

(Helemaal alleen achterlaten wordt ook moeilijk omdat hij niet meer gewend is zelf zijn kostje op te scharrelen.)

Geen idee hoe een en ander in België geregeld is mbt huisdieren en tijdelijke appartementen. Het mooiste zou inderdaad zijn, als je mag blijven tot je een ander huis (met tuin) krijgt toegewezen.

En kattenbak vullen met tuinaarde (of gewoon zand) helpt misschien om hem daar aan te laten wennen, als hij straks op het balkon zijn behoefte moet doen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cerna

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Cerna »

Nicole V schreef: 25 dec 2022 17:40 Poeser verblijft hier al zo lang, het is niet eten en weg, dit is zijn thuis, eigenlijk is het geen straatkat meer. Zonder eten zou hij ook blijven, hij heeft geen ander onderkomen.
Hij komt dus in de keuken eten en loopt daarna door naar de woonkamer waar hij zich heel relaxt gaat zitten wassen.
Hij heeft al vaker uren in de woonkamer geslapen ondertussen.
Nu ik je een-na-laatste bericht lees waarin je schrijft dat hij maar een keer in paniek is geraakt, moet ik aan Gizmo denken.

Wij wonen in een appartement met 2 verdiepingen en het complex is in een U gebouwd. Binnen die U ligt een tuin. Die was eerst openbaar, maar vanwege alle overlast (zwervers, jongeren, drugs) heeft de gemeente de tuin op ons verzoek in 2008 afgesloten. In ruil hiervoor moesten de bewoners zelf de tuin gaan onderhouden. Ik was de enige die zich aanmeldde :-( .
De tuin was groot, ik werkte ook nog en het gevolg was dat het ondanks mijn noeste arbeid, helaas snel verwilderde en een el-dorado werd voor (zwerf)katten.

In juni 2015 ontmoette ik een rode kater die volgens andere mensen al een tijdje in de tuin verbleef en er erg uitgehongerd uitzag. Ik heb hem eten gegeven en ben gaan kijken op de website van Amivedi en daar stond hij op. Hij bleek maar een paar straten verderop te wonen.
Ik ben naar die mensen toegegaan en toen vertelde de dame mij dat zij hem uit het asiel had en dat hij sinds maart bij hen woonde, maar dat ze stapeldol van hem werd. Ze moest hem 6 weken binnenhouden, maar hij brak het huis af en daarom had ze hem na 3 weken losgelaten. Sinds die tijd had ze hem niet meer gezien.

Ze heeft hem opgehaald, maar nog geen 3 uur later liep hij weer in de tuin. En toen kreeg ze hem niet meer te pakken: "Laat maar, wanneer hij niet bij ons wil wonen dan moet hij het zelf maar weten" en ze vertrok.
Ik heb de zorg op me genomen, mijn man bouwde een prachtig, dubbelwandig hok voor hem want thuis zaten 4 katten en ik kon er geen kat bijnemen die het huis af zou breken.
Afbeelding

Maar het lot besliste anders.
Het was eind november 2016, koud en nat en Gizmo wilde niet in zijn huis. Ik snapte er niets van en wilde zijn eten toch in het hok zetten want daar at hij altijd, maar op dat moment schoot er een andere kat uit het hok.
De kat was weg, maar Gizmo bleef nog steeds in de druilerige regen zitten.
Na 2 uur kon ik het niet langer aanzien, heb een mand gepakt, hem met een paar stukjes kipfilet in de mand gelokt (hij liet zich niet oppakken), een schietgebedje gedaan en hem mee naar huis genomen.
Gelukkig zat er oud behang in de logeerkamer...........

Gizmo keek rond, zag zijn matje liggen dat ik uit zijn hok had gehaald, ging zijn bordje leeg eten en lekker bij de radiator op zijn kleedje liggen. Geen paniek en het behang bleef op de muur.
Afbeelding
Nu was Gizmo waarschijnlijk wel ooit een huiskat geweest, maar hij was zwervend aangetroffen voordat hij naar het asiel ging en hij had bijna 1,5 jaar in onze binnentuin geleefd.
En nu zat hij bij ons en was met geen stok naar buiten te krijgen want binnen was het warm en hij vond dat hij wel genoeg had afgezien.
Afbeelding

Wat ik met mijn lange verhaal wil zeggen: misschien valt het wel heel erg mee wanneer Poeser permanent binnen zou wonen en voorlopig alleen een balkon heeft.
Je zou alvast met hem kunnen oefenen door hem wat langer binnen te houden en alleen op die momenten dat je merkt dat hij in paniek raakt omdat hij denkt dat hij opgesloten is, hem naar buiten te doen. Wanneer hij merkt dat hij altijd naar buiten kan wanneer hij dat wil, dan gaat het misschien na een tijdje zo goed dat hij ook een nacht binnen wil blijven (maar ik ken Poeser niet).
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Nicole V »

Hoe kan je foto's delen? Als ik op het venstertje klik verschijnt onder mijn bericht alleen [img]_[img] zonder verdere opties.

Triestig hoe mensen aan dieren beginnen waar ze totaal geen feeling mee hebben.
Dat er überhaupt zwerfkatten bestaan zegt al genoeg.
Fijn dat hij jullie tuintje vond en opgenomen werd.
Een for ever home vinden is de wens van alle zwerfdieren.
Ziet er goed verzorgd uit!

Weet wel niet zeker of hij in paniek geraakt was.
Denk nadat hij het luik niet open kreeg naar een andere uitgang is gaan zoeken.
Het veranda dak is doorschijnend en het via de boekenplank heeft geprobeerd.
Die zal waarschijnlijk met hem er op ingestort zijn?

Je hebt overal wel iemand die voer buiten zet voor egels of katten.
Ken er zelf enkele die verder geen verantwoording nemen om de katten die ze aan trekken via de gemeente te laten steriliseren.
Heb daar al eerder voor aan de bel getrokken omdat er dan ineens weer nestjes nieuwe jongen tussen lopen.

Hij heeft geen goeie ervaringen met mensen. Sommige dagen ligt hij gewoon languit in de tuin en kan zelfs met bezoek langs hem heen lopen, hij kijkt dan niet eens op. Andere dagen is hij ineens weer schuchter en rent al weg van stemmen bij de buren. Kon eerst ook met niks in mijn handen in zijn buurt komen, met een bezem vast leek het net of dat hij een afranseling verwachte. Maar hij vertrouwd me nu al voor 80% soms schrikt nog.

Als hij naar buiten wilt gaat hij voor de keukendeur zitten. Als ik niet direct open doe zit hij daar braaf te wachten. Heb niet het idee dat hij dan stress heeft. Denk dat het wel anders is als de wasmachine aan zou staan of in een nieuwe omgeving geplaatst zou worden waar de deur naar buiten nooit meer open zou gaan.
Heb hem ook nog nooit zittend zien plassen buiten. Hij plast staande tegen dingen. Heb er binnen soms eens last mee maar het blijft sporadisch. Maak me wel zorgen daar over.
Poep vind ik ook nooit in mijn tuin, hij doet het elders, zal ook wel met zijn territorium behoud te maken hebben.

Heb hier nu een diepe tuin van 30 meter waar kattenkruid het enige onkruid is.
Staat ook vol met kattenmeubels en een klimtoren 4meter hoog. Het is ook geheel afgeschermd maar hij en andere katten weten gemakkelijk in en uit te komen. Als hij niet "thuis" is dan is hij ook niet in de tuin te vinden, meestal binnen 3 uur terug soms blijft hij 5 uur weg of zit ik op te wachten tot laat in de nacht.
Cerna

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Cerna »

Foto's deel ik via mijnalbum (https://myalbum.com/nl/tarieven), maar voor nieuwe aanmeldingen schijnt dat op dit moment lastig te zijn. Ik weet dat niet omdat ik al 12 jaar via hen foto's deel, maar je zou kunnen proberen om een gratis album aan te maken en wanneer dat gelukt is kan ik je denk ik wel verder helpen.

Dat sproeien is wel een dingetje.
Dat moet hij toch niet doen wanneer je hem in een appartement wilt houden.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Asse-Poes »

Wat een mooi verhaal Annet!

Foto's kan je hier uploaden
https://imgbb.com/upload
Kies bij insluitcode voor 'BB codes' en die link kan je dan hier plaatsen
Beetje omslachtig, maar het werkt prima
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Nicole V »

test

Afbeelding

Dit is Poeser
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Dringend advies voor mee verhuizen van straatkat

Bericht door Asse-Poes »

Test mislukt :-(
Je kan trouwens testen bij Area 51 (onderaan bij forumoverzicht)
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie