Hongerige kat

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
ElvisaNova
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2022 23:03

Hongerige kat

Bericht door ElvisaNova »

Hallo,

We hebben sinds het voorjaar een kitten aangeschaft. We hebben veel verschillend voer aangeboden om voorkeur voor een merk te voorkomen. Ze is altijd een goede eter geweest.
At elke dag wel 1 of soms 2 bakken brokken op. Een zakje vlees er naast in de avond. Het was een heel net katje. De brokken naast de bak at ze als eerste op.

Later begon de interesse in ons eten te komen. Als ze begon te schooien hebben we haar nooit wat gegeven. Als ze in de buurt van ons eten kwam hebben er haar gecorrigeerd.

Ze begon de brokken minder te eten. Ik heb de oude brokken weggedaan. De voedingsbakken vaker opgeschoond. Ze werd brutaler als we aan het eten waren. Bij corrigeren zat ze na een minuut er weer bij. Na een zakje vlees had ze nog steeds honger.

Hoe om te gaan met dit gedrag? Ik heb andere brokken aangeschaft. Ik ben al bezig met ritmes doorbreken, andere plek van eten geven, weg sturen bij onze eet momenten. Een ontworm tablet geven. Het lijkt niet echt te werken. Iemand tips??
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hongerige kat

Bericht door castratenkoor »

Je zou een bloedonderzoek kunnen laten doen. B.v. bij een te hard werkende schildklier hebben katten altijd honger. Met dat onderzoek kun je medische oorzaken uitsluiten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ElvisaNova
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2022 23:03

Re: Hongerige kat

Bericht door ElvisaNova »

Das een goede.. maar zou ze dan niet haar brokken ook op eten als het medisch is?

Die laat ze nu links liggen, waardoor ik denk dat ik het toch in haar gedrag moet zoeken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hongerige kat

Bericht door Rik »

En welke brokken en natvoer heb je geprobeerd?

Sommige merken bevatten werkelijk weinig goede voedingsstoffen. Tevens bevatten veel merken smaakstoffen waardoor ze verslaafd kunnen raken aan bepaalde soorten en de andere soorten niet meer zo graag eten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ElvisaNova
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2022 23:03

Re: Hongerige kat

Bericht door ElvisaNova »

Ik heb veel verschillende brokken geprobeerd. Veelal de goedkoopste. Mijn vorige kat was heel kieskeurig, dus ben veel aan het uitproberen geweest met brokken. Ze at alles op tot voor kort. Ik denk dat ze nu Tompoes heeft. Ga ik ook niet meer aanschaffen inderdaad.
Cerna

Re: Hongerige kat

Bericht door Cerna »

ElvisaNova schreef: 22 dec 2022 05:58 Ik heb veel verschillende brokken geprobeerd. Veelal de goedkoopste.
Waarom de goedkoopste? Waarom niet de beste?

Ik geef mijn katten de brokjes van Royal Canin en er zijn mensen die dat ook bocht vinden, maar mijn katten vinden ze heerlijk en doen het er erg goed op.
Natvoer van Applaws en Porta 21 en zo nu en dan Gourmet (mousse).
Niet het goedkoopste voer, maar zelf eet ik ook geen fastfood dus waarom mijn katten wel?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hongerige kat

Bericht door nellebel »

goedkoop voer wordt zo uiteindelijk vaak duur voer. omdat er eigenlijk niks inzit, alleen maar suikers en calorieën eten ze er veel van. net als wij met fastfood. we eten er alleen maar meer van. met een kwalitatief goed voer eten ze er minder van. sneller verzadigd. en dan hebben we het nog niet over de kwaaltjes die ze kunnen krijgen van kwalitatief slechter voer.
ik meng royal canin dental (vanwege gijs zijn chronisch tandlveesonsteking) met prins relax en calm. (vanwege het feit dat ze vaker ruzie hebben, effe ZEN moment). natvoer is guusje er kieskeurig in. ze blieft alleen mousje van gourmet. mijn man heeft zijn vaste liedje , mousje mousje voor het poesje. als ze eten krijgen. komt ze aan gerend
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hongerige kat

Bericht door Rik »

Tevens kun je naast het kwalitatief goed voer ook denken aan voedselverrijking. Voerpuzzels e.d.
(dat kan overigens ook met natvoer in de vorm van een likmat e.d.)

https://voerpuzzels.nl/voerpuzzels
https://www.catmoneo.nl/voerpuzzels/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ElvisaNova
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2022 23:03

Re: Hongerige kat

Bericht door ElvisaNova »

Ja daar zit een kern van waarheid in. Ik ga kijken naar ander voer. Bedankt voor de tips.

Topic kan gesloten worden
Plaats reactie