Herkennen katten eigenaar oo

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Ajjz
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2017 14:21

Herkennen katten eigenaar oo

Bericht door Ajjz »

Hooi kattenliefhebbers

Ik heb tot mijn grote spijt mijn 2 blauwe Russen 3 maanden terug weg moeten doen vanwege mijn 5 jarige dochter die echt heel erg allergisch werd.
Ik heb ze 8 jaar gehad en heb een hele speciale band met 1 kat.
Het deed me echt mega veel verdriet en nog steeds, maar ik had geen andere keuze.
Ik heb heel zorgvuldig een nieuw huisje gezocht voor ze en gevonden. Hele lieve mensen die heel goed en met heel veel liefde voor ze zorgen.
Ik krijg heel veel foto's waarop te zien is dat ze tevreden zijn.
Nu is mijn vraag. Om het voor mezelf af te sluiten wil ik graag aankomende zaterdag heen om ze te zien. En gewoon even te checken hoe het met ze gaat.
Maar nu vraag ik mij af of dit wel slim is om te doen. Kunnen ze na 3 maanden mij nog herkennen gaat dit niet voor verwarring zorgen?
Gaan ze niet denken kan ik weer mee, of nog erger gaan ze verdriet hebben omdat ik weer weg ga ????
Is dit te ver gezocht mischien ? Ik weet niet waar ik goed aan doe.
Wat ik wel weet is dat mijn ene kat en ik een hele diepe connectie hadden, hij voelde mij vijllooos aan.
Ik mis hem nog tot op de dag van vandaag...
Maar moet het voor mezelf afsluiten door ze nog 1 keer te bezoeken maar niet als het niet in het belang zou zijn van de katten..
Wie kan mij raad geven

Groetjes een dierenliefhebber
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Herkennen katten eigenaar oo

Bericht door Asse-Poes »

Ik weet dat niet, want ik zou mijn kat(ten) nooit wegdoen...
Ik heb altijd katten gehad, ook toen er kinderen kwamen. 1 kreeg astma en 1 kreeg (veel) later een
huistofmijt- , huisdieren- en pollen allergie.
Inmiddels zijn de kinderen groot en wonen op zichzelf. De katten zijn gebleven 😀
Het astma kind heeft ook een kat genomen en dankzij medicatie gaat dat prima.
Het allergie kind heeft zelf geen huisdieren en heeft medicatie voor als hij bij ons komt.

https://kattenkenniscentrum.nl/hecht-kat-aan-eigenaar/
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Herkennen katten eigenaar oo

Bericht door Zotvanpoezen »

Hier ook geen ervaring hiermee.
Ik weet wel van enkele personen die hun kat moesten afstaan, en hen daarna gingen bezoeken, dat deze katten wegliepen van hun vorige "baasje".
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Herkennen katten eigenaar oo

Bericht door Anne »

@ Assepoes soms heb je geen keus
Toen jongste zoonlief nog een baby was had hij een ernstige voedselallergie plus inhallatieallergie. Voor oa kat en konijn plus huisstofmijt
Deze inhallatieallergie stond de voedselallergie in de weg
Alles in huis moest gesaneerd worden, stoffen bank weg, vloerbedekking weg
Speciale hoezen voor zijn matras en overtrek
Onze kat kon gelukkig worden overgenomen door een buurvrouw
Ons konijn ging terug naar de opvang via de dierenbescherming
En Onze zoon heeft de 1e 2 jaar van zijn leven op een hypo hypoallergeen flesvoeding gestaan ( dat koste Toendertijd 110 gulden per dag, gelukkig alles vergoed door de verzekeraar)
Zeg dus nooit nooit

Ajjz wat een verdriet. Ik ben zelf 1 x ook op bezoek geweest bij een poes die we herplaatst hadden ( gevonden Pita die absoluut niet met andere Katten kon)
Ook iets na 3 maanden. Tijdens het bezoek keurde ze ons geen blik waardig en was afstandelijk. Op de een of andere manier deed mij het goed te zien dat ze was verder gegaan met haar leven en dat zij daar als enigste kat in huis goed op haar plaats was
Natuurlijk had ik niet die bijzondere band met haar en heb ik haar niet zien opgroeien.
Misschien kun je deze vraag dan ook beter stellen aan hun nieuwe personeel of dit wel een goed idee is
Wat fijn dat je regelmatig foto's krijgt. Heb je het idee dat ze daar op hun plaats zijn?
Heel veel sterkte met dit verdriet
Ik hoop voor jou dat je dochter hier over heen kan groeien, net zoals bij onze zoon is gebeurt🙏
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Herkennen katten eigenaar oo

Bericht door Cerna »

TS is al sinds 14 december niet meer op het forum geweest.
Op vorige berichten van haar/zijn hand heeft zij/hij ook nooit gereageerd. :-(
Plaats reactie