Bloedarmoede en soms braken

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Heinz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2022 14:53

Bloedarmoede en soms braken

Bericht door Heinz »

Hallo iedereen,

Ik zit met een poes van bijna 16 jaar, met bloedarmoede.
Ze heeft 2 weken nu 5mg prednoral per dag en doxycycline omdat ze flink aan het snotteren was 2 weken terug.

Nu is er extra getest in het labo op virussen en ze zou positief zijn getest op antistoffen voor FIV. Mijn dierenarts denkt dat het geen FIV is, is nog niet bevestigd door 2e test, omdat op deze leeftijd dat meestal letaal is.

Ze braakt al langer af en toe bruin slijm, en meestal gebeurt dit snachts.

De bloedarmoede is sinds de prednoral erop vooruitgegaan. HCT van 17 naar 24,6, maar we zijn er nog niet,
Nu heeft ze sinds het begin van de prednoral niet meer gebraakt en mocht ik gisteravond proberen af te bouwen met 3 kwart tablet 1 maal daags.

Vanmorgen echter, vond ik weer donkerbruin braaksel in de hal op de tegels.

Ze heeft de laatste jaren last van winderigheid (boert regelmatig) en is in een half jaar 500g afgevallen. Met Hils a/d is ze echter in een week tijd van 2,8kg naar 3,44 kg gegaan. Ze heeft een dikke buik, Er is een foto gemaakt, en het is geen vocht. Je ziet een vergrote maag en veel ontlasting in de darmen. Volgens de dierenarts heeft ze last van gasvorming .

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ? Er staat een buikecho gepland voor 21 december.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Bloedarmoede en soms braken

Bericht door Anne »

Boeren, gasvorming en veel ontlasting kan op een voedselovergevoeligheid wijzen. Het braken kan hiermee ook gepaard gaan al wil dat niet alles zeggen
Hier vind ik ook weleens bruin opgegeven slijm. Je zou kunnen kijken of haarbalpasta iets verbetering brengt
Maar dan weet je nog steeds niet waar die bloedarmoede vandaan komt
Hopelijk brengt de buik echo niks verontrustends naar voren
Sterkte met deze zorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Heinz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2022 14:53

Re: Bloedarmoede en soms braken

Bericht door Heinz »

Het enige wat ik bij de kat mis, is veel ontlasting.
Er zat in dat braaksel ook geen eten of slijm. Wel zaten er stukjes haar tussen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bloedarmoede en soms braken

Bericht door nellebel »

mijn lieve nellie had ook deze klachten en bleek een tumor tussen maag en darmen te hebben. ik hoop niet dat dat bij jullie aan de hand is. kan natuurlijk veel meer zijn met deze klachten. twijfelde ook of ik het moest typen, maar dan kunnen ze er met de echo wel goed naar kijken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Heinz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2022 14:53

Re: Bloedarmoede en soms braken

Bericht door Heinz »

De kat is in 1 week tijd aangekomen van 3,44 naar 3,72 kg.

Daarnaast is het bloedbeeld met de prednoral iets verbeterd. Hematrociet van 24.2 naar 25.6. Hemoglobine van 75 naar 81.
De PCT was wel heel licht verhoogd.
Plaats reactie