Ten einde raad met Loki

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
SanderD
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2022 16:43

Ten einde raad met Loki

Bericht door SanderD »

Hoi iedereen,

Ik ga het zo kort mogelijk proberen te houden, maar we zijn echt ten einde raad met onze (heel erg lieve en aanhankelijke) kater Loki. Hij is momenteel 4 jaar en heeft al een paar jaar last van een huidallergie. Het is sinds een paar weken heel erg, en de cortisone + antibiotica combo is niet voldoende meer, want het trekt heel traag tot niet weg. Normaal krijgt hij om de x aantal maand een spuit cortisone, en tussentijds af en toe kuren met Apoquel (jeuk) en Moderin (cortisone). Het is de eerste keer dat hij het nu zo erg heeft zitten, en dat het probleem ook blijft.

We komen net terug van de dierenarts en daar werden we gezegd dat ze hierna nog een kuur met cyclosporine kunnen proberen, maar dat de opties voor Loki dan op zijn. Hij eet hypoallergeen voer van Sanimed, en sinds kort Anallergenic voer van RC, maar dat brengt dus niks op.

Ik geef nu ook supplement Omniderma, maar ook dat lijkt weinig uit te halen. Mijn vraag: zijn er volgens jullie nog opties die ze misschien over het hoofd zien? Of andere supplementen die we kunnen proberen? Is CBD olie een optie?

Ik wil er echt alles aan doen om dat beestje te helpen, dus alle suggesties zijn heel welgekomen.

Bedankt,

Sander & Loki
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ten einde raad met Loki

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.
SanderD schreef: 14 nov 2022 16:51 Mijn vraag: zijn er volgens jullie nog opties die ze misschien over het hoofd zien?
Als gedacht wordt dat het aan het voer ligt zou je nog een goede KVV (vers vlees) kunnen proberen.

En als er gedacht wordt aan allergie voor bepaalde diersoort dan zou je kunnen elimineren.
https://www.voerwijzer.com/eliminatiedi ... v-of-barf/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ten einde raad met Loki

Bericht door Synemios »

Helaas zijn er veel katten die ook nog op hypoallergeen reageren
In het uiterste geval zou ik naar een dermatoloog gaan.
Sanimed kunnen ze hier ook niet tegen.

Het kan 6 weken duren voor de klachten weg zijn, en je mag geen 2 verschillende soorten voer geven
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
SanderD
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2022 16:43

Re: Ten einde raad met Loki

Bericht door SanderD »

Het vreemde is dat hij zijn zware opstoot kreeg toen hij een paar dagen (voor het eerst) anallergenic voer kreeg, maar dat gaat wel toeval zijn. Ze denken dat het bij Loki een en-en verhaal is, een combinatie dus. Het is een echte buitenpoes, dus hij komt met heel veel verschillende zaken in contact.

Alvast bedankt voor de reacties. Echt een heel frustrerend probleem.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ten einde raad met Loki

Bericht door Synemios »

Als het een combi is dan zou ik zelf helemaal naar een dermatoloog gaan.
Allergie testen bij katten zijn niet betrouwbaar maar wij hebben Luna wel redelijk stabiel gekregen uiteindelijk.
Ik heb er 2 met combi allergie
Luna was binnen 5 minuten aan het overgeven van de anallergenic dus het kan bet al is het tegenwoordig de nr 1 keuze van veel dierenartsen.
https://www.huidadviesvoordieren.nl/tag ... atiedieet/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ten einde raad met Loki

Bericht door Anne »

Geen geurkaarsen, elektrische luchtverfrissers in huis of andere ( parfum) luchtjes in huis?
De plekjes waar hij ligt, kussentjes of dekens worden deze met een hypoallergeen wasmiddel gewassen? Zijn drink of eetbakjes, worden deze ook met een hypoallergeen afwasmiddel afgewassen?

Als ze eenmaal buiten lopen is het einde zoek, vooral als er " eet" adresjes zijn😐

Sterkte en beterschap met deze vervelende aandoening
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Ten einde raad met Loki

Bericht door jinx857 »

Hoi ik heb hier ook een kater, zelfde verhaal. Ze dachten allergie voor voeding, maar dieetvoer maakte geen verschil. Andere dierenarts geweest, homeopathie geprobeerd,kijken of het stress was, niet dus. Toen alopectyl. Modern deed niets. En verdorie, hij knapte op, kreeg weer een vacht. Hij likt nog af en toe maar heeft geen kale plekken en erge jeuk. Maar ik moet wel.oppassen met rund en kip. Daar is hij wel gevoelig voor ,maar dan krijgt hij diarree.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Veel.sterkte, ik weet hoe wanhopig je kunt worden.
Plaats reactie