Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1728
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Asse-Poes »

Huusdierendokter verzendt ook naar Spanje, maar ik heb eens alle reviews doorgespit en ik twijfel erg over dit spul. En nog meer over de mensen die dit middel gebruiken voor een schildklierkat.

- onze kater blijft redelijk stabiel. Hij verliest wel gewicht.
Zou u het aanbevelen aan anderen: jazeker! Hij knapt op en at al beter.
- ik heb geen idee of het iets voor de schildklier doet, de kat ziet er goed uit en de tabletten zijn goed door het voer te mengen.
- kater Tom voelt zich beter, vacht is zachter, hij is relaxter en eet beter (nóg meer eten?)
- kat is minder onrustig, mauwen is minder, maar heeft constant honger en dorst. Hij is wel weer afgevallen.
Zou u het aanbevelen: jazeker want deze formule is beter dan chemische medicijnen (tja wat moet je daarop zeggen, zucht)
- poes met schildklierproblemen, lijkt er goed op te reageren. ze heeft een goede eetlust.
- Mieke kreeg 2 pillen Felimazole, ik heb haar op 1 pil gezet. Na 1,5 maand bleek schildklierwaarde te hoog. Mieke moet nu tijdelijk overschakelen naar Apelka. Zodra het kan ga ik terug naar SWS. (Waarom?)
Zou u het aanbevelen: zeker. Felimazole is bijzonder giftig. SWS mag je wel pletten en Mieke merkt niet dat SWS in haar voeding zit.
- DA had afwijking schildklier geconstateerd. Na 6 weken SWA is poes 1 kilo aangekomen (dat geloof ik niet)
- pillen van de DA werken niet voldoende meer, kat begon over te geven en werd slechter. Op 1 tablet SWA knapte hij behoorlijk op, hartslag is wel onregelmatig.
Zou u het aanbevelen: jazeker, pillen van de DA is vergif. Ik was mijn kat aan het vergiftigen.

Verder nog wat reacties van mensen die SWS geven naast Felimazole of naast Schildkliervoer.
Ook mensen die SWS aan de kat geven, zonder dat de diagnose hyperthyreoidie is gesteld.

Ik ga nog even zoeken wat er hier op het forum over SWS staat.


Er zitten echt vreemde en soms bizarre reacties tussen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5223
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Synemios »

Ja ik weet het. Ik heb ze ook gelezen en dacht hetzelfde
De meeste hebben niet eens bloedonderzoek laten doen om te kijken of het echt werkt.

Ik zou het zelf niet geven als er andere opties zijn.
Volgens mij heeft Erik Phillipus het gegeven aan 1 van zijn katten.

Sommige mensen doen net alsof het een onschuldige aandoening is

Lekker slim ook om het te geven naast dat jodium vrije voer.
Dat middel bevat jodium dus dan heeft het geen enkele zin dat voer te geven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1728
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Asse-Poes »

Ik zoek me een ongeluk naar SWS tabletten hier op het forum, maar veel wijzer ben ik nog niet.
Erik heeft het aan Gaudi gegeven (1 kuur, ik dacht 6 weken), en zelfs minder dan de aanbevolen hoeveelheid, en daar is een echt wonder gebeurd want Gaudi is volledig hersteld.
Daar snapt ook zijn DA niks van, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, zo blijkt.
Ik begreep uit Eriks reacties hier op het forum dat SWS bij milde schildklierproblemen zin heeft.
En helaas, Bellow zit hoog. Erg hoog..

Verder geen succesverhaal hier op het forum gevonden. Maar ik spit nog even door.

Bellow heeft vandaag een heel blikje Recovery + een heel kuipje Rosie naar binnengewerkt. Das 300 gram en hij wil alwéér eten!
Net gewogen, hij is 2680 gram. Dat is dus maar 10 gram meer. En hij heeft zonet 30 gram Rosie opgegeten.
Als je die maaltijd er aftrekt, is hij dus verder afgevallen.

Ik moet iets anders gaan doen.
Maandag een blikje Hill's y/d maar proberen. En al het andere eten (ook van Clea dus) weghalen. Zij krijgt dan op vaste tijden haar eten. Lullig, maar het moet maar tijdelijk zo.

En nu keihard duimen dat Bellow toch de Y/D wil eten.

Overigens lees ik dat schildklierkatten hijgen (hart) en gaan liggen op koele/koude plekken. Bellow doet geen van tweeën.
Hij is ook niet onrustig.

Ik maak me zo veel zorgen 😢
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5223
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Synemios »

Ik kan over het schildklierprobleem van Gaudi weinig vinden.
Ik weet ook niet wat de waarde was, Gaudi leeft inmiddels niet meer
Ik weet wel dat de waardes van de t4 enorm kunnen schommelen.
Dus dan zou het kunnen dat een waarde net boven de referentie er net onder zakt als er op een ander moment gemeten wordt.

Dan kan het lijken dat de sws dat gedaan heeft, maar ik weet er in dit specifieke geval te weinig van om daar een oordeel over te geven

Y/D voer lijkt mij ook de beste optie voor Bellow.
Maar dat was geen optie eerder dus ik denk ook maar mee hoe je nu de tijd kunt overbruggen.

Elke dag wegen heeft geen zin
Het geeft alleen maar nog meer onrust voor jou
1x per week en dan het liefst op hetzelfde tijdstip geeft een beter beeld.
Het gewicht mag tussen de 100-200 gram afwijken maar moet wel daar om heen schommelen

Ik begrijp goed dat je je zorgen maakt

Gelukkig hijgt Bellow niet en is hij rustig.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1728
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Asse-Poes »

Ik vond ook geen topic over Gaudi's schildklier, Erik vertelde erover in het "Pluisje, verhoogde nierwaardes" topic. (Maart 2017)
Hij wist zelf de T4 waarde van Gaudi ook niet meer.
Ik kwam daar ook een verhaal tegen van een kat die juist slechter werd door SWS en veel jeuk kreeg. Pagina 411 van dat topic.
GAat over Snorrebaads kat Mieke. En Mieke kreeg daarnaast ook Thiafeline. Maar haar T4 waarde (64) was ook niet schrikbarend hoog.

Ik zie eerlijk gezegd geen positieve voordelen van SWS voor Bellow (ik ben eerlijk gezegd ook altijd wat sceptisch bij dit soort middelen)

Nee Bellow lust geen Y/D, maar nu hij zooooo veel honger heeft, gaat hij van ellende misschien dat voer wél eten?
Ik weet het niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik moet iets doen om hem nog weken (of zelf maanden) te helpen overbruggen.

Je hebt gelijk, 1x per week wegen is beter en geeft mij minder stress. Ik was gewoon zo benieuwd omdat hij nog nooit zoveel op 1 dag gegeten had.
Dat het ook té veel was, bleek vannacht dan ook. Hij heeft flink gekotst in bed, alles zat onder.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5223
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Synemios »

Ik zie dat er toen ook een combi gegeven werd en nergens kan ik waardes vinden van mensen die echt alleen een kat op de sws gezet hebben.
Bij Mieke werd ook thiafeline gegeven.
Na enkele weken SWS van de huisdierendokter, gecombineerd met Thiafeline 1x2.5mg en Semintra, zijn haar waarden niet slecht. De hoge creatinine kon wel van spierafbraak bij een oude poes zijn, zei ze.
T4: 37.3 nmol/L = binnen de grenswaarden (T4 was voordien 64 -> 34 nmol/dL)

Ik ben herbegonnen met de Thiafeline wegens veel gekrab en schilfers, en meer miauwen. Ik dacht dat haar T4 aan het stijgen was. Dus jammer dat ik de waarden niet heb zónder Thiafeline.
Als het niet goed voelt dan niet doen.

Ik ben er ook niet voor als het om dit soort ziektes gaat.
ik heb het bij Lizzy toen ook niet gedaan, Maar die had minder hoge waardes dan Bellow en ik zat toen ook in de stress want wij moesten toen uitstellen.
Maar bij Bellow duurt het nu wel erg lang.


Die "lagere" waardes kunnen wel flinke problemen geven bij een kat.
Daarbij heb je weer verschillende apparaten met verschillende referentie waardes.

Ik weet dat Nero er echt van onderuit ging en er is hier ook een tijd gezegd dat iets verhoogde waardes niet zo erg zijn en inmiddels blijkt dat dat dus wel degelijk ook kwaad kan.

Wat dat betreft is het ook zo dat je moet kijken naar de klachten. ( ook bij te laag)
Er zijn ook katten die het prima doen met hogere waardes, maar ik zou altijd behandelen via de reguliere weg en eventueel een tijdelijk alternatief als niet anders kan op dat moment zoals nu bij Bellow, maar je hebt het voer nu nog achter de hand.

Ik heb echt een hoop bijgeleerd door Lizzy met name door info van Gent en Hans Kooistra.

Ik hoop dat Bellow dat voer nu wel eet.

Niet over voeren, ik begrijp dat dat lastig is maar het gewicht zit er niet meteen aan dus dan wegen zegt niets.

Hoe is het nu met Bellow?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1728
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Asse-Poes »

Thnx Denise,
Ja het rare is dat Bellow eigenlijk geen klachten heeft. Alleen honger hebben en afvallen dus. Het lastige is dat hij nu nog geen week lang hetzelfde wol eten. Honger of niet. Hij wil variatie. En ik geef daaraan toe, puur uit angst voor een eetstaking.
Zijn gedrag is normaal, hij wil spelen, maar dat remmen we wat af, want dat kost hem weer calorietjes.

Ik heb het gewoon niet op alternatieve behandelingen met vage kruiden zonder te benoemen wát er nu precies in zit. Die geheimzinnigheid snap ik niet zo.

Verder heb ik (weer) te vroeg gejuicht. De Spaanse Recovery is alweer uit de gratie 😢 ik heb enthousiast 5 blikjes gekocht, maar met blikje 3 had hij er alweer genoeg van. Ik leg nu een bodempje Recovery op zijn schoteltje en daar een laag M&B overheen. Dan eet hij het wel op. Want ja, M&B is opeens weer favoriet, of in ieder geval toch lekkerder dan de Recovery.
Om moedeloos van te worden.
Ik zie nu de bui al hangen. Die Hill's y/d gaat hij, áls hij het al eet, na 1 of 2 dagen ook weigeren en dan mag ik dus niet mengen of hem verleiden met het snoepstaafje er overheen. Zucht zucht zucht. Hij was nooit kieskeurig en nooit een moeilijke eter.
Het zou zo mooi zijn als je half Y/D en half ander natvoer zou kunnen geven. Dan heb ik meer mogelijkheden voor Bellow.

Moet ik nu wel of niet proberen of hij Y/D (natvoer) wil? Ik wil zo graag, maar maak ik mezelf een stresskip hiermee?
De brokken Y/D schijnen volgens de reviews erg lekker te zijn, maar Bellow eet de laatste week amper brokjes...
Natvoer schijnt gortdroog te zijn en schijnt enorm te stinken.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5223
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Synemios »

De ingredienten van de sws staan erbij:
Maar voor mij blijft het dan nog vaag.

Samenstelling SWS: Kalium phosphoricum, Kalium sulfuricum, Kalium bromatum, Kalium jodatum (Jodium), Manganum sulfuricum en Seleen. Toevoegingsmiddelen: Microcristalline cellulose, Crosslinked sodium carboxymethyl cellulose, Silicic acid. Analytische bestanddelen: ruwe as 3,1% ruw vet 0,2% ruw eiwit 1,5% ruwe celstof 7,7% Natrium 0,3%.
***********************************************************************************************************


Heeft Hills in spanje geen smaak garantie?

Als ik zo het eerste deel lees dan lijkt het erop dat je vooral moet afwisselen bij Bellow en dat zie je vaak bij katten als ze wat mankeren.
Dan heeft YD weinig zin tenzij je ander voer kunt vinden waar bijna geen jodium in zit.

Bij zieke katten geef ik ook altijd toe.

Aan droog nat voer kun je wat doen ( water toevoegen)
En ik vind alle kattenvoer stinken.

Hier staan wat tips:

https://huisdierhier.nl/6-beste-kattenv ... -toppicks/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1728
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Asse-Poes »

Deze zin zit me dwars:

Helaas mogen we op grond van hetgeen is bepaald in de Europese verordening nr, 432/2012 betreffende gezondheidsclaims nog maar zeer weinig vermelden over de geneeskrachtige werking van SWS.

Er zit kalium in ja, maar verder? Welke chinese kruiden?
"De kruiden kunnen over een langere periode worden ingezet, er zijn geen bijwerkingen bekend."

Ohhhh, ik wist niet dat katten moeilijk gaan doen met voer als ze wat mankeren. dus het is niet raar dat Bellow moeilijk doet met eten.
Dat lucht op. Maar het helpt niet...

De link die je gaf, ga ik nu even doorspitten. Thnx voor het meedenken.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Anne »

Asse-Poes schreef: 26 dec 2022 12:13 Deze zin zit me dwars:

Helaas mogen we op grond van hetgeen is bepaald in de Europese verordening nr, 432/2012 betreffende gezondheidsclaims nog maar zeer weinig vermelden over de geneeskrachtige werking van SWS.
Je zou een mail kunnen sturen met je vragen

Zij mogen door regelgeving uit Brussel niet alles meer vermelden helaas
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1728
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Asse-Poes »

Anne schreef: 26 dec 2022 14:04 Je zou een mail kunnen sturen met je vragen

Zij mogen door regelgeving uit Brussel niet alles meer vermelden helaas
Ga ik doen (alleen al uit nieuwsgierigheid) en zal het antwoord hier vermelden.

Maar het blijft raar. Dat ze geen gezondsclaim mogen neerzetten, snap. Dat betekent wat er geen wetenschappelijk bewijs voor de werking van SWS is.
Maar waarom niet vermelden welke kruiden er in zitten? Stel je hebt een kat die allergisch is. Nou lekker dan...

Ik heb me vanmiddag verdiept in die kalium zouten.
Https://www.celzouten.com

Ik moet nu weg, maar kom er vanavond op terug.

Ik vind het allemaal verschrikkelijk vaag.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5223
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Synemios »

Met een allergische kat zou ik sowieso niet aan dat soort middelen beginnen.

Maar ik zou kijken of er voer bestaat met een heel laag jodium gehalte zodat je misschien toch kunt afwisselen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1728
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Asse-Poes »

Ik ben er weer.
Maar ten eerste, ik ben absoluut niet tegen natuurgeneeswijzen, wel heb ik ernstige twijfels over homeopathie aangezien het meestal over zo sterk verdunde oplossingen gaat, dat je je afvraagt of er überhaupt nog een werkzame stof in kan zitten.
Ik geloof ook dat acupunctuur werkt. Ik heb zeker niks tegen alternatieve geneeswijzen,
Zo ben ik zelf ontzettend blij met Prrrikweg en dat is van VSM, geen enkel ander middel helpt beter tegen de jeuk van een mug bij mij.
Dus ik sta best open voor andere dingen.
Bij een ernstige ziekte of aandoening, heb ik wel (gezonde) argwaan. En zeker bij een dier, die geen feedback kan geven.

Terug naar SWS. Het gaat hier om een middel ontwikkeld door een homeopathische arts die een eigen geneeswijze bedacht heeft op basis van de as van overleden mensen , wat werkt met mineraalzouten (celzouten) zoals die in het lichaam aanwezig zijn.
Ik kan overigens nergens de scheikundige namen of symbolen voor deze zouten vinden.

Ik houd de volgorde aan bij ingrediënten van SWS tabletjes.
Nr 5. Kalium Phosphoricum. Middel tegen alle uitputtingsverschijnselen, psychisch of lichamelijk. Toepassing: mondgeur, bloedend of terugtrekkende tandvlees.
Nr 6. Kalium Sulfuricum. Drager van zuurstof., bevordert vernieuwing van cellen. Toepassing: voor de alvleesklier, suikerziekte . Ook bij misselijkheid, claustrofobie, psoriasis, huidziekten.
Nr 14. Kalium Bromatum. Kalmeringsmiddel. BIJ KLACHTEN VAN ORGANEN, ZOALS DE SCHILDKLIER EN DE OGEN, DIE MET NERVOSITEIT TE MAKEN HEBBEN. Toepassing: samen met nr 15 voor schikdklierproblemen. Werkt ontstekingsremmend op huid en slijmvliezen.
Nr 15. Kalium Jodatum. Mineraal voor de samenstelling van het bloed., voorhoge bloeddruk en voor de schildklier. Toepassing: bij verhoogde bloeddruk, activeert werking van hart en hersenen. Ook reumatisch gezwollen of ontstoken gewrichten. Verhoogde stofwisseling met als gevolg vetzucht of vermagering. OPMERKING: nr 3, 14, 16, 17, 21 en 26 ONDEDRSTEUNEN SAMEN MET nr 15 DE SCHILDKLIERWERKING. (Maar juist die celzouten zitten dus niet in SWS!!)
Nr 17. Manganum Sulfuricum. Bij ijzertekort. Toepassing: bij schade aan kraakbeen. Zorgt voor afbraak van ammoniak. Voor energietekort, reumatische klachten, bloedarmoede.
Nr 26. Ontlasting van zware metalen, vrije radicalenvanger, zenuwen, zwakte. Antioxidant. Toepassing: bij depressies, langdurige infecties, herpes, leverontgifting, kankerpreventie, reguleert de schildklier.

Ik pas. Bellow krijgt dit niet.

Tenslotte staat op de website bij SWS tabletjes: er zijn geen bijwerkingen bekend.
Dat is mooi , maar dat betekent niet dat er geen bijwerkingen zijn.
Analytische bestanddelen: ruw eiwit 1,5% ruw en ruw vet 0,2%. Waar komt dat vandaan?

Hoe dan ook. Deze Schüssler-zouten of celzouten vallen volgens internet onder kwakzalverij.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5223
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Synemios »

Tenslotte staat op de website bij SWS tabletjes: er zijn geen bijwerkingen bekend.
Dat is mooi , maar dat betekent niet dat er geen bijwerkingen zijn.
Analytische bestanddelen: ruw eiwit 1,5% ruw en ruw vet 0,2%. Waar komt dat vandaan?
Dat laatste klopt maar dat geldt voor alles.
En jij weet ook dat de medicijnen die ze voorschrijven voor de schildklier bij veel katten enorme problemen geven.
IK ga dit als optie omdat er verder niets meer was voor Bellow.

Optie die je nu nog hebt is het voer.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1728
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Schildklier probleem. Eerst goed nu super slecht.

Bericht door Asse-Poes »

Amazon heeft (tijdelijk?) geen Instinct Original en ook geen Wellness complete Health. 😞
Ook niet in Nederland.

Het is vooral leverbaar in Amerika en Canada.

De chewy site is ook Amerikaans, dat werkt niet.

Ik heb een mailtje naar Huisdierhier gestuurd of zij weten waar dit te koop is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie