Kitten heeft diarree, wat nu?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Dupont
Huiskat
Huiskat

Kitten heeft diarree, wat nu?

Bericht door Dupont »

Hallo iedereen,

Mijn kitten van 3 maand oud heeft diarree. Van waar ze kwamen kregen ze heel kleine brokjes waarvan ik een zakje heb meegekregen. Maar ik ben eigenlijk direct overgestapt op Royal Canin Kitten. Dit ging goed tot de kitten na 4-5 dagen plots dunne ontlasting kreeg. Dit houdt nu al een dag of 3 aan.. Voor de rest is ze nog steeds zeer actief en speels en drinkt en eet ze veel. Ik las pas achteraf dat je best het oude voer nog een weekje mengt met het nieuwe. Ik ben dit nu opnieuw aan het doen (voorlopig 2/3 oude en 1/3 nieuw). Ik heb ook een zakje Fortiflora Purina Probiotica gekocht, maar dat komt morgen pas aan. Kitten is gevaccineerd en 3 maal ontwormd. Kan ik nog iets doen of doe ik nog iets verkeerd? Moet ik naar de dierenarts?
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Kitten heeft diarree, wat nu?

Bericht door nellebel »

ik denk dat als je zeker weet dat ze voldoende drinkt en nog actief genoeg is je nu even kunt afwachten of het beter wordt met het oude voer weer gemengd. het moet nu wel snel beter worden anders zou ik toch even langs de DA gaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dupont
Huiskat
Huiskat

Bericht door Dupont »

nellebel schreef: 01 aug 2022 10:40 ik denk dat als je zeker weet dat ze voldoende drinkt en nog actief genoeg is je nu even kunt afwachten of het beter wordt met het oude voer weer gemengd. het moet nu wel snel beter worden anders zou ik toch even langs de DA gaan.
Ze springt hier toch nog altijd als een zotteke naar alles wat beweegt en de drinkfontein staat in de living. Dus ik zie ze regelmatig drinken. Ik hou het in de gate en als het tegen donderdag niet beter is, ga ik eens bij de dierenarts
Dupont
Huiskat
Huiskat

Bericht door Dupont »

Kan de kat Giardia hebben? Want ze eet wel, maar niet super veel. En veel verdikken doet ze ook niet?
Pikachu
Poema
Poema

Bericht door Pikachu »

Je kan alvast wel ontlasting bijhouden. Als je een giardia test moet laten doen, hebben ze een stoelgangstaal van 3 opeenvolgende dagen nodig. Dus elke dag een klein beetje poep bijhouden in een potje. Als je dan binnen enkele dagen ziet dat het toch niet goed gaat, heb je alvast de ontlasting om de giardia test te laten doen.
Plaats reactie