Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Smmmuit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2022 22:22

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Smmmuit »

Wat een stinkers zijn het! ;)
Kattenbakvulling van Breeder Celect is composteerbaar wanneer de uitwerpselen eruit verwijderd zijn, maar wij raden aan dit bij uw lokale gemeente te verifiëren.
@anne: het is niet klontvormend
Poes (12), Polleke ✿, Moppie ✿, Kootje & Bietje ✿
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

Oh dat is jammer
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door crazycatladyP »

De papieren korrels hebben we nu in de bak en die weigeren ze te gebruiken :icon_shifty:

Ik ben ook slecht ter been en bovendien mogen we de ondergrondse container max 10 keer per maand open doen, daarna gaat hij gewoon niet meer open...

Andere bakken kopen wacht ik even mee, tot ik zeker weet dat ze de korrels willen gebruiken, zodat ik niet voor niets andere bakken aanschaf.
Bovendien hier ook een staande plasser (poesje notabene) die tegen de rand plast, dus daarom heb ik van die bakken met de instap aan de bovenkant.

Zoek dus eigenlijk iets wat klontert, zodat ik het gewoon kan uitscheppen.
Het papier was geen succes, heb nu nog 2 soorten op maïsbasis staan, dus die gaan we nu testen.
Catsbest is dan ook nog interessant, dank voor de tip, ik dacht eigenlijk dat alle houtkorrels uit elkaar vielen, ipv te klonteren.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door castratenkoor »

crazycatladyP schreef: 16 jan 2023 16:17

Ik ben ook slecht ter been en bovendien mogen we de ondergrondse container max 10 keer per maand open doen, daarna gaat hij gewoon niet meer open...

Tien keer per maand is meer dan 2 x per week.
Ook in dat geval zou het voor mij te doen zijn - met 6 katten.
Tweemaal per week restafval met kattenbakafval wegbrengen naar de container.
Ik gebruik ook wel eens hondenpoepzakjes. Die zijn mooi stevig en kun je goed luchtdicht afsluiten.
En als de ondergrondse container weer eens klem zit, omdat iemand er iets te groots in heeft gewurmd, gooi ik die hondenpoepzakjes dan ook wel eens in verzamelbak voor hondenpoep.

Ik zag trouwens op tv een item dat koffiepads en theezakjes nu weer wel in de gft-bak mogen.
En ook gebruikt keukenrol mag er nu wel in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door Anne »

Ja hier mag gebruikt keukenpapier ook in de gft en "schoon" gebruikt keukenpapier bij het oud papier
Dat vd theezakjes was op het nieuws

Het is wel tegenstrijdig als er op de verpakking vd vulling staat dat het in de gft container mag. Misschien bedoelen ze dan de vulling die overblijft

Ik snap heel goed cclp dat je geen andere bakken wilt kopen
Ik dacht daar ook aan toen ik het verhaal van ohm over pee wee korrels las
Maar ik durf ook geen andere bakken te kopen, de huidige bakken lekken niet aan de zijkant en ik las slechte recensies over pee wee korrels

Ik hoop dat de cats best iets voor je is, dat klontert goed en weegt ook veel minder dan grit

Gistermiddag tijdens de wekelijkse uitsop beurten vd kattenbakken heb ik 1 bak gritstiekem vervangen door cats best, hopelijk merkt manliefs neus er niks van :icon_shifty:
Over een week een 2e bak vervangen als het goed gaat :smile:
Manlief schept nooit kattenbakken uit dus ben benieuwd wanneer hij het gaat ruiken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Stinkende grijze container door kattenbakafval, iemand tips?

Bericht door crazycatladyP »

Anne schreef: 17 jan 2023 10:33 Ja hier mag gebruikt keukenpapier ook in de gft en "schoon" gebruikt keukenpapier bij het oud papier
Dat vd theezakjes was op het nieuws

Het is wel tegenstrijdig als er op de verpakking vd vulling staat dat het in de gft container mag. Misschien bedoelen ze dan de vulling die overblijft

Ik snap heel goed cclp dat je geen andere bakken wilt kopen
Ik dacht daar ook aan toen ik het verhaal van ohm over pee wee korrels las
Maar ik durf ook geen andere bakken te kopen, de huidige bakken lekken niet aan de zijkant en ik las slechte recensies over pee wee korrels

Ik hoop dat de cats best iets voor je is, dat klontert goed en weegt ook veel minder dan grit

Gistermiddag tijdens de wekelijkse uitsop beurten vd kattenbakken heb ik 1 bak gritstiekem vervangen door cats best, hopelijk merkt manliefs neus er niks van :icon_shifty:
Over een week een 2e bak vervangen als het goed gaat :smile:
Manlief schept nooit kattenbakken uit dus ben benieuwd wanneer hij het gaat ruiken
:lol: ben ook benieuwd Anne!
Ik vervang er hier ook 1, maar dan in de hoop dat de katten het accepteren ;-)
Papierkorrels vandaag bij het gft afval gedaan, waren ongebruikt, dus dan mag het :smile:
We gaan nu de maïs testen, heb 2 verschillende merken en anders door naar de catsbest korrels!
Bedankt voor het meedenken allemaal.
castratenkoor schreef: 17 jan 2023 07:27

Tien keer per maand is meer dan 2 x per week.
Ook in dat geval zou het voor mij te doen zijn - met 6 katten.
Tweemaal per week restafval met kattenbakafval wegbrengen naar de container.
Ik gebruik ook wel eens hondenpoepzakjes. Die zijn mooi stevig en kun je goed luchtdicht afsluiten.
En als de ondergrondse container weer eens klem zit, omdat iemand er iets te groots in heeft gewurmd, gooi ik die hondenpoepzakjes dan ook wel eens in verzamelbak voor hondenpoep.

Ik zag trouwens op tv een item dat koffiepads en theezakjes nu weer wel in de gft-bak mogen.
En ook gebruikt keukenrol mag er nu wel in.
Oops, vieze keukenrol deed ik er altijd al in, doe ik ook in mijn eigen compostbak, dat gaat prima.
En die 10 keer, tsja, ik heb ook nog 2 puberzonen die een en ander aan afval produceren en mijn litterlocker zit toch echt om de dag vol, met 4 katten.
Het kan wel, die 10 keer, met kleikorrels, maar dan zal ik het tussentijds op moeten gaan slaan in een eigen afvalbak buiten en dan is het voor mij niet meer te tillen...
Bovendien gooi ik de bakken ook regelmatig helemaal leeg, om ze uit te soppen, er staan 5 bakken hier in huis.
Dus dat is een beetje het grootste probleem, als je vaker een klein beetje weg kan brengen, weegt het niet zoveel.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Plaats reactie