Nierfalen kat van ruim 17 jaar oud

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Ka-tje
Huiskat
Huiskat

Nierfalen kat van ruim 17 jaar oud

Bericht door Ka-tje »

Hallo allemaal,

Mijn oude tijger, Nachi, bekend met nierfalen en vorig jaar een giga dip gehad (na het overlijden van mijn andere tijger) waarbij ik bang was hem ook te gaan verliezen. Met onderhuids vocht, mirtazepine en honderdduizend verschillende voersoorten aan te bieden, is hij er wonderwel goed uit gekomen. Hij heeft een goede tijd gehad na deze dip (mei 2020).

Echter, sinds een aantal weken is hij minder gaan eten en inmiddels is hij behoorlijk afgevallen, enigszins gammel en gaat het op en af met hem. Hij is een aantal dagen duidelijk misselijk geweest en daarop ben ik hem onderhuids vocht gaan geven; dagelijks 100 ml. Inmiddels geef ik hem ook dwangvoeding; 2-3 maal daags een paar spuiten (totaal per keer zo'n 20-30 ml). Maar eerlijk gezegd vind ik het erg zwaar om dit bij hem te doen. Het infuus gaat best goed, maar heb nu wel het idee het gebied rondom zijn schouders/nek redelijk beurs geprikt te hebben en het breekt mijn hart om hem steeds te dwingen tot dit soort dingen.
In de nacht is hij nu weer rustiger en vanmorgen ging hij naar beneden en wilde naar buiten, even in de tuin zitten. Daarna is hij weer binnen gekomen om tussen het nieuwe spul ( 2 kittens in het bos gevonden, die inmiddels bij ons wonen) te zitten en te kijken (dat lijkt hij toch wel leuk te vinden).
Ik heb hem nog geen mirtazepine gegeven, omdat ik de vorige keer vond dat hij daar naar op reageerde (heel onrustig, grote ogen en het leek alsof hij zich geen raad wist met zichzelf).

Heeft iemand tips of wil iemand eens mee denken...

Wanneer is het genoeg? Is dit nog eerlijk?
En als ik hem er nogmaals doorheen wil trekken; hoe lang zal ik dan doorgaan met infuus en dwangvoeren?

Ik doe het met alle liefde, maar wil wel graag zijn belang boven alles stellen en daarin dus eerlijk blijven
Plaats reactie