Hoe voed ik een kat op?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

AngieS schreef: :hm: Is dat soms eigen aan Belg dan? Weet ik niets van :???:
Haha, voel jij je maar niet aangevallen hoor ;)

Algemeen: Wat betreft over het schoonmaken van de bank. Tjah... als je een bank met gladde stof hebt wel, zoals leer enzo. Wij hebben hier een fleechebank en dat is echt geen pretje hoor om die schoon te maken. Je staat daar gewoon een half uur met moeite de haren eruit te stofzuigen... Nou als je dat wel leuk zou vinden moet je maar eens een keertje komen en dan mag jij het doen. De lol is er snel vanaf. Goed! Ik krijg wel veel liefde van mijn mannetje voor terug (zowel kat als man :grin:)
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Fijn te horen dat het beter gaat en dat je toch wat aan al onze reacties heb gehad. Je weet nu wat Moetsi's hobby is en daar kan je een band door opbouwen. Ik hoop dat jullie een gelukkig gezinnetje vormen voor vele en vele jaren.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Toen wij onze eerste poezel kregen hadden we maar één ding wat ze beslist niet mocht (en nog steeds niet mag).... op het aanrecht.....
Voor de rest liever niet op de salontafel. Inmiddels hebben we drie poezels en ze voelen volgens mij gewoon aan wat écht niet mag. Op het aanrecht heb ik ze nooit kunnen betrappen.... en door het twijfelachtige in ons "liever niet op de salontafel" merken we dat ze het inderdaad niet doen als we in de kamer zijn maar dat ze af en toe wel sneaky doen. Voor de rest mogen ze overal op-in- en achter....
Ik ben het met Emma eens, het is maar net wat je zelf aan gevoel uitstaalt.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gast

Bericht door Gast »

Wel een oud topic....
Maar ik vind hem wel erg goed.
Toen ik voor het eerst op mijzelf ging wonen, eind mei, bedacht ik me dat katten in huis ideaal zou zijn, ik werk overdag en een hond kan dan dus niet.
Ik besloot een katertje te nemen, van 10 weken oud toen hij bij me kwam.
Mij interieur is vrij goedkoop, want als je hals over kop een huis in moet richten, heb ik het geld niet zomaar voorhanden.
Dus, Diesel kwam in huis, en een week later Roxy.

Ik dacht, het ergste wat er kan gebeuren, is dat mijn bank straks open ligt, ik van het weekend moet behangen, en dat al mijn luxaflex op de grond liggen. :surrender:

Ik heb ook gedacht, hij mag alles, behalve door het raam naar buiten, behangkrabben en slopen.

Als ze iets doen wat mij niet aanstaat krijgen ze de planten spuit, en dat is zelden, want als ik iets zie wat niet mag (en dat weten zij ook), hoef ik alleen maar op te staan en ze schieten weg!
:clap:

Het is een kwestie van heel veel accepteren, ze lopen nou eenmaal vrij rond in je huis, en gaan en staan waar ze willen.
Als je dit diep van binnen niet OK vind, dan zul je of afstand van je dier moeten doen, of heel erg je best gaan doen om van het poezebeest te gaan houden.....
Maar dat moet je dan wel écht willen.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Dit bericht hierboven was van mij, ikheb mijn naam moeten wijzigen omdat ik geen internet had :sad:

We zijn nu een aantal maanden verder en
Diesel en Roxy misdragen zich nog steeds niet, ze mogen eigenlijk alles.

Ze klimmen zelfs 's avonds mijn hoogslaper in, om lekker tegen mij aan in slaap te vallen......

Schatjes!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Wat leuk als ze zo lekker dicht bij je komen liggen...

Veel plezier nog Brenda ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Angie schreef:Wat leuk als ze zo lekker dicht bij je komen liggen...

Veel plezier nog Brenda ;-).
Ja Zoooooo Schattig.
Als ik soms op mijn rug lig met mijn arm ergens omhoog, kruipen én Diesel én Roxy gezellig in mijn oksel.

Ze maken het me wel heel moeilijk om dan op te staan.... :razz:

Maar soms als ik wel heel moe ben en wil slapen, spinnen ze zó hard in mijn oor, dat ik de volgende dag :cool: met mijn zonnebril tegen de wallen op het werk zit, hihi.

Het zijn en blijven mijn :catgood: engeltjes!!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Norris beet altijd! Je kon hem nooit normaal oppakken, alleen als hij moe was. Dan ging hij wel bij je liggen slapen, maar was hij wakker... Dan moest je oppassen. De plantenspuit stond altijd paraat, maar heb em niet zo gek vaak gebruikt.

Sinds we Luna hebben bijt Norris gewoon niet meer! :grin: Ik wilde even zien hoe ver ik nu kon gaan met hem, want normaal mocht je zijn buikje niet met 1 vinger aanraken! Nu kan ik hem gewoon over zijn buik aaien, kietelen noem maar op en hij doet niets!

Nu kan hij lekker spelen en stoeien met Luna, dus het bijtgedrag van Norris was echt alleen maar spelen!
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik mag Lana ook alleen optillen als ze moe is. Dan vind ze het heerlijk :grin:

Ze heeft trouwens weer iets nieuws ontdekt. Dat je heerlijk kunt klimmen
in de hor :shock: :eeek:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Ow ja leuk! mijn collega liet me ook een foto zien van Springer in de hor. Toen was ze nog maar een half jaartje oud en klom daar dus ook steeds in. Ik zat er nog aan te dneken om zo'n ding aan te schaffen, aangezien ik altijd degene ben bij ons die lek geprikt wordt door die (PIEP)muggen :wink:
Maar goed.. toch maar niet meer, want zoiets leer je ze toch niet af...

Nu we het er over hebben... Ik vraag me trouwens ook echt af wat katten doen met een kerstboom als ze die voor het eerst zien :wink:
Norris en Luna maken dit jaar voor het eerst kerst mee, dus vandaar...
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

:lol: Nou, bij mij was het vorig jaar lachen geblazen :lol:

Lady was toen nog heel klein (3 maandjes) en maakte voor het eerst
de kerstboom mee. Elke keer hoorden we getik, en daarna boink!
Hups! Daar gingen de kerstballen :shock: Toen waren we Lady kwijt,
overal zoeken. Bleek dus dat ze bovenin de kerstboom zat :shock: (wij hebben een nepperd)

Ze bleef aan de gang met de kerstballen. En ze bleef ook in de boom klimmen. Ook hadden wij van die sliertjes in de kerstboom hangen, nou dat was ook mooi speelgoed!

Nadat we heel veel keer met de plantenspuit in de weer waren, werd het wel een heel stuk minder, maar ze bleef het wel proberen :roll:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Loontje@21 schreef:Ik mag Lana ook alleen optillen als ze moe is. Dan vind ze het heerlijk :grin:

Ze heeft trouwens weer iets nieuws ontdekt. Dat je heerlijk kunt klimmen
in de hor :shock: :eeek:
Haha, ja dat doen ze ook in mijn hor.
Bij de praxis hebben ze ook speciale extra sterke hor!!!
Aanschaffuh!!!!!!!! :???:
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Elz
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2005 11:42
Locatie: Gent (B)

Baby op komst : tips voor de poes?

Bericht door Elz »

Ik ben uitgerekend om volgende week vrijdag te bevallen.

Alle voorbereidingen zijn getroffen : park en wieg staan reeds klaar in de living.
Weliswaar nog met een groot plastiek over, tegen stof en vuil, maar vooral : tegen onze poes Jos!!

Jos kruipt gelijk een echte kat overal in en op; hij geraakt zelfs onder de plastiek om toch maar in de wieg te liggen.

Dat wil absoluut niet. Hij mag veel, maar wieg en park zijn verboden terrein.
Nu zou ik graag komende week de plastiek verwijderen.

Ik heb al gehoord dat we dan de stap met de ballonnen moeten doen : park en wieg vol opgeblazen ballonnen leggen. Als hij er dan wil inspringen, knallen ze hopelijk en zal hij heel erg schrikken, in de hoop het niet meer te doen.

Hebben jullie nog andere tips?
Want een kattenspuit lijkt me niet gezond om te gebruiken in een babyomgeving...

dank je
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Waarom wil je volgende week al het plastic eraf halen?
Ik ben een kleine drie weken geleden bevallen en ik had de box (neem aan dat je dit bedoelt met een park?) afgesloten met een houten plaat en de kinderwagen stond nog in een kast. Op de babykamer mogen de katten helemaal niet komen dus het ledikant was geen probleem (wij hebben geen aparte wieg). De katten wilden erg graag in de box en ze sprongen steeds bovenop de houten plaat. Echter, sinds onze dochter geboren is en in de box ligt hebben ze daar totaal geen belangstelling meer voor. Erg ligt zelfs een fleece wikkeldoek in, waar ze normaal gek op zijn, maar nu hebben we de houten plaat er eigenlijk nooit meer op liggen omdat het gewoon niet nodig is. Ik zou alles dus nog lekker ingepakt laten tot jullie kindje er is en er inderdaad in zal liggen. Mijn ervaring, en dit heb ik al van meer mensen gehoord, is dat de katten er dan vanzelf uit blijven.
Ballonnen vind ik persoonlijk nogal zielig.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Je weet inderdaad nooit hoe je kat reageert op zo'n nieuwkomertje.
Je hebt waarschijnlijk al van die rampcenario's in je hoofd van een kat die bovenop je baby gaat liggen ;-)
Ik zou zeggen, bekijk het eerst. Je kan je kat altijd nog afschrikken als hij effectief bij de baby komt.
Als je hem nu leert dat hij niet in de wieg of box (voor de Nederlanders; park ;-) ) mag, dan leert hij dat die dingen verboden zijn. Maar als je kindje dan op een andere plaats ligt weet de kat niet dat hij eigenlijk de baby gerust moet laten.
Je kan een kat ook afschrikken met een hard geluid of een plantenspuit.
Oefen met je kat ook al een woordje vb, 'nee' zodat hij weet wanneer iets niet mag.
Succes!

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten