Tuin afsluiten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Blacklioness
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2020 10:33

Tuin afsluiten

Bericht door Blacklioness »

Ik wil voorkomen dat mijn katten mijn tuin uit kunnen, maar een 2 meter hoog hek rond mijn tuin is niet een optie. De achterkant van mijn tuin grenst aan een sloot en ik vraag mij af of een kat hier overheen kan springen. Iemand daar ervaring mee? En ik lees overal dat een omheining 2 meter moet zijn, maar ik vraag mij af of een kat over bijv. 1,5 meter springt als hij niet kan zien waar hij landt aan de andere kant? Volgens mij is 2 meter voor op en er weer af.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tuin afsluiten

Bericht door nellebel »

als die omheining 2 meter is maar de kat kan erin klimmen stelt 2 meter ook niets voor. ligt aan je omheining. ik heb op mijn balkon glazen platen bovenop de railing staan. die zijn 1,5 meter hoog. ze hebben nog nooit geprobeerd om op het glas te springen, maar ja, dat is glas. ligt ook aan je kat, is het een avonturier die altijd probeert uit te breken. ik zou goed nagaan of ze echt veilig zitten (desnoods een ren)als ze met moeite ontsnappen zijn ze weg, en kunnen ze ook moeilijk terug. ik ben wel een enorme bange schijterd hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tuin afsluiten

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Hier zelf geen ervaring mee maar ik heb hier verhalen op het forum gehoord van katten die verdronken zijn in een sloot/kanaal (waar de rand redelijk steil was).

Verder kan een kat ook 2 meter hoog springen vanuit stand. Ik heb een schutting van 1.90 hoog en er komt wel eens een vreemde kat in de tuin. En die springt dan zo van de grond op de schuttingsrand (eerst met de achterpoten verticaal 'lopend' over de schutting). Hij blijft dan op de schuttingsrand balanceren en loopt daar gewoon overheen.

Mijn katten doen nog geen moeite om over de schutting te klauteren, maar op het moment dat ze dat wel gaan doen moet ik dus met kippengaas aan de gang om de bovenkant van de schutting af te schermen.

Als je in plaatst van een schutting bijvoorbeeld een gaas-hekwerk hebt waar je een hedera klimop langs laat groeien dan zal een kat niet zo makkelijk hierop of overheen springen. Maar 100% zekerheid heb je niet (want zelfs door/in een hedera is nog in te klimmen). Die zekerheid heb je alleen met echte afzettingen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Tuin afsluiten

Bericht door Pikachu »

Ik heb wel eens van die hekken gezien waarbij de rand dan naar binnen toe geplooid is, en met bewegende rollen aan de bovenrand. Als de kat er dan op springt krijgt hij geen grip.
Plaats reactie