kale plekken door dekken?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gast

kale plekken door dekken?

Bericht door Gast »

Wat mij opeens opviel is dat mijn poes wat kale plekjes bij haar staart krijgt, de rest van haar vacht is mooi glimmend en zacht, nu komt ze ook buiten en is ze nog niet gesteriliseerd, zou dit kunnen komen doordat ze gedekt wordt door een kater?
Zo niet, wat zou het anders kunnen zijn?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Florian.
Door te dekken denk ik niet. Tenzij de kater haar per ongeluk gekrabt had. :???: Maar dan zou je waarschijnlijk schrammen zien.
Als het dat niet is moet je het zeker in de gaten houden want het mssn kan een schimmelinfectie zijn, schurft of exeem. (of nog iets anders)
Wil je niet ongerust maken maar hou het toch in de gaten en kijk of zijn huid niet te rood wordt.
Succes Nathalie
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Misschien toch wel... geven katers geen love bite in de rug van poezen?
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

sKatje schreef:Misschien toch wel... geven katers geen love bite in de rug van poezen?
Maar dat zal toch niet bij de staart zijn....ik denk dat dat eerder bij de schouders is.....Ik weet het niet zeker hoor, maar bij de staart lovebites lijkt mij niet echt handig (dan rent ze juist harder weg!)
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Anonymous

Bericht door Anonymous »

6-2love schreef: Maar dat zal toch niet bij de staart zijn....ik denk dat dat eerder bij de schouders is.....Ik weet het niet zeker hoor, maar bij de staart lovebites lijkt mij niet echt handig (dan rent ze juist harder weg!)
Ik wist niet eens dat katers lovebites gaven aan een kattin. :oops:
Nu weet ik het wel :lol:
En ja, het zou daardoor kunnen komen die plekken.
maar zoals 6-2 love zegt, dan zou ze waarschijnlijk toch harder wegrennen.
Gr nathalie
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nee hoor dat doen ze niet in de staart. Dat doen ze inderdaad zoals al eerder gezegd is in de nek. Op die manier heeft een kater goed vast en kan de poes niet zo snel weglopen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Liefdesbeten worden inderdaad in de nek gegeven. Verder lijkt het mij vreemd dat een poes kale plekken krijgt van het dekken. Ik zou er dus mee naar de dierenarts gaan.
Wil je trouwens wel dat je poes gedekt wordt? Anders zou ik haar niet meer naar buiten laten of haar z.s.m. laten sterriliseren!!!!
En weet je wel wat het allemaal inhoudt als je poes zwanger is en dus een nestje verwacht? Ik zou me dat nu ook even gaan bedenken!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ben je je wel bewust van het risico om je kat te laten dekken door een onbekende kater? (ziektes die hij of aan je poes of aan de kittens kan geven) Eventueel genetische afwijkingen.

Heb je al mensen die geinteresseerd zijn in de kittens?

Sorry dat ik doorvraag, maar er zijn al zoveel kittens en katjes op de wereld die een huisje zoeken en "ongewenst" zijn. Ik denk dat je je daar wel van bewust moet zijn voordat je met een nestje begint.

groetjes
Danielle
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

yedamy schreef:Ben je je wel bewust van het risico om je kat te laten dekken door een onbekende kater? (ziektes die hij of aan je poes of aan de kittens kan geven) Eventueel genetische afwijkingen.

Heb je al mensen die geinteresseerd zijn in de kittens?

Sorry dat ik doorvraag, maar er zijn al zoveel kittens en katjes op de wereld die een huisje zoeken en "ongewenst" zijn. Ik denk dat je je daar wel van bewust moet zijn voordat je met een nestje begint.

groetjes
Danielle

Kan ik me alleen maar bij aansluiten! ik vind het eerlijk gezegd nogal schrikbarend als je niet weet waar een kater een liefdesbeet plaatst als je van plan bent om een nestje te nemen. Dan moet je je voor die tijd wel heel goed inlezen zodat je op alles voorbereid bent. Vooral als het niet gaat zoals gepland.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik ben het ook helemaal eens met Shaz en Yedamy! Weet je eigenlijk wel waar je aan begint?

Een zwangerschap en bevalling kan heel erg veel risico's met zich meebrengen. De kosten van de dierenarts zullen dan ook in zulke gevallen erg hoog zijn!
Wat dacht je bijvoorbeeld als de kittens goed ter wereld komen, maar de moeder geen of veel te weinig melk heeft? Dan mag jij ze elke 2 uur een fles geven met SPECIALE kittenmelk en die is niet bepaald goedkoop! En denk maar niet dat dit toch bijna nooit gebeurd. Helaas geeburd het dus wel!
Of wat dacht je ervan als je poes de bevalling niet alleen af kan omdat er een kitten beklemd zit? Die kun je er echt niet even zelf uittrekken, maar dan zal er ook professionele hulp moeten komen in de vorm van een dierenarts.
En wat ga je doen als je de kittens niet kwijt kunt? Mogen die allemaal naar het asiel verhuizen?

Wist je dat er elk jaar weer vele kittens om dit soort redenen worden gedumpt? Het asiel zit elk jaar weer helemaal vol met kittens en kunnen vaak niet eens katten meer aannemen omdat mensen hun poezen niet laten sterriliseren en elk jaar maar nestjes laten komen.
Afgelopen jaar werden kittens zelfs door de brievenbus naar binnen geduwd!

Ik vind eerlijk gezegd dat je echt heel erg ondoordacht aan het handelen bent. Lees je eerst eens goed in, bedenk wat alle risico's zijn en bedenk ook dat er elk jaar weer veel te veel katten in het asiel belanden.

Als je alleen maar een nestje wilt omdat het JOU zo leuk lijkt, dan adviseer ik je het niet te doen en je poes te laten sterriliseren.
Denk maar aan al die schattige kittens die worden gedumpt en vaak veel te lang op een nieuw baasje zitten te wachten. Dit terwijl er ook nog vele lieve oudere katten soms wel jarenlang op een baasje zitten te wachten in het asiel.

Sorry voor het hele verhaal

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Trouwens, hoe oud is je poes? Ze moet toch op zn minst anderhalf jaar oud zijn, wil ze alles goed aankunnen.
Gesloten