aortasterose

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
leny
Kitten

aortasterose

Bericht door leny » 11 sep 2019 14:51

Onze Rosie een geweldig lief kitten een Ragdoll van net 5maanden heeft vanaf 14 weken toen wij haar kregen een hartruisje wat door de dierenarts van de eigenaar niet was ontdekt, onze dierenarts stelde voor om elke maand op controle te komen om het even in de gaten te houden (kosteloos, geweldige dierenarts hebben wij).
vorige week de eerste controle en toen bleek dat het zeker niet was verbeterd, nee eerder erger geworden, op advies vanmorgen een echo laten maken en daar kwam uit dat Rosie aortastenose heeft, op twee plekjes een vernauwing van de hoofd aorta het zag er niet goed uit, vertelde hij mij.
Het is absoluut niet de bedoeling dat ze met deze afwijking een stel kittens op de wereld zet die ook veel kans hebben op deze ziekte dus zal ze (samen met haar maatje Kenzo een Ragdoll katertje) 7 oktober worden gecastreerd.
Voor Rosie word er speciale narcose gebruikt om het risico zo klein mogelijk te maken.
De pil is geen goede optie voor haar en een zwangerschap al helemaal niet dus blijft er niet veel over, het blijft een risico heeft hij mij verteld.
ik ben er zo vreselijk verdrietig van, ik weet ze is nog maar pas bij ons komen wonen maar ik hou al zo verrekte veel van dit beestje, ze is zo vreselijk aanhankelijk/ zo lief /zo sociaal, ik raak al in paniek bij het idee dat er wat kan gebeuren met haar!
heeft er iemand ervaring met deze afwijking?
Hoop stiekem op bemoedigende woorden........................
groet, leny

Plaats reactie