dieetvoer en kittens

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Anne
Tijger
Tijger

dieetvoer en kittens

Bericht door Anne » 07 sep 2019 12:19

Even een vraag over dieetvoer, in dit geval de natte niervoeding. Ik heb nog heel veel renal natvoer over van Hummel* en die voer ik nu op aan Roedi, Hobbel, Polleke en Maxi. Nu hebben we een kitten erbij en ik vraag me af of het schadelijk kan zijn als de kleine ook een beetje natvoer hier van eet? Denkend aan een hoeveelheid van een eetlepel per dag?
En is het schadelijk als de kleine een klein beetje urinary droogvoer naar binnen werkt? Voorlopig eet de kleine in de keuken mee met Joep en Bella die beiden urinary droog voer eten, de kleine heeft wel zijn eigen kittenbrok maar vanochtend zag ik hem een paar brokjes snaaien, moet ik me daar zorgen over maken? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij dat als hoofdmenu naar binnen gaat werken
grt Anne, Happy 11 Roedi 10 Bella 10 Joep 9 Hobbel 9 Polleke 8 Maxi 3 en Pito 0

rust zacht Nikki Hobbes Bartje Snoesje Destin Casper en Hummel

Rik
Tijger
Tijger

Re: dieetvoer en kittens

Bericht door Rik » 07 sep 2019 12:27

Nee hoor, nierdieet en urinary brokjes zijn op zich niet schadelijk voor kittens. Ze moeten er alleen niet zoveel van eten dat ze (veel) minder van hun eigen eten binnen krijgen. Maar een kitten met energie voor 10 zou ook een grote eetlust hebben dat ie zijn eigen eten ook gewoon binnen krijgt.

Dus het af en toe wegsnaaien van wat brokjes of natvoer is geen probleem. Het is natuurlijk wel beter dat je hem al vroeg leert alleen uit zijn eigen bakje te eten. Maar ja, het blijven katten :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)

Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky » 07 sep 2019 12:45

Wenselijk is het uiteraard niet maar wanneer het gaat om beetje snaaien naast zijn eigen voer verwacht ik niet dat het kwaad kan.
Mirjam & Dinky (02-07-2006)

Dinky's Album

Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne » 07 sep 2019 14:44

Oh fijn, dat is een opluchting!

Ja het blijven katten Rik, wat dat betreft zijn het geen honden :smile:
grt Anne, Happy 11 Roedi 10 Bella 10 Joep 9 Hobbel 9 Polleke 8 Maxi 3 en Pito 0

rust zacht Nikki Hobbes Bartje Snoesje Destin Casper en Hummel

Plaats reactie