Meedenken over Broer

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Ankie123
Huiskat
Huiskat

Re: Meedenken over Broer

Bericht door Ankie123 » 30 sep 2019 22:19

Aan de zijkant inderdaad, heb zo'n plaatje gezien met de verschillende plekken voor injecteren, en dat je moet afwisselen. Ik doe ook maar wat hoor, het is soms moeilijk om door de bomen het bos te zien en te weten waar je goed aan doet. Hij doet over het injecteren tot nu toe niet zo moeilijk, hopelijk blijft dat zo.

Vandaag daadwerkelijk voor het eerst succesvol insuline geïnjecteerd, hoera! Op het laatste moment wilde ik nog een luchtbelletje eruit duwen, waardoor ik uitkwam op 1,25 IE ipv de geplande 1,50 IE. Ik moest weg, dus toch maar die 1,25 IE gegeven toen. Hij daalde van 23.6 naar 12.6 op +4 en 13.7 op +6. Op +11 zat hij opeens op 8,2. Dat leek me niet te kunnen kloppen, dus 2x opnieuw getest en het was inderdaad 23.4. Nu heeft hij wel 1.50 IE gehad, ben benieuwd wat straks zijn waarde is.

Ik heb steeds luchtbelletjes in de spuiten, zo irritant!! Krijg ze er ook zo slecht uit. Iemand daar nog tips voor? Ik druk de spuit al heel strak aan voor ik hem in de cartridge steek...

Synemios
Cheetah
Cheetah

Bericht door Synemios » 30 sep 2019 22:27

Iets meer insuline pakken dan je nodig hebt, spuit met de naald omhoog en dan tikken tegen het spuitje, luchtbel gaat dan naar de naald toe en dan druk je hem er zo uit.
Maar als je een flesje hebt dan kun je de insuline die je extra pakt terug spuiten in het flesje ( als je hem op zijn kop kunt houden)

Goed dat het gelukt is, gefeliciteerd.
Bij twijfel altijd extra checken inderdaad.
Luna(8) Lizzy(8) Timmy(3) Indy(3) Tommy(3)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!

Synemios
Cheetah
Cheetah

Bericht door Synemios » 30 sep 2019 22:48

Edwin maakte de spuitjes altijd van te voren klaar, dan zit je ook niet met de stress als je haast hebt.
Je kunt ze bijvoorbeeld al de avond van te voren klaar maken en op de kop in een bekertje bewaren.
Maar ik bedenk me net dat jij kinderen hebt weet niet of dat dan handig is.
Groetjes, Denise

Sansan
Tijger
Tijger

Bericht door Sansan » 01 okt 2019 21:14

Wij gebruiken tuberculine spuitjes voor de buprecare. 100u. Dus daar kan ik wel wat over vertellen! Als je de kat tussen je benen zet, en met je ene hand een stuk vel pakt kun je gemakkelijk met je rechterhand prikken, daarbij prikken wij dan naar ons toe. Dus het vel wat we pakken dan vinden we het fijn dat het dwars staat op de kat zodat je echt als richting van kop naar kont kunt prikken in dat stuk vel. Met zo’n 29 a 30 G naaldje merken wij hier niet eens een reactie. In principe kun je zelfs overal prikken waar er vel over is, ook op de kont.

Met je andere vragen kan ik je helaas niet helpen maar ik vind het wel fijn mee te lezen. Gelukkig heb je al veel informatie elders kunnen vinden, ik heb ook meteen gegoogled over dat tight schema evt. Zo leren we weer bij :)

Gaat het met broer verder goed/beter?

Synemios
Cheetah
Cheetah

Bericht door Synemios » 12 okt 2019 21:29

Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met Broer en jullie gaat.
Groetjes, Denise

Plaats reactie