Naar buiten met de katten, maar komen ze terug?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
KWW76
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2018 17:49

Naar buiten met de katten, maar komen ze terug?

Bericht door KWW76 »

Hallo allemaal.
Mijn katjes zijn van september 2018, vanaf eind december 2018 wonen ze bij mij.
Ze hebben alles wel gehad zoals inentingen, sterilisatie, chippen, etc.
Ik woon in een appartement op de begane grond en ik heb ze nu af en toe even in de tuin laten snuffelen.
De tuin is niet zo diep met 3 meter.
Ik wil ze wel graag de wijde wereld in laten gaan, maar hoe weet ik of ze terug komen?
Kan ik dat proces nog wat vergemakkelen?
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Naar buiten met de katten, maar komen ze terug?

Bericht door Sansan »

Hoezo wil je ze de wijde wereld in laten?
Misschien kun je beter je tuin katproof afzetten :)
Dan kunnen ze altijd veilig buiten zijn in jouw binnentuin, hebben andere mensen geen overlast van jouw katten en kunnen ze niet gejat, vergiftigd, aangereden worden en jij hoeft dan ook geen zorgen te maken dat ze niet terug komen.
KWW76
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2018 17:49

Re: Naar buiten met de katten, maar komen ze terug?

Bericht door KWW76 »

Ik woon in een rustige wijk, aan een rustige weg in een klein dorpje.
Het zijn hele nieuwsgierige katten dus alleen maar vasthouden in huis of een kattenren lijkt me niet goed.
Bovendien kan ik in het aangezicht niet zomaar een kattenren bouwen.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Naar buiten met de katten, maar komen ze terug?

Bericht door Sansan »

Daar zijn de meningen over verdeeld. Je kunt ook alleen de schutting afzetten met gebogen stukje gaas rondom :)

Ik zou eerst oefenen op roepen en dan eten geven in de tuin (ieder een handje ofzo), of een snoepje.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Naar buiten met de katten, maar komen ze terug?

Bericht door castratenkoor »

Om antwoord te geven op de vraag van de topic-titel: dat zal elke dag de vraag zijn of ze levend terug komen.

Zelf heb ik gekozen voor een kattenren. Zo kunnen ze veilig zelf naar buiten via een luikje, zonder de gevaren. Ook in een dorp kunnen ze platgereden worden, verzuipen, vergiftigd worden, doodgeslagen worden door kattenhater enz. enz.

Het is maar net de keuze die je wilt maken voor je geliefde huisdieren. Zorg dan in elk geval wel voor een goed gevulde rekening zodat je je verantwoordelijkheid kunt nemen als de dierenarts ze weer op moet lappen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Naar buiten met de katten, maar komen ze terug?

Bericht door Anne »

Je kan ze ook een tuigje aanleren en ze op die manier naar buiten doen, dan weet je zeker dat ze elke keer weer terugkomen
Zelf hebben wij de tuin afgezet nadat we drie katten kwijt raakten door het verkeer
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kittentjes

Re: Naar buiten met de katten, maar komen ze terug?

Bericht door kittentjes »

Katten leren heel snel de weg naar hun huis, je kunt ook eerst oefenen met tuigje door om het huis te lopen. Het blijft altijd een risico zoals hierboven genoemd om ze buiten te laten dat moet je je wel realiseren. Vrijheid geeft ook risico's en ongerustheid van jouw kant...

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie