Volwassen poes valt gezicht aan in het donker

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Janaa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2019 00:04

Volwassen poes valt gezicht aan in het donker

Bericht door Janaa »

Hallo allemaal,
Ik heb heb een hele lieve poes van ongeveer 10 jaar. Af en toe slaapt ze bij mij op de kamer. Eerder ging dit altijd goed en lag ze lief bij het voeten eind te slapen, maar sinds een tijdje niet meer...
Sinds ongeveer een jaar ,komt ze met licht aan heel lief bij je op bed springen(kopjes geven, spinnen, aandacht vragen ect.) en gaat ze rustig liggen, maar zodra ik het licht uit doe sluipt ze in een keer op mij af en valt ze mijn hoofd aan. Vaak slaat ze, grijpt ze mijn hoofd(met de nageltjes uit) en bijt ze. Verder krijgt ze genoeg aandacht, heeft ze genoeg eten, schone kattenbak, meerdere krabpalen en ook genoeg speeltjes. Er is ook niks gebeurd waarom ze zo kan doen.
Heeft iemand enig idee waarom mijn poes zo doet? Of heeft iemand een poes die dit ook doet?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Volwassen poes valt gezicht aan in het donker

Bericht door Zotvanpoezen »

Hallo, ik heb geen idee waarom jouw poes dat doet. Dit gebeurt al 1 jaar, en nu zoek je pas een oplossing voor je probleem. Dat maakt het alleen maar moeilijker om het op te lossen! Ben je naar de DA geweest voor een check-up? Agressie kan soms wel een medische oorzaak hebben. Er 's avonds voor het slapen gaan eerst mee spelen en daarna eten geven kan ook helpen. Of niet meer in de slaapkamer laten. Mijn eerste kat heeft dat in het begin met ons ook gedaan, in ons gezicht springen van zodra we in ons bed lagen. Het was wel een asielkat waarvan ik het verleden niet kende. En hij was veel jonger. Bovendien sloopte hij het appartement waar we woonden.
Dit gedrag was wel onze fout. Het appartement was te klein en de kat kon niet buiten. Hij verveelde zich dus te pletter als we niet thuis waren. We zijn dan verhuisd naar een groter huis waar hij wel buiten kon, en hij heeft het nooit meer gedaan.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie