Trauma bij kat

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Ayfer2018
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2018 19:15

Trauma bij kat

Bericht door Ayfer2018 »

Goedenavond,

Hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Mijn kat is begin deze week achterna gezeten door een hond, heeft daardoor een hernia en een zenuwbeschadiging opgelopen. In zijn vlucht is hij in een sloot terecht gekomen waardoor hij ook vast is komen te zitten in het modder. Helaas heeft hij wel hierdoor een trauma opgelopen waar hij niet eet en drinkt. Tenzij ik hem dwangvoer. Hebben jullie tips hoe ik hem zelf kan laten eten. Ik moet hem nu om het uur dwingend voeren.
Door al het gebeuren is hij zich zelf ook niet meer, ligt in een hoekje je mag hem niet meer aaien komt niet meer op schoot. Ik weet het ik moet hem ook de tijd geven voordat hij weer de oude word. Maar het eten daar maak ik me wel zorgen over. We hebben intensief contact met de da, as indien hij zelf niet eet, geven ze hem een middel zodat hij gaat eten.
Hoop dat jullie me kunnen helpen met tips. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Trauma bij kat

Bericht door Dinky »

Niet anders dan wat je al doet, namelijk dwangvoeren totdat hij weer meer zichzelf wordt en zelf weer gaat eten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
emmyt
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2018 14:18

Re: Trauma bij kat

Bericht door emmyt »

Heeft hij geen pijn?
Plaats reactie