Wattenstaafje opgegeten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
rox769
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2018 20:55

Wattenstaafje opgegeten

Bericht door rox769 »

Mijn kat Pluis (2jr) heeft eergisteren een half wattenstaafje opgegeten. Hard plastic dus. Het is nogal een schrokker en het zou me niets verbazen als het (halve) stokje in zijn geheel zonder kauwen naar binnen is gegaan. Ik houd daarom al 2 dagen de ontlasting in de gaten. Tot op heden heb ik er niets in kunnen ontdekken. Aangezien ik 2 katten heb die dezelfde bakken gebruiken weet ik niet precies of hij al wel op de bak geweest is of dat ik in de ontlasting van Lana aan het zoeken ben. :-) Pluis eet en drinkt prima en gedraagt zich normaal.

Nu vroeg ik me af hoe lang hij er ongeveer over zou moeten doen om het stokje uit te poepen. Ik ben nog niet bij de DA geweest aangezien hij wel vaker zn tantjes in onmogelijke dingen zet en het er tot nu toe altijd zonder problemen uit is gekomen. Al waren dat vaak kleine stukjes of zachte voorwerpen. Iemand tips?

Groeten Roxanne
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wattenstaafje opgegeten

Bericht door KleinDraakje »

Niet echt een tip maar je zou denken dat het na niet veel langer dan een dag of 2 eruit moet komen. Hoe lang duurde het met de andere dingen?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wattenstaafje opgegeten

Bericht door pinguin »

Ik zou de dierenarts bellen zo iets kan vast komen te zitten in de darmen en dan ben je verder van huis

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wattenstaafje opgegeten

Bericht door castratenkoor »

Een hond van mij at een keer een half brood met zak en al. Dat duurde bijna een week voor het eruit kwam aan de achterkant. Maar dat is zacht en veert mee. Hard plastic lijkt mij een stuk linker, dat kan klem komen te zitten en voor een darmblokkade zorgen. Ik zou naar de dierenarts gaan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wattenstaafje opgegeten

Bericht door Dinky »

Als het er nog niet uit is nu zou ik toch naar de dierenarts gaan, vooral omdat het hard is en daardoor flinke schade kan veroorzaken van binnen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie