Zieke kat

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
DREW1967
Kitten
Berichten: 0
Lid geworden op: 17 okt 2018 17:15

Zieke kat

Bericht door DREW1967 »

Mijn dochter heeft een kater. Bob is 5 jaar. De kat is vrijdag opgenomen in de kliniek omdat ie niet meer wil eten/drinken. Hij heeft alle onderzoeken gehad en had alleen een afwijkende leverwaarde. Gisteren heeft ze de kat weer mee naar huus gekregen. Hij krijgt nu eten en medicijnen door een sonde.
Hij moet weer zelf gaan eten maar wil dat niet. Hij maakt Vlg de dierenarts bewegingen met de bek die vlg de arts zeggen dat ie misselijk is. Hij zit in een soort vicieuze circel hij word misselijk van eten. Eet niet dus maar word dan misselijk van het feit dat ie niet gegeten heeft.
Iemand ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zieke kat

Bericht door nellebel »

Naar een andere da gaan. Absurd dat hij de kat zo naar huis stuurt. Het probleem is niet gevonden en daar moet hij wel naar op zoek

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Zieke kat

Bericht door Zotvanpoezen »

Hallo, die afwijkende leverwaarden hebben misschien te maken met het feit dat hij lang niet gegeten heeft? Ik had vroeger ook een kat die dikwijls te misselijk was om te eten. Als hij dan toch een beetje at of dronk kwam het er meteen uit. Daardoor maakte hij de link met eten en drinken en ziek zijn en wou niet meer eten. Hij moest regelmatig in de dierenkliniek een infuus hebben, en kreeg medicijnen tegen braken en misselijkheid. Hij werd dan ook gedwangvoederd met vloeibare voeding (Viyo) en kreeg kleine porties Recovery tot hij weer uit zichzelf at. Zijn probleem was iets met het imuunsysteem waardoor hij vaak ziek werd en daardoor moest braken. Zelfs bij een keelontsteking. Nu moet hij levenslang een lage dosis celestone nemen om de 2 dagen en de problemen zijn voorbij. Het is wel een hele andere oorzaak als bij je dochter haar kater, want die van mij is altijd een zwakke kat geweest. Hij is in het wild geboren en was al ziek toen ik hem gevonden had. Ik hoop dat het bij je dochter haar kater niet zo ernstig is en snel weer eet.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zieke kat

Bericht door Rik »

Toen Bono en Yuna niet meer wilde eten was het eerste wat ze van de DA kregen een injectie met antibiotica. Hij verwachtte een bacteriele of virale infectie (was dus bacterieel). Bono ging thuis gelijk eten en voor Yuna moest ik even met Mirtazapine aan de gang.

Raar dat de DA niet gewoon eerst prednison of eetlustopwekker geprobeerd heeft en gelijk met infuus en sonde aan de gang is gegaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Zieke kat

Bericht door ErikPhilippus »

Hoe lang heeft Bob niet gegeten. En wat voor medicijnen krijgt hij nu?
Plaats reactie