Natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Heb ik een week geleden een bestelling PoN kattenvoer geplaatst bij Cats Country in Duitsland, en zie ik nu dat DHL zegt dat het gisteren is afgeleverd. Niks gezien, ik was gewoon thuis, geen berichtje in de bus, niet bij de buren....
Gaat weer geweldig....
Erik
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Natvoer

Bericht door RodeKaterHans »

Mijn ervaringen met DHL zijn hetzelfde (al verschillende malen afgeleverd in een andere straat, of terug gestuurd terwijl ik nog voor de brievenbus lag). Ben wel benieuwd naar je ervaringen met het voer..(als je het gevonden hebt 😉)
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Dat is de reden waarom ik al mijn bezorgingen op een bezorgpunt laat komen en vrijwel nooit aan huis. (meestal is dat een winkel)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb DHL in Duitsland gebeld, na 5 minuten luisteren naar muziek en een heleboel keuzemenu's, werd ik zeer onbeschoft afgeblaft: het pakket is gewoon afgeleverd, en we moesten het zelf maar verder uitzoeken. Waardeloos bedrijf, dat DHL.

Toen Cat's Country gebeld (bovendien moet ik daar toch zijn als een pakketje kwijt is geraakt), maar die zijn helaas met vakantie, dus kunnen de telefoon niet opnemen. Dus een mail gestuurd met alle info. Maar ik denk dat ik kan fluiten naar het pakket - jammer, was erg benieuwd hoe het voer hier zou worden ontvangen....

@Rik: ik moet zo een pakketje brengen naar het DHL afgiftepunt (een winkel), kan je daar ook een pakket naartoe laten sturen dan?

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Even kijken... Ja, bijvoorbeeld Wehkamp stuurt hier via DHL. Dat laat ik altijd bij het service (afhaal)punt bezorgen van DHL. Dat is gewoon een winkeltje die ook als afhaalpunt dient. Bij bestellen kun je meestal aangeven dat je het direct daarnaartoe wilt laten sturen. DPD is hier in het dorp weer een ander winkeltje. PostNL is de drogist (ook servicepunt van PostNL). En UPS is weer een ander winkeltje.

Het voordeel van het bezorgen bij het servicepunt is naast dat ik overdag niet thuis ben, dat de bezorgers ook gewoon altijd bekend zijn met dat servicepunt (omdat ze er meerdere dingen bezorgen). Dus ze kunnen nooit klagen "dat ze de voordeur" niet konden vinden.

Of je het bij de checkout op https://www.cats-country.de aan kunt geven weet ik eigenlijk niet.
PAKKETTEN VERSTUREN EN OPHALEN BIJ JOU IN DE BUURT
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints

PS. vraag ook even bij dat afhaalpunt of je pakketje misschien daar is afgegeven.
(Probleem is alleen dat jij er 3 in de directe omgeving hebt zitten)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Zie je overigens geen handtekening in de track en trace staan?
Dat zie ik n.l. wel.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Rik schreef: 18 jul 2018 11:06 Zie je overigens geen handtekening in de track en trace staan?
Dat zie ik n.l. wel.
Nee, alleen mijn naam, geen handtekening (terwijl dat wel vereist is....). Dus ze zijn gewoon niet geweest.
De volgende keer selecteer ik een servicepunt voor bezorging (als die optie aanwezig is tenminste).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

jowi schreef: 14 jul 2018 20:47 Ik heb toch ook maar de PoN brokjes besteld, als aanvulling/tussendoortje op het natvoer (om toch nog een beetje ontopic te blijven)...
Korte off-topic update; PoN brokjes zijn hier gewoon binnen via DHL, katjes vinden het erg lekker zo te zien :)
Normaal doen ze tussendoor wel eens wat brokjes happen, maar hier gingen ze even goed voor zitten!

Overigens hier ook vaak problemen met DHL en ook DPD. Boeven zijn het. Daar kunnen we een apart topic mee vullen als het moet.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Mijn pakket PoN uit Duitsland is wel geleverd.

Wordt echt wel uitgezocht door verkopende partij opgelost. Even mail sturen naar het bedrijf. En tegen Duitsters moet je gewoon terug blaffen. Jaren in Duitsland gewoond en weet dat het daar zo werkt. P.s. mocht je nog met Dhl willen communiceren? Handtekening voor aflevering opvragen....laat dan maar zien dat jouw handtekening erop staat.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ps. zijn geen boeven...geen fatsoenlijk personeel te krijgen! Daarnaast moet voor de gemiddelde fijne TN-er alles gratis of voor weinig. € 5,95 verzendkosten vindt men vaak nog te veel.

Daarvoor moet je als transportbedrijf de auto's voor laten lopen, mensen laten sorteren, distributiecentrum en mensen laten bezorgen. Denk je dat die mensen gratis bij die pakketdiensten werken.

Ik zou zeggen: reken eens uit wat een ritje naar de stad je kost en parkeergeld.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Natvoer

Bericht door nellebel »

vervelende is dat de chauffeurs vaak de dupe zijn, zij zijn het contact met de klant. en inderdaad, zij werken zich uit de naad voor weinig. en krijgen de druk van hogerhand. manlief is vrachtwagenchauffeur. heeft jarenlang stukgoed gereden, oftewel, alles wat past. reden dus ook voor bol.com enz. en mensen willen wat ze bestellen binnen een dag in huis. op de loods nachtwerk en wagens vol tv's moesten afgeleverd worden, werd je even afgeblaft bij de tussenhandelaar. alles zelf lossen met het handje (hele wagen vol grote tv's. ) hij is er nu mee gestopt. rijd nu champignonmest. wat een rust,
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Het probleem met DHL is vaak dat ze door de werkdruk (of luiheid, maar dat laat ik in het midden) doen alsof ze een 1e bezorgpoging hebben gedaan. Ze zijn dus om 17:00 domweg met alles wat nog in de wagen ligt, terug naar de baas gereden, halen alles even snel stiekem door de scanner, en zeggen daar 'ja er was niemand thuis'. Baas kan dat niet controleren. Chauffeur is lekker op tijd thuis. Uiteraard ligt er dan ook geen briefje in de bus, dus jij als consument weet van niks. Aan de tracking info echter zie je dat ze een bezorgpoging hebben gedaan (nee dus), maar dat je niet thuis was (ja dus)... dus ga je bellen naar DHL, zegt dat er geen briefjes was, krijg je te horen dat je het briefje dan wel kwijt gemaakt zal hebben etc... en de volgende dag gebeurt hetzelfde... heb zelfs meegemaakt dat een pakje retour afzender ging omdat ze hier 2x geweest zouden zijn (niet waar)... het is echt een waardeloos bedrijf.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Het probleem is ook dat in het buitengebied woon, dus de bezorger moet voor één of een paar pakjes naar het gehucht waar het Kattenpaleis is gevestigd, en daar hebben ze niet altijd zin in.
In de T&T staat dat het bezorgd is (niet dus), en tegen de verzender wordt gezegd: we bezorgen niet, want het is een postbus (niet dus). Ben benieuwd of het nog wordt teruggestuurd.....

Ben net bij de dierenspeciaalzaak in Nederweert geweest (uiteraard ben ik top-klant), en die zei meteen: oh, laqt maar hier bezorgen. Want die PoN leverancier heeft op z'n website geen optie om het bij een DHL servicepunt te laten bezorgen.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Het probleem is niet met de transporteurs, niet met de bedrijven waar jullie kopen en niet met het personeel wat er werkt.

Het probleem is met ons allemaal: de consument en de overheid. Alles wordt uitgemolken zodat de consument zo min mogelijk betaald terwijl de kosten torenhoog zijn. Denk aan personeelskosten, allerlei vergunningen, hoge belastingdruk vanuit overheid en gemeenten. etc. etc.

Zelfde probleem: dat jullie en ik (de consument) vergiftigd worden door goedkoop en bagger voedsel. Denk aan vervanging suikers (omdat dit een hype is), wordt vervangen door allerlei kunstmatige en giftige stoffen zoals tegenwoordig in Fanta voor de Nederlandse markt Apartaam??? Dit is in geen enkel land toegestaan, behalve in Nederland. En zo zijn er nog plenty voorbeelden te bedenken. Overheid, overheid en nog eens overheid (voedsel en warenauto en Nederlander die niet een eerlijke prijs wil betalen.

Vergeet ook even niet al die kledingstukken die je in winkels ziet voor een paar euro. Denk je dat dit een eerlijk product is? En maar kopen met z'n allen!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie