Derde ooglid zichtbaar

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Derde ooglid zichtbaar

Bericht door yedamy »

Eres, mijn Maine Coon kitten loopt samen met zijn zusje de laatste tijd moeilijk te doen met zijn gezondheid. Na een periode van diarree ging het weer even beter. Sinds vorige week is hij sloom en heeft hij weer diarree. Ook zijn binnenste oogleden zijn vaak zichtbaar en dat was voor mij het alarm om naar de dierenarts te gaan.
De dierenarts zag meteen aan zijn oogjes dat hij ziek was maar zijn longen, en hart klonken goed, hij had geen koorts en was niet uitgedroogd of te mager.
Ik heb een anti-biotica meegekregen (synolux) en hij wordt daar in ieder geval wat levendiger van. Maar dat derde ooglid is nog vaal zichtbaar en de dierenarts zei dat het vaak duidde op een ontsteking.

Hebben jullie hier ervaring mee? Ik vraag me af wat voor een ontsteking het zou kunnen zijn...


Danielle
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

nou Xandor had ook een ontsteking aan zijn oog toen hij niesziekte had en die deed toen inderdaad ook zijn derde ooglid er steeds voor als een soort bescherming of zo. Dus ik denk dat daar de ontsteking zit.
Toen bij Xandor de ontsteking over was verdween het derde ooglid ook steeds meer.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Maar Eres vertoont verder geen tekenen van de niesziekte. Hij heeft alleen diarree en is erg sloom.
Ik dacht eerst dat het kwam doordat hij zo hard groeit. Zou ik ook moe van worden ;)

Danielle
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Diarree kan ook een vorm van de niesziekte zijn. Ik neem aan dat je kat is ingeënt, maar hij/zij kan dan nog wel een variant van de niesziekte krijgen. Dat heeft 1 van mijn katten ook gehad en dat begon toen ook met diarree. Hij had wel koorts op een gegeven moment en wilde niet meer eten en kreeg kokhalsneigingen, maar dat was na een week diarree. Maar je dierenarts zal hem toch wel goed hebben nagekeken?

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ja absoluut, en ze kon zo op het eerste gezicht niets vinden, hij was in prima vorm, op de diarree, sufheid en oogkleppen na.
Ze wil het eerst met deze ab proberen, werkt die niet dat gaat ze bloed afnemen terwijl hij onder de narcose is van de castratie.
Hij is inderdaad helemaal ingeent, ontwormt en gechipt afgeleverd; hij heeft alleen erg lang last van diarree.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Agossie, ik hoop dat Eres weer snel de oude is.
Bij Djanou zie je al heel snel haar 3e ooglid en enkele weken terug was het helemaal duidelijk om te zien. Ik maakte me ook zorgen maar het kwam blijkbaar doordat ze krols was. Daarna was het ook gewoon weg!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hij kan dus ook een infectie in zijn darmen hebben. Daar moet Synulox verbetering op geven, alleen is de kuur soms te kort. Dus even bellen of je de kuur moet verlengen...
Tenslotte kan de pancreas wat minder goed zijn gaan werken door de diarree wat dus weer diarree tot gevolg heeft. Pancreaspoeder over het eten helpt in die gevallen wel.

Giva nieste en had buikklachten en zij had aan een kuur Synulox niet genoeg. Ik heb er nog een week Vibravet achteraan gegeven toen zij bleef niesen en nu lijkt zij zich weer helemaal goed te voelen.

Succes!
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Wat zielig voor Eres! Hier was bij Linus (ook een maine coon) ook nog een tijdje het derde ooglid zichtbaar (nadat hij en zijn broertje een milde vorm van niesziekte hadden gehad, toen ze 3,5 maand waren ongeveer). We zijn daarna met hem naar de dierenarts geweest en die zei dat het niets was, omdat het oog niet ontstoken was en hij verder ook goed at/dronk/speelde. Nu is het niet meer zichtbaar, maar het duurde wel lang voordat het weg was. Hier heb je waarschijnlijk niets aan :oops:, maar ik wilde toch laten weten wat mijn dierenarts zei :wink:.
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Wendy schreef:Wat zielig voor Eres! Hier was bij Linus (ook een maine coon) ook nog een tijdje het derde ooglid zichtbaar (nadat hij en zijn broertje een milde vorm van niesziekte hadden gehad, toen ze 3,5 maand waren ongeveer). We zijn daarna met hem naar de dierenarts geweest en die zei dat het niets was, omdat het oog niet ontstoken was en hij verder ook goed at/dronk/speelde. Nu is het niet meer zichtbaar, maar het duurde wel lang voordat het weg was. Hier heb je waarschijnlijk niets aan :oops:, maar ik wilde toch laten weten wat mijn dierenarts zei :wink:.

Jawel hier heb ik wel wat aan, nu is er dus ook een kans dat het dus helemaal niet zo ernstigs hoeft te zijn...
Zodra namelijk dierenartsen bij mij beginnen over bloedtesten wordt ik een beetje nerveus en verzin ik allerlei onderliggende enge virussen en ontstekingen.....
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet ook niet of je hier iets aan hebt, maar ik probeer het gewoon :) Onze Nori van 8 maanden heeft al heel lang haar 3e ooglid zichtbaar. We zijn daarvoor naar de DA geweest en hij zei dat het verstopte traanbuizen waren. 3 Zalfjes verder is het wel verminderd, maar nog regelmatig loopt ze met het vlies voor haar oogjes rond :( In ieder geval heel veel succes en sterkte met Erres, hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop!
Gesloten