Struvite/blaasgruis, welk voer?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
doerakpip
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2016 18:50

Struvite/blaasgruis, welk voer?

Bericht door doerakpip »

Hallo medeforumers,

Wij hebben 2 katten, pip en doerak. Sinds 3 maandem weten we dat pip (poes) lijd aan struvite of wel bekend onder blaasgruis. Ze had een hp waarde van 9 wat normaal 6 moet zijn. Nu lees ik veel over het anti-struvite voer dat je dat maar 3 maanden mag gebruiken, echter advieseren ze bij de dierenarts dat ik het levenslang moet gebruiken.

Nu ben ik even aan het googlen geweest en kwam prins vitalcare adult fit tegen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Als dit goed is zou ik graag beide katten op het prinsvoer zetten.

Graag hoor ik jullie tips en adviezen, eventuele andere suggesties zijn ook welkom.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Struvite/blaasgruis, welk voer?

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.
Volgens mij zijn die prins vitalcare toch brokjes. Ik heb geen ervaring met prins brokjes. Alleen de kvv van prins. Enige reden waarom je overigens niet naar natvoer (kvv of anders) gaat? Het natvoer is zoveel beter voor de kat. (Tenzij hij het natuurlijk niet lust)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Struvite/blaasgruis, welk voer?

Bericht door Cerna »

Ik heb een poes die oxalaatstenen had en het nu al een jaar goed doet op gewoon voer en 2x daags een pilletje eurologist van de huisdierendokter. Deze pil houdt de zuurgraad neutraal en is dus geschikt voor zowel struviet als oxalaat.
Medpets verkoopt ook nog een pasta tegen struviet.

http://www.huisdierendokter.nl/ onder het hoofdje 'Blaas & Nieren' en dan bij blaasgruis
http://www.medpets.nl/vetoquinol+care+blaasgruis/
Inge62
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:01

Re: Struvite/blaasgruis, welk voer?

Bericht door Inge62 »

Gruis oplossend voer mag je maar drie maanden geven en voorkomend voer levenslang. Mijn kat heeft super aanleg voor blaasgruis en heeft enkele keren in zijn leven oplossend voer gegeten bijvoorbeeld Hill's S/D en verder altijd voorkomend natvoer en soms brokjes. Belangrijk is dat de kat veel vocht binnen krijgt dus kan je water mengen met het natvoer. Eurologist geef ik ook als ondersteuning.
Plaats reactie