Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door nellebel »

moest meteen even lezen hoe het met mosa was gegaan. vredig ingeslapen in jouw veilige armen. hoe vreselijk ook dit abrupte afscheid, iets mooiers koon je hem niet wensen, zo in jouw armen mogen gaan. hoe is het met dexter? en met jullie nu? afgezien van het enorme gemis natuurlijk. beetje kunnen slapen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte. Met zo'n diagnose is er inderdaad maar een optie wat je nog kan doen, hem vredig laten gaan :-( fijn dat het vredig is verlopen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Lovecat »

nellebel schreef: 07 dec 2023 07:37 moest meteen even lezen hoe het met mosa was gegaan. vredig ingeslapen in jouw veilige armen. hoe vreselijk ook dit abrupte afscheid, iets mooiers koon je hem niet wensen, zo in jouw armen mogen gaan. hoe is het met dexter? en met jullie nu? afgezien van het enorme gemis natuurlijk. beetje kunnen slapen?
De hele routine is hier aan gort. Mijn ouders die er ineens op een andere dag waren en bleven slapen, de dierenarts aan huis (is normaal voor Dex zn Solensia injectie) het verdriet van mij en mn ouders. Dex was gisteren gewoon een beetje zn gang aan het gaan.

Hij heeft vannacht de hele nacht tegen mijn buik onder de dekens geslapen. Ik zelf heb geslapen op een slaappil. Vandaag was Dex onrustig, loopt veel achter me aan, springt op me, wil continu op schoot. Sinds mn ouders weg zijn, ligt hij non stop op schoot. Maar erg relaxed en slaapt echt.

Ik voel me, tegen verwachting in, best okay. Ik weet nog niet wat komen gaat, maar nu gaat het. Fijn dat Dex er is en ik krijg veel steun vanuit vrienden en collega's die weten wat Mosa voor mij betekent/betekende....

Morgen wordt Mosa gecremeerd, ik laat een mooie glazen urn maken en ik ga een beetje as verstrooien op een plek in de natuur waar ik veel ben en altijd tot rust kom. Ik kijk veel foto's van hem en ben dankbaar dat hij in mijn leven is geweest en ik hoop dat hij op een betere plek is nu. Dank voor het vragen Nellebel 🙏🏻
Dinky schreef: 07 dec 2023 08:07 Heel veel sterkte. Met zo'n diagnose is er inderdaad maar een optie wat je nog kan doen, hem vredig laten gaan :-( fijn dat het vredig is verlopen
Dank Dinky! Dat is het zeker...

castratenkoor schreef: 07 dec 2023 07:15 Lovecat veel sterkte met het grote verlies en de leegte die hij achterlaat. Hij heeft een goed leven gehad bij jou, alle liefde over en weer. Een buik vol tumor, dat had niemand verwacht, goed dat je het uit hebt laten zoeken.

Sorry dat ik niet alle tekst heb kunnen lezen, op deze manier was mijn reactie weinig zinvol......

Dankjewel Dinie! Je reactie is mogelijk zinvol voor anderen die hier lezen met een zelfde soort problemen maar met een andere diagnose, dus no worries.

Ik ben dit kattenforum en jullie expertise sowieso eeuwig dankbaar voor alle adviezen en steun die ik heb gekregen met Dex en Moos. Ik had Moos misschien niet eens gehad zonder dit forum!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Synemios »

Fijn dat het zo rustig is verlopen, nogmaals heel veel sterkte, Dex en jij zullen je draai weer moeten vinden.
Rust zacht lieve Mosa 🖤
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Lovecat »

Synemios schreef: 07 dec 2023 20:12 Fijn dat het zo rustig is verlopen, nogmaals heel veel sterkte, Dex en jij zullen je draai weer moeten vinden.
Rust zacht lieve Mosa 🖤

Dankjewel Synemios 🙏🏻
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Lovecat »

En nu begint het te knauwen..

Heeft hij al die jaren al die kanker in zn maag gehad?


Was het hele begin van dit topic, de start van zijn kanker? Had ie helemaal geen IBD?
Als ik toen terug was gegaan, hadden we dan dit gezien en was het verloop hetzelfde gegaan?

Ik weet dat het achteraf gepraat is. Maar jeetje, heb ik al die tijd een kat prednison gegeven terwijl hij kanker had.

Ik weet wel dat hij afgelopen jaren met zijn apk geen afwijkingen had. Hij heeft elke dag gegeten en gedronken. Gespeeld en geslapen.
Alleen de laatste 3 maanden gaf hij veel over, soms dagelijks, maar niet aan 1 stuk door. Paar keer per week een beetje.

Ik heb geen kat gehad die ziek van ellende was elke dag. Dacht ik. Mag ik aannemen dat zijn laatste jaren toch oké waren?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Asse-Poes »

Oh wat herkenbaar, dat je nu twijfelt en dat het gaat knagen en kauwen.

Misschien helpt het als je over een poosje deze vragen aan de DA stelt?
Sommige vormen van kanker ontwikkelen zich razendsnel en sommige juist heel traag.

Vergeet niet dat jij en Mosa een geweldig fijne tijd samen gehad hebben! Dat blijft jouw herinnering aan hem. Hij had echt een heerlijk leven, óók zijn laatste jaren!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Dinky »

Ja, wanneer ik dat zo lees waren de laatste jaren zeker ok en was Mosa niet ziek van ellende was ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Zk_2203
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2023 22:41

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Zk_2203 »

Sorry ik kom er niet uit hoe ik een eigen bericht kan plaatsen. Afgelopen tijd ben ik naar de dierenarts geweest voor mijn kat omdat hij best regelmatig brokjes uitbraakte. Volgens de dierenarts was alles op orde en kreeg ik licht verteerbare brokjes mee (maar mijn kat vond ze niet lekker) ik mixte het dus stiekem met zijn eigen voer. Dit leek even te helpen voor paar dagen, maar weer begint hij brokjes uit te braken. Voor de rest is hij energiek en speelt hij nog leuk, maar ik maak me echt veel zorgen, ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Asse-Poes »

Onder het vetgedrukte 'Spijsvertering- en ontlastingproblemen' staat
NIEUW Onderwerp, met een pennetje erbij
hierop klikken en je tekst typen, of je huidige bericht kopieeren en er in plakken

Afbeelding
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Haarbal en daarna niet stoppen met braken

Bericht door Dinky »

Zk_2203 schreef: 14 dec 2023 22:50 Sorry ik kom er niet uit hoe ik een eigen bericht kan plaatsen. Afgelopen tijd ben ik naar de dierenarts geweest voor mijn kat omdat hij best regelmatig brokjes uitbraakte. Volgens de dierenarts was alles op orde en kreeg ik licht verteerbare brokjes mee (maar mijn kat vond ze niet lekker) ik mixte het dus stiekem met zijn eigen voer. Dit leek even te helpen voor paar dagen, maar weer begint hij brokjes uit te braken. Voor de rest is hij energiek en speelt hij nog leuk, maar ik maak me echt veel zorgen, ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Wanneer het puur volledige brokjes zijn kan het zijn dat hij te snel eet en kan je kijken naar een anti schrok bak. Was bij onze poes Dinky de oplossing.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie