Zandkat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Zandkat

Bericht door ErikPhilippus »

Afbeelding

De zandkat of woestijnkat is een kleine, schuwe katachtige die voorkomt in de woestijngebieden van Noord-Afrika en Zuidwest-Azië. De woestijnkat heeft een opvallend brede kop met grote, naar voren gerichte ogen en grote spitse oren, die ver uit elkaar staan. Hij kan zijn oren neerwaarts naar de grond richten, waarschijnlijk om ondergrondse geluiden op te pikken van zijn prooidieren.

De zandkat is een gemakkelijke prooi om te bejagen omdat het dier overdag vaak en graag ligt te "zonnen" op de rotsen. In de vorige eeuw zijn vele zandkatten uit de natuur gehaald omdat mensen hen als huisdier wilden houden.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zandkat

Bericht door Dinky »

Wordt dit het volgende project? ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Zandkat

Bericht door Ennakee »

Prachtig dier om te zien, maar ik hoop wel dat deze soort krachtig beschermd word tegen de mensen. De Civetkat wordt ook nog steeds als huisdier verkocht. Omdat ie hypoallergeen is voor mensen. :evil: :evil: :evil:

De natuur wordt al genoeg geplunderd door mensen.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Zandkat

Bericht door ErikPhilippus »

Dinky schreef:Wordt dit het volgende project?
Haha, alsjeblieft... 6 is wel genoeg. Bij thuiskomst stap ik soms in een 'zee' van kattenruggen, van mekkerende beestjes die allemaal als eerste een aai willen (of zou het eten zijn? :edoh: ). Bovendien zou ik dan een ruimte moeten inrichten als sahara voor zo'n zandhaas .... (mmm, misschien niet eens zo'n gek idee :eshifty: )

Groetjes,
Erik
kittentjes

Re: Zandkat

Bericht door kittentjes »

Haha Erik, dat is een prima plan toch ruimte genoeg ;-)
Mooi beestje wel die zandkat, nog nooit van gehoord.
Plaats reactie