Mila vermist. . tips?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Mila vermist. . tips?

Bericht door sharon03 »

Mensen. Mila is sinds gisteren middag vermist. Ze kwam nooit verder dan de achtertuin sinds ze hier was. Gisteren hebben de Kids de voordeur los gelaten en ze is naar buiten gegaan. In paniek weggerend Door een auto wat langs reed... we hebben sinds gisteren dus wisselende zoek diensten
Ik heb haar aangemeld op amivedi. Ook heb ik een oproep gezet op het online prikbord van gorssel. We zijn de eerste tip al na gegaan en het bleek haar niet te zijn... wr hebben heel gorssel rond gelopen overdag en savonds. (Ik kom nu net weer binnen ) maar niks... iemand tips voor zoekacties? Do 's en don't? Pfff ben behoorlijk gestresst nu ... :-(
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Omnia »

Veel katten die hun omgeving niet kennen blijven vaak in de buurt van de plek waar ze zijn ontsnapt.
Dus ik zou in een cirkel van 300 - 500 m om de woning zoeken. In eerste instantie ook op toegankelijke ruimtes, garages, schuren etc.
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Omnia »

Jij woonde toch in de buurt van een bos? Heb je daar ook al gekeken onder omgevallen bomen, struiken en bosjes, heggen .

Zijn er boerderijen in de buurt, die voor haar vertrouwd terrein kunnen vormen of die voor haar herkenbaar zijn als voormalig boerderijkat
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7679
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Rik »

In de directe omgeving ook overal even aanbellen en vragen of ze de schuren na willen kijken. Verder een flyer bij de mensen in de bus die niet thuis zijn. Ik hoop dat ze snel terecht is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Omnia »

Ik duim dat ze snel weer bij jullie thuis mag komen.... :epray: :epray: :epray:
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door sharon03 »

Alvast bedankt! Boerderij : einde van de straat.
Ze is Door mn buurvrouw 4 straten verderop gezien. (Buuf komt hier bijna dagelijks maar wist gisteren nog niet dat WE haar zochten)
bos stond voor morgen in de planning is in het donker echt niet te doen.
flyers worden morgen gedrukt en dan ga ik daarmee deur aan deur.

bah ik vind dit echt helemaal niks
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door sharon03 »

En een gekke vraag misschien maar kan het zijn dat ze op zoek is naar haar kitten? Gisteren is haar eerste kitten hier opgehaald en een uur later gebeurde dit... kan er op Google niks over vinden
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Omnia »

Dat weet ik echt niet. Je schreef dat ze naar buiten was gegaan via de voordeur en was geschrokken van een auto.

Ik denk dat ze daarna rond is gaan lopen, maar niet direct vanwege haar kitten.
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Omnia »

Ik heb een kat gehad die drie dagen spoorloos is geweest en daarna weer teruggekomen was. Hopelijk gebeurd dit ook met Mila. Of nog eerder.

Wanneer er bij die boerderij een open schuur of stro en hooischuur is, zou ik daar als eerste in gaan kijken....want daar kan ze warm liggen. Ook eventueel bij de dieren, koeien, paarden mochten die er zijn.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7679
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Rik »

Het klinkt misschien raar maar vergeet ook niet in je eigen achtertuin te kijken. Bowy is ooit door het badkamer raampje gevallen (voorkant van het huis) en die vond ik verkleumd in de achtertuin terug.

Ook hangt het er even vanaf wie haar roept. Als ze binnen niet geneigd was naar iemand te luisteren (of naartoe te trekken) dan zal ze dus buiten ook niet zo gemakkelijk op die persoon afkomen. Dat maakt het zoeken (als ze ergens onder een struik zit) er niet makkelijker op. Als je iets hebt waar ze goed op reageert (rammelende brokjes bak ofzo) gebruik dat dan ook als je haar zoekt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dorien66

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Dorien66 »

Heb je nog een kitten van haar? Doe die in een reismand en neem hem/haar mee als je gaat zoeken. Het gepiep zal Mila misschien makkelijker over de streep trekken om tevoorschijn te komen. Beetje sneu voor het kitten in kwestie, maar ja...
Succes met je zoektocht!

Edit: tikfout
Laatst gewijzigd door Dorien66 op 10 aug 2016 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
JokeD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2015 19:07

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door JokeD »

En misschien gaan zoeken als het rustig op straat is. Dus vroeg in de ochtend of na het avondeten. (Of is het bij jullie altijd rustig?). Dan durft ze misschien eerder tevoorschijn te komen.
Succes. Een vermissing is erg naar..........
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Mila vermist. . tips?

Bericht door Cyamytha »

Woon je in Gorssel? Ik in Eefde, zal ook m'n open houden!

Tips heb ik niet helaas.

Succes met zoeken en ik duim dat ze veilig terug komt (en snel!)
En als je het fijn vindt wil ik best komen helpen zoeken, maar denk niet dat Mila daarvan gecharmeerd is...
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Cerna

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door Cerna »

Inderdaad vooral zoeken bij zonsopgang en zonsondergang. Voerbakje met voer meenemen en daarop tikken en steeds ergens 5 minuten stil blijven staan, goed luisteren, weer zachtjes roepen en luisteren. Vaak hoort de kat je wel, maar is te bang om te komen en heeft even tijd nodig en wanneer je dan alweer weg bent, mis je het tevoorschijn komen.

De meeste katten zitten dichterbij huis dan je denkt dus maak je zoekomgeving niet te groot en laat mensen meekijken (niet zoeken want vreemden schrikt meestal af). Dus overal briefjes in de bus doen of flyers opplakken met een foto en je telefoonnummer (en evt. een kleine beloning dat zet mensen ook nog wel eens aan tot activiteit).

Succes en ik hoop dat ze snel weer thuiskomt!
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Mila vermist. . tips?

Bericht door sharon03 »

Mensen! !!!!! Ze is er weer...Ze heeft echt een bad nodig het haar klit overal en haar halsband is verdwenen ? Maar ze schoot net als een idioot de achtertuin in en begon keihard te miauwen. Even alles na gecheckt geen verwondingen of zo.
Plaats reactie