Slechte adem

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik ben blij voor je dat het zoiets simpels was! Wat voor voer gaf je haar voorheen? en wat heeft de dierenarts geadviseerd? Ik ben wel benieuwd!
Gebruikersavatar
Elvisa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jan 2006 14:54
Locatie: Tilburg

Bericht door Elvisa »

Ze (Nelly) kreeg eerst opschepvoer van de dierenwinkel voor kittens. De dierenarts had niet echt iets geadviseerd, maar na de voer van de dierenwinkel had ik ze Hills gegeven. Hills adult, want Nelly heeft de neiging om alleen maar uit de bak van de grote kat (Mimi) te eten. Nu krijgt ze iams voor kittens omdat ik had gelezen dat het toch beter is om kittens speciaal voer te geven. Alleen ze lust het niet echt, en wil alleen maar de voer van Mimi eten. En Mimi krijgt nu Canin light (moet afvallen). Uiteindelijk weet ik niet echt of het alleen maar aan de voer lag. De stank verween samen met de antibiotica kuur, dus het zou ook aan de medicijnen kunnen liggen. Maar die voer van de dierenwinkel koop ik toch maar niet meer. Ik heb gemerkt dat ze Hills het lekkerst vinden.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Sumi is tandjes aan het wisselen en nu merk ik ook een slechte adem bij haar. Voordien rook haar adem echt niet (zelfs niet een beetje) maar nu dus wel. Ik vermoed dat het dus enkel door het wisselen komt. Tot wanneer wisselen ze normaal?
En kan je iets daaraan doen of moet je iets zeker vermijden van eten ofzo? Ik geef haar droge brokken, voor ik ga slapen een klein beetje natvoer en ze krijgt 1 snoepje per dag.
claudia106
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:19
Locatie: Opwijk

Slecht ruikende poes

Bericht door claudia106 »

Hallo,

Mijn poes oscar is 13 jaar.
2 jaar geleden krijg hij opeens klitten en daarom ga ik 2 x per jaar naar de kattentrimmer om zijn knoppen te verwijderen en dit lukt vrij aardig.
Maar nu met ouder worden heeft hij opeens een andere katten geur ( lijfgeur) :?:
Weet er soms iemand vanwaar dit opeens komt.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dat klinkt echt als een ouder wordende kat eerlijk gezegt, met ouderdomskwalen.
Ik zou even naar de Dierenarts gaan om te laten kijken waar die geur vandaan komt. Misschien is er iets in/met zijn bek of zit het ergens anders.

succes!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Bij een van mijn jongens was ook iets dergelijks aan de hand. Het bleek een ontsteking in het tandvlees te zijn, wat verholpen werd door het trekken van een aangetaste kies en een antibioticakuur. Daarna was het probleem uit de wereld.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
claudia106
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:19
Locatie: Opwijk

Bericht door claudia106 »

ik denk niet dat het aan zijn tanden ligt, want hij kan nog heel goed zijn brokjes opeten. het is echt zijn vel en haar dat ruikt.
Maar wij zijn wel onlangs verhuisd van een appartement naar een huis en daar komt soms een andere kat hem aanvallen aan het raam en maakt hij zich heel boos, zou het kunnen dat als hij zich boos maak dat hij een andere geur maakt?
Mijn poezen zijn wel echte huiskatten ze zijn nooit buiten geweest.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Echt even naar je dierenarts gaan en inderdaad naar het gebit laten kijken. je kan is nog niet eens zo oud. Het kan ook zijn dat je kat in combinatie met gebit en tandvleeesproblemen ook mindere nierfuncties krijgt. Op deze leeftijd kan dit samengaan. Je kan veel doen met speciaal voer.
Echt overal goed naar laten kijken dus.
Laat je weten hoe het is gegaan?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik dacht gelijk ook aan nierproblemen, want katten die het aan hun nieren hebben kunnen opeens een hele rare lichaamslucht krijgen. Soms komt dit uit hun bek, maar soms ook van hun lichaam zelf. Dan ruik je als het ware de afvalstoffen, omdat de nieren die niet goed kunnen afbreken.

Daarnaast kan het ook totaal iets anders zijn zoals een ontsteking in het oor of ergens anders, daar kan een kat ook heel vies van gaan ruiken. Mijn advies is net als de anderen even naar je dierenarts te gaan.

groeten,
Sandra
claudia106
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:19
Locatie: Opwijk

Bericht door claudia106 »

Dank U voor jullie advies.
Ik heb dinsdagavond en afspraak bij mijn dierenarts.
Als ik dinsdag meer weet, dan zal ik jullie op de hoogte houden :grin:
claudia106
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007 13:19
Locatie: Opwijk

Bericht door claudia106 »

Ik ben naar de dierenarts geweest en inderdaad het waren zijn tanden.
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Mooi! Nu is ie tenminste weer gezond. :-D
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gesloten