Melkkliertumor

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
jet80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:12

Melkkliertumor

Bericht door jet80 »

Vanochtend met spike bij de dierenarts geweest.
Ze heeft een bultje in de buurt van haar tepels.
Volgens de da zeer waarschijnlijk dus een melkkliertumor en as maandag wordt ze al geopereerd om het bultje weg te laten halen. Dan wordt het weefsel opgestuurd om te kijken of het goed of kwaadaardig is.
Ik lees allemaal enge dingen op internet...
Iemand ervaring met deze aandoening?

Groetjes Harriet
Laatst gewijzigd door jet80 op 19 mei 2016 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Melkkliertumor

Bericht door castratenkoor »

Saartje van Jennifer is aan melkklierkanker geopereerd. Daar gaat het nog heel goed mee, was wel kwaadaardig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
jet80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:12

Re: Melkkliertumor

Bericht door jet80 »

Fijn om ook zoiets te lezen.

Ben d'r echt kapot van. Ze wordt volgende maand 13 en wil d'r graag nog bij me houden
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Melkkliertumor

Bericht door Sifra »

Mijn poes Onyx heeft het binnen korte tijd drie keer gehad en is er steeds succesvol aan geopereerd. Heel belangrijk is dat de tumor ruim wordt weggesneden. In het laboratorium wordt gecontroleerd of de snijranden goed schoon zijn. Nu moet ik erbij vertellen dat ze nog maar een jaar of 3 was en dat de oorzaak de poezenpil was, die de da had voorgeschreven voor huidproblemen. Er zijn verschillende soorten tumoren (maar daar heb ik geen verstand van), dus je kunt niet zomaar in het algemeen zeggen wat de overlevingskans is, maar laat je niet in de put praten. Een andere kat van mij is op dertienjarige leeftijd ook nog succesvol geopereerd aan een vorm van kanker. Ook een oudere kat heeft een kans.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
jet80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:12

Re: Melkkliertumor

Bericht door jet80 »

Bedankt voor je reactie Sifra!
DA heeft ook niks gezegd over een evt overlevingskans wel dat in 90 procent van de gevallen het een kwaadaardige tumor is.
Vooral die onzekerheid is killing! Ook zie ik als een berg op tegen maandag, de dag van de operatie.
Ik ben blij als dat achter de rug is en dat het goed is gegaan...

Ik stuur je even PB Sifra met wat vragen over de operatie.
Gebruikersavatar
lady cat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:50
Locatie: cuijk
Contacteer:

Re: Melkkliertumor

Bericht door lady cat »

Hier heeft de da bij alexa in november 2011 een grote bult weggehaald. Zat bij de melkklier. Bleek kwaadaardig te zijn. Ze zou nog een maand of 6 hebben. Nu 5 jaar later is ze er nog steeds. Da denkt dat ze toen met veel geluk alles weggehaald hebben. En ze schoon is.
Een dag zonder mijn meisjes is een dag niet............... geaaid.
Gebruikersavatar
Sarah207
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:41

Re: Melkkliertumor

Bericht door Sarah207 »

Moortje is vorige week woensdag geopereerd aan een melkkliertumor. De meest agressieve soort, bleek na pathologie. Verder lijkt ze nu helemaal schoon, maar de dierenarts denkt wel dat het binnen een jaar terug komt. Ze is inmiddels 15. We wachten maar af hoe het verder gaat.
Groetjes van Sarah en Moortje
jet80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:12

Re: Melkkliertumor

Bericht door jet80 »

Spike is maandag geopereerd. Het ging goed. Ook na de operatie was ze gauw weer in haar oude doen.
Nog geen uitslag van het weefselonderzoek. Dierenarts twijfelde of het een tumor was. Leek haar meer op een cyste.
Nu dus de uitslag afwachten
Plaats reactie