Heeft dierenarts het mis? ervaringen gezocht.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Heeft dierenarts het mis? ervaringen gezocht.

Bericht door sharon03 »

Hoii ik heb al een volg topic maar nu even een vraag :) kan een dierenarts het mis hebben?
onze nieuwe poes mila krijgt een nest. we hebben haar vorige week opgehaald en ze was al drachtig. we zijn deze week twee x naar de dierenarts geweest. eerste keer zei de dierenarts dat ze hooguit 6 weken was, ze wou zich toen ook niet echt laten onderzoeken dus moest snel snel. gisteren kregen we te horen dat ze al dik 7 weken drachtig was en binnen maximaal twee weken bevallen moest zijn.. ALLEEN NU wil ze niet meer eten sinds gisterenavond, heeft zich naar de andere kant van de kamer verhuisd, loopt sinds 10 minuten hele woonkamer af te speuren. begint naar onze poes te grommen als die bij haar verstopplek in de buurt komt, miauwt niet meer om aandacht of eten. ik heb gekeken en zie geen uitvloeiing achter. maar kan de dierenarts er naast zitten en dat ze al veel sneller moet bevallen? (wat ik trouwens niet hoop want ze is nog minimaal 2 kilo onder gewicht..)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: dierenarts mis? ervaringen gezocht.

Bericht door Rik »

Ja, een dierenarts kan het mis hebben. Die ervaring hebben wij op het forum in ieder geval ook wat betreft medische zaken. Maar we hebben hier natuurlijk te maken met een bijzondere situatie. Het zal voor iedereen moeilijk te schatten zijn als het gaat om een ondervoede moederpoes. Dik 7 weken is dichtbij de 8 weken dat ze al kunnen bevallen (56 tot 67 dagen) dus zo ver zat hij er niet vanaf. Het kan zijn (door de vermagering) dat hij er toch een weekje naast zat en dan zit je toch op schema. Of een bevalling ook eerder kan komen door een te lichte poes weet ik niet. Je zou de DA natuurlijk kunnen vragen of het mogelijk is dat ze nu gaat bevallen en of daar nog iets aan te doen is maar ik denk als de natuur zo ver is dat je er weinig aan kunt doen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: dierenarts mis? ervaringen gezocht.

Bericht door Cerna »

Sorry, ik kan je niet helpen want ik heb nooit een zwangere poes gehad, maar dierenartsen kunnen het wel degelijk mis hebben.
Wat ik begrijp uit verhalen op de facebooksite van Neocat-Britten waar heel veel fokkers zitten, is onrust wel een teken van een aanstaande bevalling. Ik hoop dat je alles in huis hebt mocht het inderdaad zo zijn.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: dierenarts mis? ervaringen gezocht.

Bericht door sharon03 »

ja als ze te vroeg bevalt dan is het maar zo zolang zij maar gezond is, en gezien haar conditie natuurlijk zou de natuur (hoe hard ook) het wel nodig vinden. maar ik hoop dat de dierenarts er naast heeft gezeten en ze langer is... Nog beter zou zijn dat ze gewoon haar dag niet heeft en zich deze week zo vol heeft gegeten dat ze gewoon even geen honger heeft :D
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: dierenarts mis? ervaringen gezocht.

Bericht door sharon03 »

@ cerna ja ik ben helemaal voorbereid op een poezenbevalling.. ik heb werkelijk elke site op internet gelezen, en heb ook ervaring met kittens zogen heb ik in het verleden vaker gedaan. Want de kans is door de ondervoeding dat ze niet (genoeg) melk kan geven omdat ze er geen voedingsstoffen voor heeft
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: dierenarts mis? ervaringen gezocht.

Bericht door Dinky »

De dierenarts kan het zeker mis hebben, zeker omdat ze ondervoed is en moment van dekking volledig onbekend is.
Hoe gaat het inmiddels?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: dierenarts mis? ervaringen gezocht.

Bericht door sharon03 »

Had al in de topic over Mila gereageerd :) denk dar ze gaat bevallen. .. dr tepels zijn vuurrood vergelijken met gisteren en toen k er zachte in kneep kwam er al mini druppel melk uit.. Ze heeft een paar brokjes gegeten maar niet veel...
Plaats reactie