Noodoproep

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Vinniw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2016 12:56

Noodoproep

Bericht door Vinniw »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 3&start=15

Dank je wel!

Ik schrijf dit terwijl ik hoop in spanning ben, dus misschien komt het nu allemaal ernstiger over dan de realiteit maar ik kan even niet anders.
Ik ben in het verleden lid geweest in verband met vragen over mijn andere kat. Mede door jullie hulp en ondersteuning is het allemaal goed gekomen. Helaas is de kat in kwestie in april 2015 overleden aan de gevolgen van hartfalen.

Ik zit nu met mijn andere kat, vrouwtje, gesteriliseerd en ongeveer 5 jaar oud.
Haar agressieve gedrag loopt nu zo uit de klauwen dat ik niet meer weet hoe daarmee om te gaan. Ik merk dat mijn frustratie daarover zo hoog is dat ik op punt sta te ontploffen tegen haar.
Ze valt met groot regelmaat mijn andere kat aan (vrouwtje, gesterriliseerd en ook 5 jaar oud). Ze valt mijn hond aan en claimt zodanig veel aandacht dat ik letterlijk niet meer rustig door mijn huis kan lopen. Ik wil haar eigenlijk uit pure frustratie afstoten maar ze is aan de andere kant zo'n gevoelige kat dat dat haar zou kapot maken. Ze slaapt iedere ochtend tegen mij op of op mijn kussen naast mij. Ze loopt mee naar de badkamer. Wacht daar tot ik klaar ben. Is erbij wanneer ik op de wc ben, ontbijt en noem maar op. Ondertussen vliegt ze alles aan, sloopt ze mijn spulletjes en wanneer het haar niet bevalt hoe ik naar haar kijk, valt ze mij ook aan. Dat alles kan ik prima hebben. Maar het feit dat ze mijn andere kat en hond aanvalt, zorgt ervoor dat bij mij de stoppen doorslaan. Ik doe haar niks, mopper alleen op haar en loop van haar weg. Maar ik kan het niet meer.
Ze is zo vijandig. Vooral sinds de dood van mijn derde kat is het echt uit de hand aan het lopen.
Ik heb een regel dat ik iedere avond of ochtend heeeeel uitgebreid met haar speel. Tot ze bijna omvalt van vermoeidheid. Wanneer ik in de keuken ben, heb ik haar continu in mijn armen en ben ik haar als een kindje aan het wiegen. Ze is dan ook helemaal ontspannen en schattig. In de tuin speel ik met haar. Ze heeft een volledige tuin tot haar beschikking. Goed eten, afwisselend met een traktatie. Ze is gezond. Ik kan niet meer geven dan ik doe en toch, als ik haar niet goed genoeg kriebel.of tijdens het kriebelen de andere kant op kijk, valt ze mijn hand en arm tot bloedens toe aan. En zodra de andere dieren in haar buurt komen, valt ze die aan. Nu heb ik een grote hond, dus die ontkomt vaak wel. Maar de andere kat is echt zielig. Die kan amper iets.

Ik heb als stelregel dat geen dier door mij uit huis geplaatst zou worden. Maar ik overweeg nu om mijn rustige kat uit huis te plaatsen om haar rust te geven. Dat zou mijn hart breken maar ik weet het niet meer. Ik ben op en moe en zo hoog in mijn frustratie.

Help? Wat mis ik? Wat kan ik nog doen.
Hulpmiddelen hebben we ook gehad. Van feliway tot sprays en medicatie. Niets helpt.
Laatst gewijzigd door Vinniw op 17 apr 2016 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9364
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Noodoproep

Bericht door castratenkoor »

Zie ook - http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 3&start=15

Beter reactie centraal in andere topic.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie