3e kat op appartement?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Jenny31
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:55

3e kat op appartement?

Bericht door Jenny31 »

Dag allemaal,

Ik zou graag advies van jullie krijgen. Ik woon op een appartement van 65m2.
Op dit moment heb ik 2 (jonge) Brits kortharen die volgens mij erg gelukkig zijn. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid om op het balkon te komen. Ik weet dat er veel discussies zijn over het wel of niet naar buiten laten van katten maar mijn katten weten niet beter en zouden het buiten niet eens volhouden. Aangezien het raskatten zijn, zullen het altijd binnenkatten blijven. Nu verwacht een vriendin van mij een nestje britjes en ik zou dolgraag nog een kitten erbij nemen. Is het verstandig om dit te doen met oog op de ruimte? Eerst dacht ik van niet.. Maar de fokkers waar ik geweest ben hadden wel een stuk of 5 katten in een huis dat niet eens zoveel groter was. Vandaar dat ik dacht waarom zou het bij mij niet kunnen? Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met een vergelijbare situatie of mensen met andere ervaringen? Ik doe niets voordat ik 100% zeker ben van mijn zaak. Het nestje is er voorlopig nog niet dus ik heb tijd genoeg om na te denken.
Ik hoop dat iemand mij zou willen adviseren.. Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 3e kat op appartement?

Bericht door Dinky »

Britten zijn van nature wat rustiger dan andere katten dus dat zie ik al als een voordeel.
Of je woning geschikt is hangt er vanaf wat je bereid bent 'op te geven'. Je zou kunnen denken aan een Ikea vakkenkast en loopplanken aan de muur. Kortom de hoogte in werken en de ruimte uitdagend maken voor de katten ;-)

Je geeft aan een balkon te hebben, heb je deze ook afgeschermd ter voorkoming van 'vliegen'?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 3e kat op appartement?

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij Mirjam. Als je de katten genoeg uitdaging biedt kun je best 3 katten houden in jouw woning.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: 3e kat op appartement?

Bericht door Cyamytha »

Ik heb 2 katten op ongeveer de zelfde ruimte! Gaat prima!

En met een derde ook wel denk ik, als ze maar genoeg klim, klauter, ren en speelruimte hebben!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: 3e kat op appartement?

Bericht door Ilone »

Ik heb 6 katten op een Maisonnette ;-) Denk ongeveer dezelfde ruimte aan opp.
Ik heb aardig wat aan krabmeubels en tonnen staan, daarbij is scheuren over de trap en klimmen aan de muur (glasvezelbehang haha en een paar krabmatten ;-) ) ook erg leuk :-P
Inderdaad afhankelijk van het type kat en het type baasje haha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
iljadepilja
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2016 13:43

Re: 3e kat op appartement?

Bericht door iljadepilja »

Ik had drie katten op 50 m2. Dit had gekund als ik me er in verdiept had hoe een derde te introduceren. Dit heb ik niet gedaan waardoor het mis ging. Een hele domme fout die ik nooit meer zal maken. Als ik dit goed had gedaan had het prima gekund. Ze mochten echter wel in alle ruimtes komen en het was meer een kattenhuis dan een mensenhuis. Het is maar wat je er voor over hebt denk ik :)

Nu heb ik heel veel m2, wederom drie katten en hebben ze een geheel eigen kamer met alles er op en er aan en vind ik het best wel druk. Dat komt met name door het ras; de sphynx. De katten vinden het echter prima haha, en dat is toch waar het om gaat!
Kattenfamilie 'drie drukke naaktjes'
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: 3e kat op appartement?

Bericht door achtpuntzes »

ik heb drie katten op een flatje, en dat gaat gewoon hartstikke goed. het aantal m2 weet ik zo niet, wel dat de ruimte waar ze mogen komen beperkt is, niet in de keuken want die wordt geplunderd, en niet op de slaapkamer, want een van mijn katten poept graag op mijn bed. (god mag weten waarom)

dus ik zie niet in waarom niet. :)

wel heb ik mij voorgenomen om het bij die drie te houden. vorig jaar een kitten gevonden buiten en die heb ik toch maar naar het dierenasiel gebracht, waar ze razendsnel geplaats werd. :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie